Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل گفت، لفاظی‌های ضد رسانه‌ای رئیس جمهوری آمریکا مصداق تحریک به خشونت است که به خودسانسوری خبرنگاران یا حمله به آنها منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، زید رعد الحسین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل که ماه جاری میلادی از سمتش کناره گیری می‌کند، در مصاحبه‌ای با گاردین گفت: فقدان اهمیت به حقوق بشر از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باعث شده تا شکاف این دولت با دولتهای قبلی این کشور زیاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه مصاحبه خود به توصیف ترامپ از رسانه‌ها و "دشمن مردم" نامیدنشان از سوی وی اشاره کرد و گفت: ما شاهد کمپین ضد رسانه‌ای بودیم که به صورت بالقوه حرکتی از سلسله رویدادهایی را به راه انداخت که به سهولت می‌تواند به ضرر خبرنگاران باشد و آنها به خودسانسوری دست بزنند. این مساله مصداق تحریک به خشونت است.

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل ادامه داد: این مساله البته به دادگاه مربوط می‌شود که براساس شرایط تشخیص دهد زمانیکه ترامپ می‌گوید به یک خبرنگار که در حال پوشش یک راهپیمایی است، باید حمله شود، به واقع گناهکار است یا خیر.

وی گفت، از مدل ترامپی در کشورهای دیگر نیز استفاده می‌شود و او با این رفتارش به رهبران دیکتاتور مجوز می‌دهد تا به سرکوب رسانه‌هایی دست بزنند که پیش از این جراتش را نداشتند.

زید به رفتار "هون سن"، رهبر کامبوج اشاره دارد که در آن وی از زبانی مشابه به ترامپ در جریان تعطیلی سازمان‌های مستقل رسانه‌ای استفاده کرد.

وی گفت: آمریکا حالتی را ایجاد کرده که سایر کشورهایی که رهبری آنها به دنبال خودکامگی بیشتر در شخصیت یا تمایلاتشان در استبداد هستند، از آن استفاده می‌کنند.

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل به سیاست دولت ترامپ در جدایی فرزندان از والدین مهاجرشان در مرز و همچنین پیشینه طویل ترامپ در لفاظی علیه اقلیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: زمانیکه زبان علیه گروه‌هایی از مردمی به کار می‌رود که از قبل قربانی تعصب و میهن پرستی افراطی شده‌اند، به زمانی در قرن بیستم باز می گردیم که در آن احساسات برای امیال و دستاوردهای سیاسی در مسیر نادرست و علیه گروه‌های آسیب پذیر به کار گرفته شد. این‌ها را در سال‌های دهه ۱۹۳۰ میلادی و دورانی پیش از جنگ نخست جهانی شاهد بودیم.

وی در ادامه مصاحبه خود با گاردین گفت:‌ به نظر می‌رسد که دولت ترامپ خودش را از دولت‌های قبلی در زمینه حمایت از حقوق بشر جهانی کنار کشیده و جدا کرده است. ناکامی دولت کنونی آمریکا در انتصاب سفیری در شورای حقوق بشر در ژنو پیش از خروج از این شورا، تصویری از نبود هرگونه تعهدی به حقوق بشر است.

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که از همان روزهای آغاز به کارش در این سمت تصمیم گرفته تا درباره سوءمسئولیت‌های مربوط به حقوق بشر بدون توجه به شرایط سیاسی صحبت کند.

وی به میچل باچله، جانشینش در حقوق بشر سازمان ملل توصیه کرد تا شجاع بماند و برای بار دوم در این سمت کاندید نشود.

زید رعد الحسین نیز به دلیل اینکه نمی‌خواهد برای بار دوم در سمت کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل باشد، از سمتش کناره گیری می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دونالد ترامپ رعد الحسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت