Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه 300راس گوسفند نژاد خالص کردی از طریق مرکز اصلاح نژاد شیروان بین گله داران استان و کشور توزیع می شود.
احمد داوطلب افزود: وجود ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند کردی شیروان به عنوان تنها ایستگاه بخش دولتی پشتیبانی کننده جمعیت دامی استان از نقاط قوت بخش دامپروری خراسان شمالی به شمار می رود که در طرح های اصلاح نژادی و تحقیقاتی گوسفند، نقش بسزایی داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در سه سال اخیر بیش از 30 راس دام حاوی ژن در ایستگاه شناسایی شده است که این طرح در سال 96 برای شناسایی گوسفندان ژن دار ادامه داشته و در سال های آتی نیز با هدف تولید نتایج ژن دار ادامه خواهد داشت. گوسفندان حامل این ژن در هر زایمان حداقل یک بره بیشتر از سایر گوسفندان تولید خواهند کرد .
ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند کردی شیروان با هدف نگهداری، خالص سازی و اصلاح نژاد گوسفند کردی با تولید و توزیع قوچ های خالص کردی با بازده تولیدی زیاد، پشتوانه ای برای توسعه اقتصادی و سودآوری دامداران منطقه فعالیت می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان شمالی خبرگزاری صدا و سیما ژنتیک دامپروری داوطلب شیروان زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علیرضا صادق به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به تمهیدات جهاد کشاورزی مشکل کسری تولید گوشت مرغ نداریم و پارسال با فعال شدن هشت واحد غیر فعال به ظرفیت تولید اضافه شد.
وی افزود: با درخواست معاونت بازرگانی روزانه ۵۰ تا ۵۵ تُن گوشت مرغ وارد بازار می‌شود و مازاد برآن نیز به استان همجوار خراسان رضوی ارسال می‌شود.
افزایش ۸۷ درصدی جوجه ریزی؛ فروردین ماه در استان
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از افزایش ۸۷ درصدی جوجه ریزی در فروردین ماه خبردادو گفت: فروردین ماه یک میلیون و ۲۶۷ هزار قطعه در مرغداری‌ها جوجه ریزی شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۷ درصد بیشتر است.
به گفته وی تعهد کشوری ۱۰۹ هزار قطعه در استان بود که ۱۴ درصد رشد داشتیم.
صادق با بیان اینکه ۱۲۳ واحد مرغداری در استان وجود دارد، اضافه کرد: ۱۱۹ واحد با ظرفیت تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره در استان فعال است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند