Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا در دانشگاه شهید بهشتی، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانش‌آموزان و مربیان و با تاکید بر نقش مدرسه به عنوان محلی برای تمرین زندگی افراد در آینده گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش در همه جوامع، فراگیری تعالیم و حرفه های گوناگون از همان سال های ابتدایی در تمامی مدارس است، از این رو باید مدرسه را مهمترین فلسفه وجود افراد در آینده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: جوانان امروز قرار است بعد از 12 سال تحصیل وارد اجتماع شوند از این رو باید در مدرسه آنچه را که در زندگی فردا به آن نیازمندند، تمرین کنند.

بطحایی تصریح کرد: امروزه کمرنگ بودن برنامه‌های آموزشی و پژوهشی یکی از دلایلی است که باعث شده تا مدارس ما تا حدودی نتواند اشتیاق لازم را در بچه‌ها ایجاد کنند، بچه ها در مدارس زندگی کردن را می‌آموزند  از این رو مدارس باید محلی برای تمرین زندگی و همبستگی به کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برنامه جدید سال 97 در مدارس گفت: نظام آموزش و پرورش ما باید به سمت مسابقات گروهی برود و مدارس باید تبدیل به جشنواره و مسابقات گروهی شود.

در آینده مسابقات فردی در مدارس اجرا نخواهد شد و تمامی مسابقات باید به صورت گروهی انجام شود زیرا کار گروهی ثمره مهمی در زندگی آینده دانش‌آموزان خواهد داشت.

بطحایی در ادامه گفت: امروزه یکی از مهمترین موانع‌ ما در این کار خانواده‌ها هستند، خانواده هایی که گمان می کنند مدرسه‌ای موفق است که کتاب‌ها و آزمون‌های بیشتری را برای بچه ها طراحی کند، تفکری اشتباه که باید اصلاح شود، در حقیقت آموزش تنها حفظ فرمول و معادلات ریاضی نیست و من از خانواده‌ها به عنوان شرکای تربیتی در آموزش و پرورش تقاضا دارم که مسیری بهتر را برای یادگیری دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش بنا دارد با توجه به تاکیدات مکرر رهبری و رئیس جمهوری، سیاست خود را بر مهارت آموزشی دانش‌آموزان قرار دهد و قطعا این مسیر با کمک خانواده‌ها انجام می پذیرد.

بطحایی اضافه کرد: مدرسه واقعی مدرسه‌ای است که باید تمام جنبه‌های تربیتی را پوشش دهد و من از نهادهای ذیربط می‌خواهم که در حوزه فرهنگی آموزش و پرورش را تنها نگذارد چرا که این نهاد ثمره نسل جوانان در آینده است و قطعا این حمایت با کمک‌های نهادی ذیربط محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان به دانش آموزان گفت: شما دانش‌آموزان باید با همت بیشتری به سوی آینده حرکت کنید و قطعا حضور شما در کشور آینده‌ را پرفروغ‌تر از گذشته خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان