Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی های آماری نشان می دهد که شرکت های تعاونی استان تهران ۱۱ درصد تعاونی های فعال و ۳۰ درصد از کل اشتغال بخش تعاون را در اختیار دارند. ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ اقتصادی اقتصاد ایران کار آفرینی و اشتغال نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت های تعاونی استان تهران حدود 11 درصد تعاونی های فعال و حدود 30درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین گرایش های مختلف تعاونی های مسکن با حدود 3 هزار تعاونی و خدمات با 2900 تعاونی بیشترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت است.

براساس این گزارش، استان تهران با بیش از 13 میلیون نفر جمعیت، 17.5 درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌است. از این میزان، 94 درصد در مناطق شهری و  6 درصد در مناطق روستایی و غیرساکن زندگی می کنند.

به گزارش واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، استان تهران امروزه دارای 16 شهرستان، 45 شهر و 78 دهستان است. استان تهران به لحاظ مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر اینکه تهران پایتخت کشور و 54 درصد منابع ریالی بانک‌‌های کشور را به خود اختصاص داده است .

به همین دلیل نگاه برنامه‌های اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی در این استان ویژه است و در مقوله اشتغال نیز در جایگاه ویژه ای قرار دارد و همواره در برنامه ریزی‌های مسئولان برای اشتغال زایی  مد نظر بوده است.

لازم به اشاره است، سهم شاغلان بخش کشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب 1.3 ، 33.5، 65.3 درصد است.

بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه آمارهای ثبتی وزارت تعاون، استان تهران دارای  بیشترین تعداد تعاونی فعال ثبتی در کشور است. بطوریکه 10500 شرکت تعاونی استان تهران دارای 2 میلیون و یکصد هزار عضو و 511 هزار شغل را ایجاد کرده اند.

یادآور می شود، در مجموع شرکت های تعاونی استان تهران حدود 11 درصد تعاونی های فعال و حدود 30 درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده اند.در بین گرایش های مختلف تعاونی های مسکن با حدود سه هزار تعاونی و خدمات با 2900 تعاونی بیشترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت است.

انتهای پیام/

R1012189/P1012122/S80,7,77,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی