Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@06:18:34 GMT

پیکر آیت‌الله اسماعیل‌پور قمشه‌ای در قم دفن شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۲۲۰۸

پیکر آیت‌الله اسماعیل‌پور قمشه‌ای در قم دفن شد

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله شیخ محمدعلی اسماعیل‌پور قمشه‌ای، استاد حوزه علمیه قم در سن 78 سالگی، پس از یک دوره بیماری، در منزل شخصی‌اش در شهرضا، دارفانی را وداع گفت.
بر اساس این گزارش، مراسم تشییع و تدفین این عالم ربانی صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع)  به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور، علما، اساتید، شاگردان و مردم مومن و انقلابی قم برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله سبحانی از مراجع معظم تقلید، بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کردند و سپس در مقبره آیت‌الله شهید مفتح در  حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
یادآور می‌شود مراسم بزرگداشت این عالم فرهیخته امشب 22مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدای قم، واقع در خیابان شهدا(صفائیه) با حضور اعلام و بزرگان حوزه علمیه  برگزار می‌شود.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله شیخ محمدعلی اسماعیل‌پور قمشه‌ای، عصر روز گذشته از منزل شخصی وی، واقع در شهرضا، نیز برگزار سپس به قم منتقل شد.
آیت الله اسماعیل پور یکم فروردین 1319 درشهرضا متولد شد و از سال 1335 شمسی در شهرضا به فراگیری علوم قدیم پرداخت و بعد از طی مقدمات و قسمتی از سطوح عالی، فراگیری فلسفه و کلام و مقداری طب قدیم و هیات در سال 1339 وارد حوزه علمیه قم شد.
آیت الله اسماعیل پور، حكمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی آموخت و در محضر حضرات آیات عظام امام خمینی، حاج سید محمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی به تحقیق و تكمیل دروس خارج فقه و اصول پرداخت.
وی مباحث فلسفی را نیز تکمیل و در طول خواندن درس خارج به مباحثات علمی و تدریس سطح عالی و علوم اعتقادی مشغول بود تا اینكه به درجه اجتهاد نائل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا اسماعیل پور تشییع سبحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام عباس خیر اندیش اظهار داشت: ثبت نام هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) در استان هرمزگان برای طلاب و اساتید در سال جاری آغاز شد.

وی افزود: در این جشنواره طلاب جوان زیر ۳۵ سال حوزه‌ علمیه برادران و خواهران استان هرمزگان، متولدین ۱۳۶۸/۰۱/۰۱ و مابعد آن تا پایان روز یک‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند فرایند ثبت‌نام در این جشنواره را تکمیل نمایند.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان بیان کرد: همچنین، اساتید بدون شرط سنی و با داشتن کد استادی در حوزه‌های علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، می‌توانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند.

حجت‌الاسلام خیر اندیش خاطرنشان کرد: آثار ارسالی می‌بایست در یکی از گروه‌های علمی ده‌گانه جشنواره شامل: «تفسیر و علوم قرآنی»، «علوم حدیث و درایه»، «کلام»، «اخلاق و تربیت»، «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه و منطق»، «اصول فقه»، «تاریخ اسلام»، «ادبیات» و «علوم انسانیِ مرتبط با حوزه دین» و در قالب: «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح دو» و «پایان‌نامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد.

وی با اشاره به اینکه «نقش حوزه‌های علمیه در راهبردهای فرهنگ عمومی و دین‌داری جامعه» و " پژوهش و تبلیغ؛ ابزارها و شیوه ها" به عنوان موضوعات بخش ویژه جشنواره کشوری است، یادآور شد: افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند از ۵ امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل ۱.۵ برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهره‌مند خواهند شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان، ابراز کرد: لینک ثبت‌نام و فایل راهنمای ثبت‌نام در سامانه جشنواره برای ثبت نام علاقمندان به شرح زیر است:

http://ssmp.ismc.ir/?token=۰BB۵۳۱FB-۹۱A۸-۴FAF-B۲۹۹-۳۷۶۳۶B۰۴BDB۳، همچنین علاقمندان می‌توانند برای دریافت فایل راهنمای ثبت‌نام در سامانه جشنواره به لینک زیر
https://eitaa.com/pazhoohesh_hormozgan/۴۵۲۹ مراجعه کنند. 

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی