Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@14:45:01 GMT

بحران کم‌آبی از نگاه کودکان در جشنواره «آب و سیمرغ»

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۸۹۱۹

بحران کم‌آبی از نگاه کودکان در جشنواره «آب و سیمرغ»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، زهرا کاظمی، مدیر خانه کودک در این خصوص اظهار کرد: در دورانی که بحران کم آبی و خشکسالی یکی از مهم‌ترین مسائل و معضلات کشورمان محسوب می‌شود، آشنا کردن کودکان با ارزش و اهمیت آب در زندگی روزمره، معنا و مفهوم صرفه جویی و قواعد و روش‌های آن و همچنین آشنا کردن کودکان با وضعیت کنونی شهر اصفهان از حیث منابع آبی از ضرورت‌های بسیار قابل توجه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این جشنواره در راستای پویشی که از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام شده در هفته نخست شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی گفت: مسئله آب و صرفه جویی در آن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی برای آموزش به کودکان بوده که اینک در قالب برگزاری جشنواره هنری «آب و سیمرغ» به آن پرداخته خواهد شد.
کاظمی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره «آب و سیمرغ» ویژه رده سنی کودکان 6 تا 12 سال بر محور موضوعاتی همچون روش‌های صرفه جویی در مصرف آب، اهمیت آب در زندگی روزمره، کودک و صرفه جویی در آب، اصفهان، آب، خشکسالی و رویای من و بازیافت آب برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: کودکان می‌توانند مسائل مختلف مرتبط با معضل کم آبی همچون قطعی آب، آب آلوده و مهم تر از آن خشک شدن رودخانه زاینده رود و اخبار مربوط به آن را که معمولا در طول روز با آن مواجه شده اند، در قالب سه رشته هنری داستان نویسی، عکاسی و نقاشی برای ما ارسال کنند.
مدیر خانه کودک تصریح کرد: این آثار پس از دریافت، توسط کارگروه‌های مختلف هر رشته بررسی و داوری شده و سپس آثار برتر انتخاب و اعلام می‌گردد. همچنین هر کارگروه با حضور چندین نفر از کودکان تشکیل می‌شود تا داوری آثار از نگاه خود کودکان انجام شده و نگاه بزرگسالانه و سلیقه‌ای در آن اعمال نشود.
وی تصریح کرد: پس از انجام مراحل داوری، آثار هنری برتر در هر سه رشته مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته و سپس نمایشگاهی از این آثار در چهار محور مهم شهر شامل چهارباغ، میدان نقش جهان، میدان جلفا و سیتی سنتر برگزار می‌شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: کودکان عزیز اصفهانی فرصت دارند آثارشان را تا 25 مردادماه سال جاری به محل دبیرخانه جشنواره «آب و سیمرغ» ارسال کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آب صرفه جویی در مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده جهت از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب می‌باشد که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.

او افزود:کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه می‌باشند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب جهت استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ نمودیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.  

آقای پرشی می‌گوید:  هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل طبق مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند که این امر سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک