Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از تدوین و نهایی شدن خط مشی اجرای طرح "دانشگاه عاری از دخانیات" خبر داد و گفت: این خط مشی به محض تصویب در هیات رییسه دانشگاه تهران اجرایی خواهد شد.

دکتر حسین به نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت اجرا طرح "دانشگاه بدون دخانیات" در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست و اهداف این دانشگاه در برنامه سوم  مبنی بر ایجاد محیطی سالم در دانشگاه، حفظ محیط زیست، حرکت به سوی دانشگاه سبز و نظر به مضرات و صدمات اقتصادی، اجتماعی و جسمانی ناشی از استعمال دخانیات، همچنین بر اساس قانون مصوب سال 1385 مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح دانشگاه بدون دخانیات، اجرای برنامه پیشگیری از دخانیات در دانشگاه تهران نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا برنامه پیشگیری از استعمال دخانیات در دانشگاه اجرا می‌شود و بیش از 1500 دانشگاه در جهان در این رابطه به صورت رسمی خط مشی خود را تدوین و ابلاغ کرده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: روسای دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با توجه به اشتراک فضای فیزیکی و کالبدی، همزمان با روز جهانی مبارزه با دخانیات در سال 1396 بیانیه مشترکی در خصوص اجرای طرح دانشگاه بدون دخانیات امضا و منتشر کردند، از آنجا که نگرش و رویکرد دو دانشگاه رویکردی کاملا فرهنگی، اجتماعی و سلامت محور و بر مبنای مشارکت آحاد دانشگاهیان به ویژه دانشجویان است، اجرای این برنامه با مشارکت فعال دانشجویان، کارکنان و اساتید همراه خواهد بود.

دکتر به نژاد به مهم‌ترین راهبردهای کلان دانشگاه تهران در اجرای طرح "دانشگاه عاری از دخانیات" اشاره کرد و گفت: تدوین خط مشی دانشگاه به عنوان اولین راهبرد در دستور کار شورای برنامه ریزی، عدم تبلیغ و ترویج مصرف مواد دخانی، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه، مشارکت دانشجویان، آموزش دانشجویان و دانشگاه هیان در خصوص عوارض جسمانی، اقتصادی و اجتماعی مصرف دخانیات، ارائه خدمات ترک سیگار و دخانیات و غیره از جمله راهبردهای کلان اجرای این طرح است.

وی در خصوص تصویب خط مشی دانشگاه بدون دخانیات نیز افزود: پس از بررسی وضعیت مصرف دخانیات در جامعه و دانشگاه،بررسی، مطالعات و تحقیقات پیشگیری از دخانیات دانشگاه‌های خارج و داخل کشور و برنامه های انجام شده و در جلسات تدوین خط مشی که با حضور برخی مدیران دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران و همچنین تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی برگزار شد، نهایتا خط مشی دانشگاه بدون دخانیات را نهایی و به هیات رئیسه دانشگاه پیشنهادکردیم. بدیهی است پس از طرح این خط مشی در هیات رئیسه و در صورت لزوم شورای دانشگاه برنامه‌های اجرایی با محوریت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سلامت محور توسط واحدهای دانشگاهی، همچنین دانشجویان، تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی تدارک و اجرا خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد:  تصویب خط مشی اجرای طرح "دانشگاه بدون دخانیات" جهت گیری و رویکرد کلی دانشگاه در پیشگیری از استعمال دخانیات را مشخص می‌کند، پس از آن کمیته‌هایی با همکاری دانشجویان تشکیل و با توجه به خط مشی ابلاغی، برنامه‌های زمان‌بندی شده طراحی و اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه تهران دانشگاه عاری از دخانیات دانشگاه علوم پزشکی تهران معاون دانشجویی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا

دریافت 34 MB کد خبر 6090028

دیگر خبرها

  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه