Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@10:35:27 GMT

روایتی از کارگران فصلی؛ کارگرانی که در فصل کار هم بیکارند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۷۸۸۱

روایتی از کارگران فصلی؛ کارگرانی که در فصل کار هم بیکارند

‍‍‍‍‍‍

کارگران فصلی ارومیه گویی مدت‌هاست دیگر شهروند این شهر نیستند و مسئولی به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمی‌کند؛ آنان اسم‌شان "کارگر فصلی" است اما حتی در فصل کار هم بیکارند. ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، افرادی در جامعه وجود دارند که از شغل آزاد یا دولتی بی‌نصیب هستند و حتی با داشتن مدرک تحصیلی بالاتر، به سبب نداشتن پارتی یا پول نمی‌توانند در جایی کار پیدا کنند و مجبور هستند در مکان‌هایی که به میدان کارگر معروف است جمع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران نفر از افراد بیکار که حتی از سایر شهرهای آذربایجان غربی به ارومیه برای پیدا کردن کار می‌آیند در میادین کارگری این شهر تجمع می‌کنند تا کسانی که به کارگر نیاز دارند از بین آن‌ها با کمترین قیمت یا حتی برای یک بسته نان یک یا چند نفر را انتخاب کنند.

اگر خداوند یاری کند یا شانس با یک کارگر همراه باشد تا بتواند از بین صدها نفر که برای پیدا کردن روزی و از روی ناچاری به این مکان‌ها آمده‌اند کار پیدا کند و فقط بتواند برای خانواده خود نان و پنیر بخرد.

فیلم یوسف عباسی

انتهای پیام/ ز

R41361/P41362/S6,48/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! | ویدئو
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • تلاش برای بازگرداندن کیف ۷۲ میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • خداقوت کارگر
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه
  • خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد
  • برنامه های هفته کار وکارگر در آذربایجان غربی