Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» روز دوشنبه نوشت: بارسلونا یکشنبه شب مقابل سه ویا با نتیجه دو بر یک به برتری رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد. «مارک آندره تراشتگن» دروازه بان بارسا در دقیقه 90 بازی با مهار یک ضربه پنالتی، گل های «جرارد پیکه» و «عثمان دمبله» را محفوظ نگه داشت و به رغم گلزنی سه ویا در دقیقه 9 بازی، این بارسلونا بود که فصل جدید لالیگا را با قهرمانی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بین، مسی که اوایل هفته جاری به عنوان کاپیتان جدید تیم انتخاب شد، با گذر از رکورد 32 قهرمانی «آندرس اینیستا» بازیکن سابق این تیم که چندی پیش به ویتسل کوبه ژاپن پیوست؛ با 33 عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ بارسا لقب گرفت.
«ارنستو والورده» سرمربی کاتالان ها در این باره اظهار داشت: نمی دانم این افتخار برای مسی چه حسی دارد، اما تنها کسی که می توانست به چنین افتخاری دست پیدا کند، مسی است. حیرت انگیز است و این افتخار شایسته این بازیکن است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
کاپیتان تیم ملی آرژانتین نخستین عنوان قهرمانی خود را در لالیگا در فصل رقابتهای 2004 – 2005 و زمانی که تنها یک نوجوان بود، با این تیم فتح کرد و از آن زمان تاکنون، 8 بار دیگر عنوان قهرمانی لالیگا را از آن خود کرده است. علاوه بر این در سال های 2006، 2009، 2011 و 2015 به همراه آبی اناری پوشان جام لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.
این در حالی است که موفق ترین دوران ورزشی مسی در بارسا به سال 2009 باز می گردد؛ زمانی که کاتالان ها هر 6 عنوان قهرمانی قابل تصاحب را از آن خود کردند، اتفاقی که تاکنون برای هیچ تیم یا بازیکن دیگری رخ نداده است.
پس از مسی و اینیستا، پیکه و «سرخیو بوسکتس» نفراتی هستند که با فتح سوپر جام شب گذشته، بیست و هشتمین عنوان قهرمانی خود را با این تیم جشن گرفتند.
«ژاوی هرناندز» هم که پیش از پیوستن به السد قطر عنوان بیشترین بازی را در این تیم در اختیار داشت، 25 عنوان مختلف را با این تیم کسب کرده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بارسلونا لیونل مسی سوپرجام اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش هنگفت بازیکنان رئال با قهرمانی چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شنبه گذشته فاتح لالیگا شد و از حالا می داند که باید به موزه پر زرق و برقش یک جام دیگر اضافه کند اما در رئال مادرید مهمتر از هر چیزی فتح لیگ قهرمانان است. بازیکنان رئال به همین دلیل حتی جشن قهرمانی لالیگا را به تعویق انداختند.

طبق گزارش مارکا، رئال مادرید با قهرمانی در لالیگا 53 میلیون یورو درآمدزایی کرده و تا به امروز توانسته 101 میلیون یورو درآمد داشته باشد. با فتح لیگ قهرمانان این رقم به 150 میلیون یورو خواهد رسید که در مقایسه با شرایط مشابه در سال 2022 (133.7 میلیون یورو) تقریبا 17 میلیون یورو بیشتر است.

همچنین در صورت فتح لیگ قهرمانان، هر بازیکن رئال در مجموع 1.4 میلیون یورو ناخاص پاداش دریافت خواهد کرد که نسبت به دو سال پیش 500 هزار یورو بیشتر است.

دیگر خبرها

  • پاداش هنگفت بازیکنان رئال با قهرمانی چمپیونزلیگ
  • جام قهرمانی ۲ بار به رئال‌‌ مادرید اهدا می‌شود!
  • پلی به گذشته - برتری 4-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا (لالیگا اسپانیا - 2008/5/7) / فیلم
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • مجازات ورزشی بارسا اگر نایب قهرمان نشود
  • وینیسیوس و رکوردی که رونالدو هم ندارد
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • پاکو خنتو، اسطوره‌ای که به تنهایی از اتلتیکو مادرید جام لالیگا برده است!
  • این قهرمانی متعلق به آنچلوتی است نه بلینگام