Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، شرکت های تعاونی استان تهران حدود ۱۱ درصد تعاونی های فعال و حدود ۳۰درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده اند.
در میان گرایش های مختلف تعاونی های مسکن با حدود ۳ هزار تعاونی و خدمات با ۲۹۰۰ تعاونی بیشترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان تهران با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۷.۵ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌است. از این میزان، ۹۴ درصد در مناطق شهری و ۶ درصد در مناطق روستایی و غیرساکن زندگی می کنند.
به گزارش واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، استان تهران امروزه دارای ۱۶ شهرستان، ۴۵ شهر و ۷۸ دهستان است. استان تهران به لحاظ مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر اینکه تهران پایتخت کشور و ۵۴ درصد منابع ریالی بانک‌‌های کشور را به خود اختصاص داده است .
به همین دلیل نگاه برنامه‌های اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی در این استان ویژه است و در مقوله اشتغال نیز در جایگاه ویژه ای قرار دارد و همواره در برنامه ریزی‌های مسئولان برای اشتغال زایی مد نظر بوده است.
لازم به اشاره است، سهم شاغلان بخش کشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب ۱.۳ ، ۳۳.۵، ۶۵.۳ درصد است.
بر اساس اطلاعات سامانه آمار های ثبتی وزارت تعاون، استان تهران دارای بیشترین تعداد تعاونی فعال ثبتی در کشور است. بطوریکه ۱۰۵۰۰ شرکت تعاونی استان تهران دارای ۲ میلیون و یکصد هزار عضو و ۵۱۱ هزار شغل را ایجاد کرده اند.
در مجموع شرکت های تعاونی استان تهران حدود ۱۱ درصد تعاونی های فعال و حدود ۳۰درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده اند.در بین گرایش های مختلف تعاونی های مسکن با حدود سه هزار تعاونی و خدمات با ۲۹۰۰ تعاونی بیشترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اشتغال تعاون شرکت مسکن استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاهمرادی افزود: با توجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدود ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تأمین می‌شود

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شاهمرادی تصریح کرد: تکیه اصلی ما بر توانمندی‌های داخلی است زیرا می‌توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال‌های گذشته است.

کد خبر 6064225 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • تحقق شعار سال با مشارکت جمعی و اعتماد به حوزه تعاون امکان پذیراست
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ممنوعیت تردد از مرزن آباد به تهران از ساعت ۱۳ امروز
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان