Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-03-19@05:33:46 GMT

جشن تولد 61 سالگی «مهرانه مهین‌ترابی»/ عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۸۶۸۹

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام انسان ها گرفتار عذاب مهین می شوند؟

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی تولیت مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام به تفسیر آیه «إِنَّ الَّذِینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَیُرِیدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَیَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَیُرِیدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذَلِکَ سَبِیلًا أُولَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ حَقًّا وَأَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا مُهِینًا» پرداخت و اظهار داشت: خداوند می‌فرماید کسانی که به او و قرآن کریم کفر می‌ورزند و می‌خواهند بین خدا و پیامبران جدایی بیاندازند و می‌گویند ما به بعضی از پیامبران ایمان می‌آوریم و برخی دیگر را انکار می‌کنیم؛ آنها می‌خواهند از میان این دو راهی را برای خود انتخاب کنند.

وی افزود: در حقیقت هیچ تبعیضی در میان پیامبران وجود ندارد و این آیات یک توصیفی از حال برخی انسان‌های بیمار و بعضی از مشرکان و کافران و بعضی از انسان‌هایی که ایمانشان ضعیف است را بیان می‌کند. در حقیقت این بیماران و کافران در مقام آن هستند که در میان پیامبران فرق بگذارند و برخی را حق و بعضی دیگر را باطل بنامند و به طور مثال یهودیان مسیحیان را قبول ندارند و یهودیان و مسیحیان هر دو پیامبر اسلام را قبول ندارند در حالی که بر اساس آموزه‌های خود یهود و مسیحیت همه بشارت به آمدن پیامبر آخرالزمان و وجود مقدس حضرت رسول اکرم (ص) شده است. این قبول داشتن‌ها و قبول نداشتن‌ها در واقعیت ریشه در اوصاف اخلاقی چون هوا و هوس، تعصبات جاهلانه، حسادت‌ها، تنگ نظری‌ها، جهل‌ها و… دارد. این مساله نشان از عدم ایمان به خدا و پیامبران است.

علم الهدی با بیان اینکه ایمان چیزی نیست که مردم بر اساس میل خودشان عمل کنند، بپذیرند و یا رد کنند، تصریح کرد: اگر بنا شد ایمان آوردن و ایمان نیاوردن بر محور میل انسان‌ها رقم بخورد این دیگر ایمان به واقعیت‌ها و حقایق عالم هستی نیست بلکه هواپرستی و خود پرستی و خود شیفتگی است. ایمان واقعی ایمانی است که انسان به دنبال حقیقت باشد حال آن حقیقت موافق میل او باشد یا مخالفش. در این آیات خداوند می‌خواهد بفرماید این انسان‌هایی که مدعی ایمان هستند آنها ایمانشان را بر اساس میل نفسانی‌شان انتخاب می‌کنند از این رو قرآن به طور کلی می‌فرماید این افراد کافران واقعی هستند و ایمان نیاوردند.

تولیت مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن (ع) بیان داشت: همچنین قرآن کریم می‌فرماید ما برای این افراد که حتی گرایش‌های مذهبی‌شان بر اساس هواهای نفسانی‌شان است به خاطر خود شیفتگی‌ها و خود محوری‌هایی که دارند آنها را به عذابی خوار کننده گرفتار خواهیم کرد. عذاب پروردگار اقسام مختلفی دارد و یک تناسبی میان اعمال و کیفر گناهکاران برقرار است. گاهی اوقات قرآن کریم می‌فرماید ما کافران را عذاب الیم یا عظیم و یا عمیق می‌کنیم.

وی افزود: این مدل عذاب‌هایی که در قرآن از آن یاد می‌شود تناسب میان اعمال و گناه را نشان می‌دهد. حال دلیل اینکه خداوند در این آیه می‌فرماید ما این افراد را عذاب مهین می‌کنیم آن است که کافرانی که ایمان خود را بر اساس خواست نفسانی و هوای نفس خود انتخاب می‌کنند انسان‌هایی خود شیفته و مغرور و متکبر هستند از این رو چنین افرادی باید گرفتار عذابی ذلت بار شوند تا در درون خود بشکنند و نابود شوند.

کد خبر 6053209

دیگر خبرها

  • رامین رضائیان: احساس می‌کنم 23 ساله‌ام
  • جشن تولد ۲۹ سالگی حسین کنعانی‌زادگان؛ سورپرایز عاشقانه در خانه با انگشتر ویژه طلا (فیلم)
  • فیلم| جشن تولد ۳۰ سالگی حسین کنعانی‌زادگان
  • جشن تولد ۳۰ سالگی حسین کنعانی‌زادگان (فیلم)
  • (ویدئو) جشن تولد ۳۰ سالگی حسین کنعانی‌زادگان
  • کدام انسان‌ها گرفتار عذاب مهین می‌شوند؟
  • کدام انسان ها گرفتار عذاب مهین می شوند؟
  • تصویری از جشن تولد 29 سالگی محمدحسین کنعانی زادگان
  • عکس/جشن تولد ۳۰ سالگی کنعانی‌زادگان با یک تم خاص
  • عکس‌| جشن تولد ۳۰ سالگی کنعانی‌زادگان با یک تم خاص