Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کالا‌هایی در بورس کالا جای دارند، دارای استاندارد هستند و از این رو بهترین مکان برای ثبات بخشی به بازار کالای کشور، بورس که فعالان صنایع و مسوولان می‌توانند با همفکری و تبادل نظر در نشست‌های مشترک، بهترین شیوه‌ها را برای مبادله محصولات در بورس انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا مصباحی مقدم، در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با تاکید بر اینکه شفافیت حداکثری از مزیت‌هایی اصلی بورس در حالی که بازار‌های دیگر فاقد آن هستند بیان کرد: معامله‌کنندگان در بورس کالا همگی مشخص هستند و اطلاعاتشان ثبت می‌شود؛ لذا پیگیری و رهگیری هر یک از معاملات به راحتی قابل انجام است، بنابراین شفافیت، احساس خطر را در رانت خواران ایجاد می‌کند.
وی در ادامه افزود: اگر این شفافیت در همه داد و ستد‌های کشور اعم از خصوصی و دولتی اتفاق بیفتد می‌توان امید داشت جلوی ویژه‌خواری و فساد تا حد قابل توجهی گرفته شود. چرا که با شناسایی ویژه‌خواران و اعلام اسامی آن‌ها به نهاد‌های نظارتی و مسوول، هزینه منفعت‌طلبی آنقدر بالا می‌رود که افراد دیگر به راحتی به سمت فساد نمی‌روند.   رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بررسی افرادی که با بورس کالا مخالفت می‌کنند نشان می‌دهد که آن‌ها خیلی با شفافیت حداکثری میانه خوبی ندارند و این موضوع طی چند سال اخیر و برخی تلاش‌ها در حوزه پتروشیمی مشاهده شد که البته دولت و مجلس به خوبی در برابر افرادی که به جای منافع ملی به فکر منافع شخصی خود بودند ایستاد.
مصباحی مقدم در انتها خاطر نشان کرد: امکان تنظیم و مدیریت بازار‌ها به جز در بستری شفاف که عرضه و تقاضا و بازیگران قابل رصد باشند، میسر نیست؛ همچنین کالا‌هایی در بورس کالا جای دارند، دارای استاندارد هستند و از این رو بهترین مکان برای ثبات بخشی به بازار کالای کشور، بورس که فعالان صنایع و مسوولان می‌توانند با همفکری و تبادل نظر در نشست‌های مشترک، بهترین شیوه‌ها را برای مبادله محصولات در بورس انتخاب کنند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بورس همفکری محصولات شفافیت رانت خواران داد و ستد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

جدیدترین قیمت دلار و یورو پیش از تعطیلات دو روزه بازار   سه نماد بورسی با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی فروش!   تعلیق در کمین این ۱۴ نماد، مراقب باشید!

 

تنها یک نماد بورسی بیشتر از اسفند فروخت! 

 

قیمت انواع پژو در بازار خودرو

 

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

 

کدال خپویش | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

 

کدال فاهواز | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

 

ارزش سهام عدالت چند میلیون شد؟

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت
  • سانچو: فکر به یونایتد نه، فقط دورتموند و سی‌ال!