Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرکل گمرکات کردستان گفت: از ابتداي امسال تا آخر تيرماه 199 هزار و 832 مسافر ورودي و خروجي از مرز باشماق مريوان تردد کردند.

بختيار رحماني پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تعداد مسافر با سه هزار و 903 دستگاه اتوبوس و خودرو سواري از مرز باشماق وارد يا از کشور خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه آمار مسافران ورودي از مرز باشماق مريوان در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد دارد، افزود: آمار مسافران خروجي از اين مرز نيز در اين مدت در مقايسه با پارسال يک درصد بيشتر است.
رحماني پور با اشاره به اينکه گمرگات کردستان تا پايان تيرماه امسال، 253 ميليارد ريال درآمد کسب و به حساب خزانه واريز کرد، يادآور شد: اين ميزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 149 درصد افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا، مرز رسمي باشماق مريوان در کردستان يکي از مهمترين مرزهاي رسمي زميني ايران با اقليم کردستان عراق به شمار مي‌آيد.
گمرکات استان کردستان با چهار شعبه فعال در سنندج، باشماق مريوان، سيرانبند بانه و شهر بانه به فعالان اقتصادي خدمات گمرکي ارائه مي کند.
گمرک سيرانبند و باشماق از مرزهاي گمرکي فعال رسمي و بين المللي استان هستند و گمرک مريوان در زمينه ترانزيت، صادرات، امور مسافري و مقدار قابل توجهي در بخش واردات فعال است؛ به طوري که روزانه 12 ميليون دلار کالا از مرز باشماق مريوان ترانزيت مي شود.
مرز سيرانبند بانه نيز دومين و نزديک ترين مرز مشترک استان کردستان با منطقه شمال عراق است که از حيث حجم صادرات کالا و شمار فعالان و شاغلان اقتصادي رتبه دوم بازارچه هاي اين استان را به خود اختصاص داده است.
7355/ 3020
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دریاچه زریبار مریوان سرریز کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: همشهری

دیگر خبرها

  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • سرریز دریاچه زریوار مریوان
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • (ویدئو) دریاچه زریبار مریوان سرریز کرد
  • فیلم | دریاچه زریبار مریوان هم سرریز شد
  • فیلم/ دریاچه زریبار مریوان سرریز شد
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان