Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-06@00:03:55 GMT

عجایب خوراکی مالزی گرجستان دبی قشم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۰۲۳۳

موزه ی غذاهای عجیب پنانگ مالزی!

موزه ی غذاهای عجیب پنانگ در واقع یک نگاه عمیق فرهنگی به فرهنگ غذایی مالزی و تقابل و تلفیقش با فست فود ها و عادات خوب و یا بد غذایی دارد. نمایش روزمره ای از دریچه ی غذایی مالزی با ظرف های مخصوص و شاید حتی بزرگ تر شاید خود شاهدی بر حرف ما باشد. ساختمان موزه ی غذاهای عجیب در یک ساختمان قدیمی که متعلق به سال های دهه ی ۱۹۴۰ است و در جرج تاون قرار دارد، مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساختمان زمانی دست استعمارگرانی بوده است که در مالزی حضور داشتند. موزه ی غذاهای عجیب پنانگ از ۳ بخش به وجود آمده است. این ۳ بخش عبارتند از ۳ سالن که به نام های Education Zone، Wow Zone و Info Zone هستند. در واقع هر کدام از این سالن ها ماموریتی را به عهده دارند و برای مقاصد خاصی تشکیل شده اند. اطلاعات موزه، گالری دوم برای عجایب و دیدنی های موزه و سالن سوم برای قسمت آموزشی موزه است. لازم به ذکر است که در این موزه تمامی مدل هایی که قرار دارند به شکل فوق العاده ای به صورت واقع گرایانه هستند.در مورد تور مالزی بیشتر بخوانید.

گرجستان، کشوری با غذاهای عجیب و غریب اما خوشمزه

گرجستانی ها مردمانی خوش خوراک و دارای ذائقه ای نزدیک به ایرانیان هستند، آنان با طبخ غذاهای سنتی خود بوسیله ی سبزیجات و گوشت تازه سعی دارند بهترین ترکیب از یک مخلوط را ارائه دهند. غذاهای سنتی گرجی طرفداران بسیاری بین گردشگران و تورهای مسافرتی به این کشور دارد.بیشتر بخوانید: آفر تور های گرجستان لحظه اخری و ارزان قیمت

 تعداد زیادی از تورهای مسافرتی برای تبلیغ گرجستان از رنگ و بوی غذاهای گرجی تعریف می کنند و به راستی که نقطه ی مثبت بزرگ کشور گرجستا همین غذاهای سنتی خوش آب و رنگ است.

طعم های جالبی که در عین سادگی به قرار گرفتن در کنار هم یک جشنواره از لذت را دهان شما ایجاد می کنند. گرجی ها سنت های غذایی سالمی دارند و به استفاده از سبزیجات در غذاهای خود معروف هستند. گوشت گوساله نیز از دیگر علاقمندی های آنان در طبخ غذهای اصیل گرجی است. گرجستان را برای امتحان غذاهای هیجان انگیز انتخاب کنید و بدانید با سفر به این کشور خواهید توانست یک تجربه ی دل انگیز از رستوارن گردی را پشت سر بگذارید.

چندی از غذاهای گرجی را بشناسیم!

آجاررولی قایقی خمیری شکل از کره و تخم مرغ نیمرو شده است که جز شاهکارهای زیبای غذاهای گرجی شناخته می شود، شهرت این غذاهای خوش خوراک گرجی به حدی است که در بسیاری از کشورهای دیگر به عنوان غذایی بین المللی در رستوران های لوکس سرو می شود.

متسوادی یا همان شیشلیک از محبوب ترین غذاهای گرجی در اکثر رستوران های محلی است، در سفر به تفلیس و گرجستان این شیشلیک معروف را حتما سفارش دهید و از طعم آن با سس آلوی ترش لذت وافر ببرید.

خیلی از گردشگران علاقمند هستند در سفر خود غذایی سبک اما جدید را امتحان کنند، سوپ های گرجی با هر نوع سلیقه ای سازگار هستند، کارچو معروف ترین سوپ گرجی مخلوطی از سبزیجاتی مثل بادمجان، کدو، گردو و انار است که همراه با برنج سرو می شود.

کافی شاپ عجیب یخی دبی(Chillout Ice Lounge)

 اولین کافی شاپ یخی در خاورمیانه واقع در دبی خیابان شیخ زاید که در سال 2007 افتتاح شد و روزانه حدود 100 نفر از خدمات این کافی شاپ استفاده میکنند. سفر با تور دبی را با کسب اطلاعات بیشتر در سایت سفر باتو بررسی کنید.

 کافی شاپ رویایی یخی چیل اوت دبی اولین کافی شاپ در منطقه است که از یخ ساخته شده و دارای ظرفیت حدود ۴۰ نفر است.

کلیه میز و صندلی های این کافی شاپ از یخ درست شده و برای نشستن روی آن پوست مخصوص انداخته می شود.

قبل از ورود به داخل کافی شاپ به هر کدام از مشتریان، لباس های مخصوص داده می شود

تا از سرمای محیط در امان باشند. این کافی شاپ در مرکز شهر دبی قرار دارد و مسافران تور دبی می توانند

در حالی  که دمای بیرون ۴۰ درجه است در داخل این کافی شاپ دنیایی از یخ را تجربه کنند.

منوی کافی شاپ

در کافه یخی ساندویچ گریل شده، سوپ داغ، لازانیا و انواع نوشیدنی های قهوه سرو می شود.

هنگامی که هوا به شدت گرم می شود و گرما طاقت فرسا می شود دیگر مبلغ ورودی کافی شاپ

یخی دبی آنچنان قابل توجه نیست و اهمیتی ندارد.

آن مبلغ نه به فضای آن بلکه به همان سرمای خوشایندش می ارزد. بسیاری هستند که از سرما بیزارند

و در نقطه مقابل این افراد کسانی هستند که با دل و جان سرما را دوست دارند

و در روز های اوج گرما به دنبال محلی خنک مثل پارک آبی وایلد وادی دبی و پارک آبی آتلانتیس دبی هستند

و برای صرف نوشیدنی فقط هتل را ترجیح می دهند.برای خرید تور حتما از تور های لحظه آخری سفر باتو دیدن کنید.

 سرو غذاهای عجیب دریایی در جزیره قشم!!

 در قشم هم غذا کده‌ای محلی در ساحل پشت شهربانی هست که غذاهایی چون میگو، کوسه، ماهی مرکب، صدف و خرچنگ به مشتری‌ها می‌دهد. بومی‌های قشم پس از مدتی که از رفاقتشان می‌گذرد، برای محبت به مهمان به خوراک خرچنگ دعوتش می‌کنند. در تهران به قول یکی از رستوران‌ها حدود 30 درصد از مشتریان این رستوران‌های دریایی ویژه، مشتریان خاص، تجار، بازرگانان و سفرا هستند. باقی هم از همشهریان عزیزمانند که هر کدام دلیلی دارند برای خوردن غذاهای عجیب‌وغریب دریایی.

شهرهای ساحلی مانند قشم و کیش رستوران‌های دریایی زیادی با آبزیانی همچون خرچنگ، هشت‌پا و ترکیب غذاهای عجیب با عنوان سینی دریایی از مشتریان خود پذیرایی می کنند . سفر با تورهای  قشم ارزان را از دست ندهید.

 سینی دریایی شامل چند تکه پای هشت پا، مقداری خرچنگ و  خوراک انکاس است که بیش از 50 هزار تومان عرضه می شود و پیتزای خرچنگ نیز  با قیمت 40 هزار تومان قیمت به فروش می رسد که طرفداران خاص خود را دارد.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، دکتر خالد قاسم متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه ارتودنسی ایمپرس لندن (Impress) اعتقاد دارد مصرف تنقلات یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان در بین کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که برای بزرگسالان به عادت تبدیل شده برای سلامت دندان مضر هستند.

چای
چای و قهوه علاوه بر ایجاد لکه روی دندان‌ها باعث فرسایش مینای دندان می‌شوند. وقتی چای با اسانس‌های طعم دهنده نیز همراه باشد این فرسایش بیشتر خواهد شد. بهتر است در هر بار استفاده از چای دندان خود را مسواک بزنید.

شیر جو
شیر جو در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ویژه برای گیاهخواران یا کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند این شیر توصیه می‌شود. اگرچه شیر جو دوسر ممکن است به طور فعال به دندان‌های شما آسیب نرساند، اما در مقایسه با همتای لبنی خود ممکن است بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر داشته باشد.

کیک
پلاک چسبنده روی دندان‌های شما از قند موجود در کیک تغذیه می‌کند و اسیدی ایجاد می‌کند که در نهایت باعث پوسیدگی می‌شود.

میوه‌های خشک
میوه خشک ممکن است برای کسانی که سعی می‌کنند غذاهای سلامی در میان وعده‌ها استفاده کنند، ایده معقولی باشد، ولی در واقع مملو از شکر است. میوه‌های خشک معمولاً برای حفظ تازگی با شکر اشباع می‌شوند و بهتر است به جای این میوه‌های خشک از میوه‌های تازه استفاده کنید.

موز
اگرچه موز حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های متعددی است، اما گلوکز، فروکتوز و ساکارز بالایی دارد. ساکارز، گلوکز و فروکتوز انواع قندهایی هستند که عمدتا در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند. در مقادیر کم موز به نظر می‌رسد مفید باشد، ولی باقیمانده‌های آن در دهان موجب تجریه سریع به قند می‌شود و برای سلامت دندان‌ها مضر است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902681

دیگر خبرها

  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد