Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ناحیه مقاومت بسیج اراک در کانون اجتماعی زنان اراک گفت:
حمایت از تولید داخل را راهبردی اساسی در تقویت اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد : حمایت از کالای ایرانی در راستای راهبرد حمایت از اقتصاد اسلامی است که بعد از انقلاب در عرصه اقتصادی و سیاسی کشور مطرح شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نقش دولت در تحقق شعار سال را مهم عنوان کرد و گفت : دولت باید برای عملیاتی کردن شعار سال بیش از گذشته به ظرفیت های داخلی که نیروی انسانی و منابع طبیعی از جمله این ظرفیت ها هستند بیشتر توجه کند . ایشان رفع موانع تولید را از اقدامات مهم دولت دانست و اضافه کرد : دولت باید برای حمایت از تولید داخل نسبت به رفع موانع تولید در تمام سطوح مدیریتی اقدام نموده و مبادی ورودی کشور را به منظور جلوگیری از قاچاق کالا کنترل نماید .
این مقام مسئول نمادسازی را در حمایت از تولید داخل مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت : عوامل تولید باید کاری کنند که کالای ایرانی قدرت رقابت با کالای خارجی را داشته و مردم با افتخار کالای ایرانی را استفاده کنند .
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ملت ایران را ملتی موقعیت شناس دانست و گفت : مردم نشان دادند که همواره از مسئولان جلوترند و همان مردمی هستند که حماسه های 9 دی و 22 بهمن ها را خلق کرده اند . وی تصریح کرد در موضوع حمایت از کالای ایرانی نیز مردم به خوبی به وظایف خود عمل خواهند کرد .
وی اضافه کرد: تجملات در مراسمات و میهمانی ها به جایی رسیده که فشار بسیاری را بر اقشار مختلف جامعه علی الخصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه وارد نمود است که توجه به عدم تجملات در میهمانی ها درسخنان مقام معظم رهبری بر آن تاکید فراوان شده است.
عبدی بیان کرد: هر کشوری با داشته‌های خود از صنایع تولیدی بومی حمایت می‌کند، با توجه به فراوانی منابع انرژی در ایران دولت می‌تواند با گازرسانی رایگان به واحد‌های تولیدی از این واحد‌ها حمایت کند. دولت برای این مسئله دیگر عذر نداشتن بودجه را نمی‌تواند مطرح کند.
وی تشریح کرد: مردم ایران در نظر داشته باشند که با خرید کالا‌های ایرانی کارگران ایرانی مشغول به کار می‌شوند؛ حتی اگر کالا‌های تولیدی داخل در حال حاضر کیفیت لازم را ندارند ضروری است برای پیشرفتشان از آن‌ها حمایت کنیم، راهی که کشور‌های توسعه یافته رفته‌اند همین است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری

محمد مهدی اسماعیلی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ۱۷ میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری را نیز در فعالیت‌های این کانون ضروری خواند.

وزیر فرهنگ در دیدار با مدیر و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌های اصیل و مانای ما است، با این تجربه و حضور نیرو‌های جوان و با انگیزه ترکیب این دو، افق روشن‌تری را در برابر فعالیت‌های این حوزه قرار داده است.

وی افزود: ما در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم. ما حوزه فرهنگ، هنر و رسانه داریم که در دولت مسئولیت آن برعهده وزارت فرهنگ است و این وزارتخانه از همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در همه اجزا دولت مکلف به حمایت، ترویج و همراهی است.

اسماعیلی با تاکید براین نکته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارد کاملا با ماموریت‌های کلان وزارت فرهنگ تطبیق دارد و واقعا این نهاد دقیق و درست جانمایی شده است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: اگر کانون ماهیت هیات امنایی و مشارکت دستگاه‌های دیگر را در مجمع عمومی خود نداشته باشد، با توجه به انباشت نیروی انسانی، ماموریت‌ها و حجم وسیع کاری آن طبیعتا این بار بر دوش آموزش و پرورش سنگینی خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما در وزارت فرهنگ، فعالیت‌های کانون را بخش اصلی ماموریت‌های خود می‌دانیم افزود: مدیریت کانون پرورش فکری یک تعامل خوبی با مجموعه وزارت فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند؛ ما حدود ۴ هزار کتابخانه داریم که یک قسمتی از کار باید به‌کمک یکدیگر در جهت هم‌افزایی انجام شود.

وزیر فرهنگ در مورد جشنواره فیلم‌کودک و نوجوان نیز تصریح کرد: یکی از عناصر شکل‌دهنده این‌جشنواره، کانون پرورش فکری است و کار‌های کانون برای همه مغتنم است؛ مانند کار پویانمایی که سال‌گذشته ارائه شد و فروش آن‌جزو پنج فیلم پرفروش کشور در پررونق‌ترین سال سینما شده و حدود ۳۰ میلیون نفر در سینما‌های سراسر کشور بلیت خریداری کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با تاکید براین‌نکته که وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور یک‌ظرفیت بسیار مهم است بیان کرد: کانون پرورش فکری فعالیت خوبی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد و در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هم حضور ویژه‌ای دارد، از این رو ما به دنبال افزایش همکاری هستیم.

وی گفت: ما در حوزه مناطق فرهنگی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای داشتیم، برای نمونه ما می‌خواهیم خوی را یک منطقه فرهنگی ممتاز قرار دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما علی‌رغم تنوع قومیتی، لهجه، زبان و بعضا مذهب، یک چتر بالاتری به نام ایران را داریم، این مسئله مهمی است و حلقه‌ای است که ما را به راحتی به هم وصل می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری مفهوم ایرانی‌گری که کاملا مطابق با سنت‌های مذهبی ما است نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و کانون هم باید وارد این حوزه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • انجام اقدامات عملیاتی لازمه تحقق شعار سال است
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • لازمه تحقق شعار سال مشارکت مردم است