Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سياست هاي تبعيض آميز و نژاد پرستي رئيس جمهور آمريکا در سالگرد حوادث شارلوتزويل، بار ديگر باعث جنجال و تظاهرات اعتراضي در آمريکا شده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، شارلوتزويل به نماد اختلافات نژادي عميق در آمريکا تحت رياست جمهوري دونالد ترامپ تبديل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک سال پيش، يک زن که عليه ملي گرايان سفيد پوست تظاهرات کرده بود، در حمله يکي از حاميان نئونازي به جمعيت معترض با استفاده از خودرو، کشته شد. در پي آن حادثه، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در سخناني اين حادثه را محکوم و اعلام کرد هر دو گروه مقصر بوده اند.
اندي گلکر خبرنگار الجزيره انگليسي از شارلوتوزويل گزارش داد با گذشت يک سال از حادثه اي که سبب جلب توجه جهاني به شارلوتزويل شد، آنها همچنان خشمگين هستند. شمار زيادي از آنهايي که به خيابان ها آمدند به سبب حضور گسترده نيروهاي امنيتي سرخورده شدند که عملا سبب تعطيلي شهر شد.

واکنش ترامپ
ترامپ در توئيت خود مدعي شد هر گونه خشونت و نژاد پرستي را محکوم مي کند.
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در واکنش به اخبار منتشر شده درباره نژاد پرستي وي، پيامي با اين مضمون در صفحه توئيتر خود منتشر کرد: آشوب هاي يک سال پيش در شارلوتزويل به مرگ و تفرقه بي معنا منجر شد. ما به عنوان يک ملت بايد کنار يکديگر باشيم. من هرگونه نژادپرستي و اقدامات خشونت آميز را محکوم مي کنم. صلح براي همه آمريکايي ها!

تظاهرات عليه نژاد پرستي در آمريکا
صد ها تن از مخالفان نژادپرستي در آمريکا در پايتخت اين کشور تجمع اعتراض آميز برگزار کردند.
به گزارش يو اس اي تودي؛ صد ها تن از مخالفان نژادپرستي در آمريکا در شهر واشنگتن دي سي پايتخت اين کشور تجمع اعتراض آميز برگزار کردند.
در سالگرد اغتشاشات نژاد پرستان در شارلوتزويل ايالت ويرجينيا، عده اي از مخالفان برتري نژادي سفيد پوستان در آمريکا با تجمع در ميدان آزادي شهر واشنگتن خواستار منفور تلقي شدن نژاد پرستي در اين کشور شدند. حاضران در اين تجمع با در دست داشتن پلاکاردهايي با مضامين ضد نژاد پرستي خواستار پس گرفتن کشور خود از دست جريان نژاد پرستي شدند . اين تجمع درست در مکاني برگزار شد که طرفداران برتري نژادي سفيد پوستان، قصد داشتند در آنجا تجمع کنند اما مقامات مانع اين کار شدند.
بنابر اين گزارش همزمان با سالگرد تظاهرات ملي گرايانه سفيدپوستان راستگرا، تظاهرات چپگرايان در شارلوتزويل آمريکا برگزار شد.
به گزارش رويترز ؛ صدها دانشجو و فعال چپگرا همزمان با سالگرد تظاهرات ملي گرايانه سفيدپوستان راستگرا که به اعتراضات عليه پليس تبديل شد، با حضور در خيابان هاي شارلوتزويل در ايالت ويرجينيا شعارهايي عليه راستگرايان افراطي و پليس سر دادند.
معترضان شعارهايي از قبيل ”پليس و کلان همدست هستند“ سر مي دادند.( کو کلاکس کلان Ku Klux Klanيا ‹KKK› نام سه جنبش سري در برهه هاي مختلف تاريخ آمريکا از گذشته تا امروز است که همگي طرفدار برتري نژاد سفيد، يهودستيزي، نژادگرايي، ضديت با آئين کاتوليک، بومي‌گرايي و نفرت نژادي بوده اند.) انتقاد معترضان هم از پليس و هم دانشگاه ويرجينيا مؤيد نفرتي است که هنوز با گذشت يک سال از تظاهرات گروههاي نئونازي در محوطه اين دانشگاه وجود دارد. در تظاهرات سال گذشته، گروههاي نئونازي در حالي که مشعل به دست داشتند، شعارهاي يهودستيزانه سر دادند و معترضان چپگرا را کتک زدند.
دانشجويان شرکت کننده در تظاهرات شارلوتزويل از اينکه پليس بر خلاف سال گذشته که راستگرايان تظاهرات کرده بودند، به اعتراضات امسال گروههاي چپگرا واکنش شديدي نشان داد، خشمگين بودند. سال گذشته گروههاي ملي گراي سفيدپوست نئونازي و راستگرا آزادانه تظاهرات کردند. در حالي که در اعتراضات شنبه، دهها افسر ضدشورش صفي را نزديک محل برگزاري اعتراضات تشکيل دادند؛ اقدامي که معترضان را واداشت فرياد بزنند ”چرا لباس پليس ضدشورش را پوشيده ايد؟ اينجا که شورش نشده است.“
اين بن بست بدون درگيري پايان يافت، چرا که برگزارکنندگان تظاهرات از جمعيت خواستند محل را ترک کنند و خارج از محوطه دانشگاه راهپيمايي کنند. جيمز رايان، رئيس جديد دانشگاه ويرجينيا با سخنراني در جمع معترضان، به خاطر موضع انفعالي دانشگاه در تظاهرات سال گذشته عذرخواهي کرد.

افزايش تنش‌هاي نژادي در آمريکا
بر اساس نظرسنجي، حدود دو سوم آمريکايي‌ها بر اين باورند تنش‌هاي نژادي در آمريکا از زمان برپايي تظاهرات نژادپرستانه سفيدپوستان در شارلوتزويل افزايش يافته است.
نتيجه يک نظرسنجي نشان مي‌دهد بيشتر آمريکايي‌ها معتقدند دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در مجموع منافع سفيد پوستان را بر رنگين پوستان ترجيح مي‌دهد.
نشريه هيل درگزارشي نوشت تازه‌ترين نظرسنجي مشترک شبکه سي بي اس نيوز و موسسه مطالعاتي يوگاو نشان مي‌دهد حدود دو سوم آمريکايي‌ها بر اين باورند تنش‌هاي نژادي در آمريکا از زمان برپايي تظاهرات نژادپرستانه سفيدپوستان در شارلوتزويل افزايش يافته است. به موجب آمار و ارقام به دست آمده 61 درصد از آمريکايي‌ها مي‌گويند تنش‌هاي نژادي در آمريکا افزايش يافته، ولي 29 درصد مي‌گويند تغييري نکرده و ده درصد نيز مي‌گويند کاهش يافته است.
سياه پوستان از تشديد تنش‌هاي نژادي در آمريکا نگران هستند. بيش از سه چهارم سياه پوستان يا به عبارتي 78 درصد از آن‌ها مي‌گويند تنش‌هاي نژادي افزايش يافته است. افزون بر آن 58 درصد از آمريکايي‌ها نيز سياست‌هاي ترامپ را در باب برخورد با مسائل نژادي عامل اين تشديد تنش مي‌دانند و آن را رد مي‌کنند.
بيشتر مخالفان سياست‌هاي ترامپ در خصوص مسائل نژادي از زمره سياه پوستان و اسپانيولي زبانان هستند. چرا که برآورد اطلاعات به دست آمده در اين نظرسنجي نشان داده است 82 درصد از سياهان و 73 درصد از اسپانيولي زبانان سياست‌هاي ترامپ را در اين باره محکوم کرده اند. همچنين 51 درصد از سفيد پوستان آمريکايي سياست‌هاي ترامپ را در خصوص مسائل نژادي رد و 49 درصد تاييد کرده اند.
ديدگاه‌هاي شرکت کنندگان در اين نظرسنجي بر اساس خط مشي‌هاي حزبي نيز متفاوت بوده است. چنانچه 83 درصد از جمهوريخواهان سياست‌هاي نژادي ترامپ را تاييد کرده اند، ولي نود درصد از دموکرات‌ها سياست‌هاي رئيس جمهور آمريکا را در باب مسائل نژادي رد کرده اند. حدود 2238 آمريکايي در اين نظرسنجي که طي روز‌هاي هشتم تا ده اوت 2018 انجام شده است مشارکت داشتند.

انتقاد عفو بين الملل از سياست هاي تبعيض آميز ترامپ
عفو بين الملل در سالگرد حوادث شارلوتزويل از سياست هاي تبعيض آميز رئيس جمهور آمريکا انتقاد کرد
به گزارش پايگاه اينترنتي سازمان عفو بين الملل، مدير اجرايي سازمان عفو بين الملل اعلام کرد: رئيس جمهور آمريکا برسياست هايي پافشاري مي کند که حقوق رنگين پوستان، مهاجران، پناهجويان، مسلمانان و ديگران را در معرض خطر قرار مي دهد.
مارگارت هوانگ در بيانيه اي به مناسبت سالگرد اغتشاشات نژاد پرستان در شارلوتزويل ايالت ويرجينا اعلام کرد: ناکامي رهبران ما در زمينه محکوم کردن تنفر نژادي و قومي، تنها آنهايي راکه متمايل به عادي سازي تبعيض هستند در کار خود جسور کرده است.
در بيانيه مدير اجرايي سازمان عفو بين الملل آمده است: وقتي ترامپ رئيس جمهور آمريکا بر ترويج سياست هايي پافشاري مي کند که حقوق افراد رنگين پوست، مهاجران، پناهجويان، مسلمانان و ديگران را هدف قرار داده و آن را در معرض خطر قرار مي دهد ،اقدام مردم عليه تبعيض هاي نهادينه شده از هر زمان ديگري مهمتر جلوه مي کند.
اين بيانيه مي افزايد: سال گذشته شاهد نتايج غم انگيز حوادثي بوديم که در جريان آن مقامات آمريکايي در تضمين امنيت کساني که از سوي ايدئولوژي نفرت انگيز برتري سفيد پوستان هدف قرار گرفته بودند، شکست خوردند. از حق اعتراض نبايد به عنوان مجوزي براي ارعاب، آزار و صدمه رساندن به ديگران استفاده شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تظاهرات نژاد پرستي آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که معترضان خواهان آزادی فوری اسرا و امضای توافق برای تبادل اسرا با مقاومت شدند.

این تظاهرات همزمان با آن صورت می گیرد که منابع خبری امروز شنبه گزارش دادند که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بین حماس و رژیم اسرائیل بر سر آتش بس در غزه و توافق مبادله اسیران حاصل شده است.

شبکه اخباریه قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجگیری در روند مذاکرات بین [رژیم] اسرائیل و حماس را برعهده دارد، افزود که دو طرف در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به اجماع رسیدند. ااین منبع به شبکه اخبار قاهره گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصر به رویترز گفت که نتایج مذاکرات امروز در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام آن اشاره ای نشده است با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیدیم» در عین حال تصریح کرد: اما چند نکته باقی مانده است.

وی افزود: این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد، اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می شود بستگی به این دارد که آیا اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می دهد یا خیر.

پیشتر جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیاتی از این جنبش امروز (شنبه) در سایه تماس‌های اخیر با واسطه‌های مصری و قطری برای ادامه مذاکرات آتش‌بس وارد قاهره خواهد شد.

حماس افزوده است: ما بر روحیه مثبتی که هنگام بررسی طرح پیشنهادی اخیر برای آتش‌بس در غزه نشان دادیم، تاکید می‌کنیم.

این جنبش فلسطینی در ادامه این بیانیه تاکید کرد که ما و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بر رسیدن به توافقی که به توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود منتهی شود، مصمم هستیم.

در همین رابطه یک مقام فلسطینی به المیادین گفت که خلیل الحیه ریاست هیات حماس در سفر به قاهره را برعهده دارد.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفت وگو با تارنمای العربی الجدید اعلام کرد که قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس در غزه دست‌ یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد که هیات این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ