Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام شفیعی، قاضی دادگاه خانواده گفت: پیشنهاد می‌گردد در قالب طرح از سوی نمایندگان  مجلس شورای اسلامی و یا لایحه‌ی پیشنهادی قوه قضائیه به هیات دولت و ارسال آن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی در خصوص ممنوعیت ثبت سکه بهارآزادی بعنوان مهریه توسط دفاتر رسمی ثبت ازدواج وبه جای آن ثبت وجه رایج، اقدام عاجل وفوری صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:این امر در صورت تصویب نهایی دارای آثار بسیار مفیدی می‌باشد از جمله کاهش متقاضی خرید سکه، فرهنگ سازی در جهت جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین وغیر عاقلانه، کاهش جمعیت زندانیان، کاهش ورودی پرونده‌های تعدیل اقساط مهریه به لحاظ افزایش قیمت سکه بهار آزادی وعجز از محکومین از پرداخت آن، تاثیر مثبت در اقتصاد خانوار در بخش اقتصاد خرد ودر نهایت اقتصاد کلان کشور و.. خواهد داشت.

این مقام قضائی در پایان گفت:ضرورت دارد ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده مصوب اول اسفندماه سال  ۱۳۹۱ اصلاح ومیزان مهریه تا سقف یک سوم حداقل حقوق ودستمزد قانونی در یک سال مبنای اعمال مقررات ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۱۵ مهر ۱۳۹۳ قرار داده شود وتعیین ۱۱۰ عدد سکه بهار آزادی یا معادل آن با شرایط اقتصادی کشور تناسب نداشته وندارد.
انتهای پیام/ی

حذف سکه از مهریه مساوی با کاهش جمعیت کیفری زندانها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت طلا و سکه ازدواج و طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: با توجه به پیشرفت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان و درخواست مردم برای خرید امتیاز آن ، هرگونه معامله و خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی تا زمان تحویل این واحد‌ها غیرقانونی و ممنوع است. 

وی با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش این امتیاز‌ها، افزود: با خریداران ، فروشندگان و همچنین مشاوران املاکی که به خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکن ملی اقدام کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: هر شهروند فقط یک بار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد. 

محمدرضا فلاحتگر افزود: با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و مسکن ملی، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها هم باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی