Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@06:42:11 GMT

دولت بزرگترین بدهکار مالی به شهرداری است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۸۶۵۸

دولت بزرگترین بدهکار مالی به شهرداری است

شهردار زاهدان گفت: دولت بزرگترین بدهکار مالی به شهرداری است به طوری که بدهی معوق یکی از دستگاه های دولتی معادل بودجه یک سال شهرداری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، عبدالقادر پربار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند. اصحاب رسانه ناظر مشکلات جامعه، چشم بینا و زبای گویای مردم و مسئول ترویج اخلاق در جامعه هستند که می توان نتیجه گرفت آنها در یکی از کلیدی ترین پست های کشور قرار دارند و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به بودجه پایین شهرداری زاهدان نسبت به سایر شهرداری های کشور اشاره کرد و افزود: دولتی ها بزرگترین بدهکاران مالی به شهرداری هستند به گونه ای که بدهی معوق یکی از دستگاه های دولتی معادل بودجه یک سال شهرداری است که هنوز پرداخت نشده و پیگیری های صورت گرفته نیز بی نتیجه مانده است.
شهردار زاهدان گفت: برخی ها تصور می کنند شهرداری دستگاهی دولتی است اما این چنین نیست و بودجه شهرداری از محل عوارضی گرفته شده از خود مردم تامین می شود که هر چقدر میزان همکاری مردم با ما بیشتر باشد شاهد شهری زیباتر و بهتر خواهیم بود که در برخی موارد با بی اعتنایی مردم در این باره مواجه می شویم.
پربار با تاکید بر اینکه کمک مالی دولت به شهرداری کمتر از 5درصد است تاکید کرد: شهرداری زاهدان در بخش سرانه درآمدی نیز نسبت به سایر شهرها عقب تر است و در این بخش نیز علیرغم اینکه سرانه درآمدی کلان شهرها به ازای هر نفر 700هزار تومان است در زاهدان این رقم معادل 250هزار تومان می باشد که همین اختلاف بسیار زیاد موجب شده تا نسبت به سایرین در حوزه های فضای سبز، آسفالت و خدمات شهری عقب مانده باشیم.
شهردار زاهدان گریزی به نارضایتی مردم از شهرداری هم زد و ادامه داد: نارضایتی مردمی از ما وجود دارد و در برخی موارد نیز کاستی ها را پذیرا هستیم اما همکاری نکردن شهروندان نیز می تواند یکی از دلایل اصلی این نارضایتی ها باشد. زمانی که شهرداری اقدام به ایجاد فضای سبز می کند مردم نیز موظف هستند تا نسبت به حفظ و نگهداری آن کوشا باشند اما شاهد هستیم در برخی موارد نه تنها این مراقبت صورت نمی گیرد بلکه خود مردم عامل اصلی تخریب فضای سبز تازه کاشت شده هستند.
وی تصریح کرد: آسفالت معابر و خیابان های شهری همواره جزو گلایه های مردمی بوده و هست اما تنها طی 4 ماه گذشته بیش از 300هزار مترمربع از معابر زاهدان آسفالت شده و ذکر این مطلب نیز نباید فراموش شود که 50درصد فاضلاب، 70درصد گازرسانی و بخش اعظمی از شبکه آبرسانی شهر هنوز انجام نشده است.
پربار مشکلات موجود در حاشیه شهر زاهدان را به بمب تخریبی در زمان حوادث تشبیه و اظهار کرد: متاسفانه در حاشیه شهر زاهدان شاهد تخلفات زیادی در بخش ساخت و ساز هستیم و چون این اراضی دولتی نیست برنامه ای نیز برای واگذاری وجود ندارد. این زمین ها متعلق به مردم است که در قالب پلاک های مشاعی ساخته شده و آن دسته از افرادی هم اراضی در تصرف دارند فاقد سند مالکیت هستند که برای اینها نیز صدور مجوز غیرقانونی است.
وی گفت: تاکید می کنم که 32درصد مساحت و 44درصد جمعیت زاهدان در حاشیه شهر سکونت می کنند و باید فکری برای آنها شود تا در صورت بروز حادثه کمترین آسیب را شاهد باشیم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، فرانکفورت با بیش از 770 هزار نفر جمعیت و با داشتن آسمان خراش‌ها و منازل عادی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، یکی از مشهورترین شهرهای جهان با تنوع فرهنگی به شمار می‌رود. 

این شهر طی دوران طولانی، محل زندگی فرهنگ‌های متعدد از جمله مهاجران دارای گذرنامه آلمانی یا غیرآلمانی بوده است. 

انتظار می رود که مسلمانان به زودی به بزرگترین طایفه دینی در این شهر که در کنار رود ماین قرار دارد، تبدیل شوند که به این ترتیب شمار آنها از پیروان دو مذهب اصلی مسیحی یعنی کاتولیک و پروتستان پیشی می‌گیرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط  پایگاه "راینیشه پست" آلمان به نقل از اداره شهرداری فرانکفورت، مذهب کاتولیک در سال 2020 بزرگترین مجموعه دینی در این شهر بوده است، به گونه‌ای که تعداد اعضای کلیسای کاتولیک 144 هزار نفر بود که 19 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می‌داد بعد از آن مسلمانان با 18 درصد و پروتستان‌ها با 15 درصد قرار داشتند.

لازم به ذکر است که همه مسیحیان عضو کلیسا نیستند علاوه بر این که پیوستن به کلیسا و خروج از آن در هر زمانی ممکن است.

در سال 2013 تعداد اعضای دو طایفه مسیحی روی هم به میزان نیمی از جمعیت 300 هزار نفری فرانکفورت را تشکیل می‌دادند؛ اما اکنون بعد از گذشت 10 سال تعداد مسیحیان این دو طایفه تنها 227 هزار نفر شد در حالی که تعداد مسلمانان از سال 2013  تا سال 2020 به میزان 40 درصدافزایش یافته است.

براساس گزارش تحلیلی وب سایت "راینیشه پست" با عنوان "فرانکفورت، پایتخت مسلمانان آلمان"، احتمال زیادی وجود دارد که مسلمانان در عمل بزرگ‌ترین اقلیت دینی در شهر فرانکفورت شوند.

با این پیشینه عددی اقدام شورای شهرداری شهر فرانکفورت به چراغانی کردن یکی از خیابان‌های مهم در مرکز شهر به منظور بزرگداشت ماه رمضان در سال 2024 اقدامی مناسب به نظر می‌رسید. اقدامی که از سوی بخشی از افکار عمومی آلمان مورد استقبال قرار گرفت.

قابل ذکر است که بالاترین مقام‌های شهرداری فرانکفورت همگی اصالتاً مهاجر هستند و در راس آنها مایک جوزف، شهردار شهر (از حزب سوسیالیست) - یک مسیحی آرامی که از سوریه به آلمان مهاجرت کرده است، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • بورسی شدن دارایی های مختلف شهرداری
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری هستیم