Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@12:52:46 GMT

اطعام 50 هزار نفری روز غدیر در همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۹۰۶۹

اطعام 50 هزار نفری روز غدیر در همدان

حسن کرمی، مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در دهه ولایت و امامت و لزوم هر چه بیشتر جهت برگزاری گسترده جشن‌های این دهه در راستای معرفت افزایی غدیر جزء اولویت‌های بنیاد غدیر استان است.
وی با بیان اینکه امیر‌المومنین(ع) یک امام مردمی است افزود: بنیاد غدیر استان همپای دیگر تشکل‌های دینی و فرهنگی به عنوان محور فعالیت‌های دهه ولایت، مجری مجموعه‌ای از برنامه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: برنامه‌های دهه ولایت از روز سه‌شنبه، 30 مرداد ماه، همزمان با ۹ ذی‌الحجه و روز عرفه در سراسر کشور آغاز می‌شود که همدان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
وی افزود: روز چهارشنبه، 31 مرداد ماه مصادف با۱۰ ذی‌الحجه و مصادف با عید سعید قربان با نام «توحید، بندگی، اطاعت» نامگذاری شده است که در این روز اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز عید قربان به مساله امامت، پخش شیرینی و گل در نماز عید قربان و پخش جزوات غدير شناسی در نماز قربان انجام خواهد شد.
کرمی اضافه کرد: بر اساس این نامگذاری، روز پنجشنبه 1 شهریور ماه همزمان با ۱۱ ذی‌الحجه به عنوان «ایثار و دفاع از حریم ولایت» نامگذاری شده است که در این روز عیادت از جانبازان، سرکشی از خانواده معظم شهدا، مراسم تجلیل از شهدا و خانواده معظم آنان، حضور مردمی در گلزارهای شهدا و تجلیل از سادات شهید برنامه ریزی شده است.
مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: جمعه 2 شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دولت به عنوان «ولایت و مردم سالاری دینی» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری همایش‌های علمی، نشست‌های دانشجویی، ترویج نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، اختصاص بخشی از خطبه‌های نمازجمعه، پخش شیرینی و گل در نماز جمعه و پخش جزوات غدير شناسی انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: شنبه، 3 مرداد ماه، مصادف با 13 ذی‌الحجه، به نام تبیین ارزش وحدت همه مذاهب اسلامی در پرتو ولایت، تبیین ضرورت وحدت جهان اسلام، تبیین تعالیم و مشی امیرالمومنین در وحدت و برگزاری همایش در استان‌های دارای اهل سنت از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است.
کرمی ادامه داد: روز یکشنبه، 4 شهریور ماه همزمان با۱۴ ذی‌الحجه و روز کارمند به عنوان «قرآن و عترت » نامگذاری شده است که در این روز بر گزاری برگزاری مراسم قرآنی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی، تبیین شاخص‌های کارگزاران نظام اسلامی و تجلیل از کارمندان نمونه مطابق با شاخص‌های اسلامی برنامه ریزی شده است.
وی گفت: در روز دوشنبه 5 شهریور ماه همزمان با ولادت امام هادی(ع)، با عنوان «ولایت، هدایت، عزت اسلامی» برنامه‌های همچون بیان زندگی و آموزه های امام هادی (ع) در مجامع و رسانه‌ها، قرائت زیارت غدیریه امام هادی (ع) در مساجد و...، قرائت زیارت جامعه از صدا وسیما و قرائت زیارت جامعه در بین نماز ظهر و عصر در دانشگاه‌ها پیش بینی شده است.
مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: سه شنبه، 6 شهریور ماه به نام «ولایت، بصيرت، دشمن ستیزی» نامگذاری شده است، برگزاری همایش‌های علمی، نشست‌های دانشجویی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این روز است.
کرمی افزود: چهارشنبه، 7 شهریور ماه، مصادف با 17 ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و اقتدار ملی» نامگذاری شده است که تیین فلسفه ولایت در مراسم مختلف و برگزاری میزگردها و سخنرانی های معرفتی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز است.

حرکت پویندگان قرآنی مکتب امام زمان(عج) همدان به سمت باغ موزه در راستای دفاع از حریم ولایت

وی ادامه داد: روز پنجشنبه، 8 شهریور ماه، ۱۸ ذی‌الحجه، مصادف با عید سعید به نام «غدیر، امامت، ولایت» نامگذای شده است که برپایی نماز عید غدیر، إطعام عید غدیر، برگزاری مراسم میثاق با ولایت، قرائت زیارت غدیریه امام هادی (ع)، ترویج دید و بازدیدها و صله رحم، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان و دیدار و تجلیل از سادات از جمله برنامه‌های قابل ذکر برای این روز است.
این مقام مسئول گفت: جمعه، 9 شهریور ماه، 19 ذی‌الحجه با نام «ولایت، مهدویت و عدالت» مزین شده است که اختصاص بخشی از خطبه‌های نمازجمعه به دهه، پخش شیرینی و گل در نمازجمعه و پخش جزوات غدیر شناسی در نمازجمعه انجام خواهد گرفت.
مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان عنوان کرد: شنبه، 10 شهریور ماه همزمان با ولادت امام موسی کاظم(ع) زندگی و آموزه‌های امام موسی کاظم (ع) در مجامع و رسانه‌ها بیان خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمام مساجد و حسینه‌های استان در روز عید غدیر خم مراسم جشن خواهند داشت گفت: همزمان با شب عید سعید غدیر خم، جشن باشکوهی با حضور آحاد مردم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کرمی گفت: قرائت دعای ندبه در روز عید غدیر با حضور هزار و 500 نفر از اهالی شهر همدان در باغ ایراینان و برگزاری عصر شعر غدیر و مسابقه پیامکی از خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های قابل ذکر برای این دهه پر خیر و برکت است.
مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه اجرای طرح اطعام غدیر است که در این راستا پیش بینی می‌شود بیش از 50 هزار روزه دار در این روز اطعام داده شوند.
وی عنوان کرد: پس از نماز مغرب و عشا روز پنج شنبه، 8 شهریور ماه مصادف با روز عید غدیر خم، هزار و 500 نفر از پویندگان قرآن مکتب امام زمان(عج) همدان با هدف دفاع از حریم ولایت از محل دفتر امام جمعه به سمت باغ موزه حرکت خواهند کرد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان عید غدیر خم اطعام دهی برنامه های عید غدیر ستاد اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از فعالیت ۲۵۰ تشکل صنفی و کارگری و کارفرمایی در واحدهای صنفی استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته تجلیل از مقام کارگر، ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران همدان طی این هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، یوسف شعبانی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر بیمه اجباری در استان در واحدهای کارگری فعالیت دارند، اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان اجباری کارگری اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیمه‌شدگان رشد قابل توجه اشتغال پایدار را در طول یک سال اخیر نشان می‌دهد، افزود: ۲۷۲ هزار و ۹۱۳ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان داریم که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ نفر بیمه شده اجباری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: از جمعیت یک هزار و ۸۵۰ نفر استان معادل ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر با احتساب خانوارها زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

۱۸۰۰ نفر مقرری بگیر تأمین اجتماعی

شعبانی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۲۱۴ واحد در استان در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان مقرری بگیرند که تا سقف ۵۴ ماه تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و البته به میزان سابقه فعالیت آن‌ها ماه‌ها تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر شاغلین استان معادل ۲۶.۵ درصد در بخش کشاورزی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ نفر معادل ۲۹.۷ درصد در بخش صنعت و ۲۳۸ هزار و ۲۴۴ نفر معادل ۴۳.۱۸ درصد در حوزه خدمات مشغول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به ارائه خدمات در پنج بخش و مدیریت مستقل توسط اداره کار استان تصریح کرد: در حوزه روابط کار با چهار زیر بخش همچون هیئت‌ها، بازرسی با هدف صیانت از نیروی کار، بخش تشکلات کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می‌شود.

شعبانی یادآور شد: در تنظیم روابط، هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به روند شکایات کارگران و کارفرمایان رسیدگی می‌کنند که به طور متوسط ۶ هزار دادخواست در طول سال رسیدگی می‌شود.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایات

وی با اشاره به کاهش زمانی رسیدگی در هیئت‌های رسیدگی با حدود ۲۳ روز ادامه داد: تمرکززدایی با استقرار هیئت‌های حل اختلاف در شهرستان‌ها و برگزاری آموزش‌های مستمر روابط کار بین کارگر و کارفرما به طور جد مورد پیگیری است.

شعبانی از فعالیت ۲۵۰ تشکل صنفی و کارگری و کارفرمایی در واحدهای صنفی استان خبر داد و افزود: در حوزه تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته که در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال در بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان فعال هستند و همچنین کمک به تشکیل، نظارت و توسعه تعاونی‌ها هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری کردیم کانون‌ها و خوشه‌های کسب و کار را با تشکیل تعاونی‌های مورد نیاز توسعه دهیم که موفق هم بودیم، گفت: سال گذشته ۱۱ تعاونی به مرحله ملی راه یافتند به طوری که دو تعاونی برتر ملی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای رشد تعاونی‌ها با توجه به اهداف برنامه هفتم توسعه در استان فراهم است، اضافه کرد: هدف‌گذاری شده در طول برنامه هفتم به ازای هر سال دو درصد تعداد تعاونی‌ها رشد کند که این مهم در استان مورد توجه است.

شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی سه هدف با قوت پیگیری شده و توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در دستور کار است، گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خرد خانگی با سود چهار درصد، تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات حمایتی بخشی از این اقدامات به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: آمارهای درخوری در اعطای تسهیلات داشتیم که می‌توان به جذب ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات برای یک هزار و ۴۰۰ طرح طی سال گذشته اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: به مناسبت هفته تجلیل از مقام کارگر، ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران همدان طی این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 747283

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود