Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:49:16 GMT

صادرات قزوین زمین گیر مشکلات پیش پا افتاده

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۲۲۳۱

صادرات قزوین زمین گیر مشکلات پیش پا افتاده

تیتر اول شماره جدید روزنامه همشهری قزوین به مشکلات گمرگی صادرکنندگان این استان اختصاص یافته است.

در این گزارش که به قلم میثم مالمیر نوشته شده، فقدان تجهیزات به روز، مشکلات سامانه EPL و عدم حضور نمایندگان برخی سازمان ها در گمرک از موانع صادرکننده های استان بر شمرده شده است.
خبرنگار همشهری نوشته است: گمرک قزوین با تمام تلاش های جدی در جهت توسعه صادرات و واردات، هنوز نتوانسته رضایت فعالان بخش اقتصادی را به خود جلب کند و برخی مشکلات پیش پا افتاده نظیر امکانات به روز نرم افزاری و سخت افزاری، حضور نمایندگان ادارات و دستگاه های موثر در صادرات و بهبود خطوط شبکه مخابراتی و اینترنتی، مانع توان بالقوه استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از این جهت می گوییم بالقوه، چون سال 95 گمرک قزوین با تمام انتقادات توانست جایگاه مناسبی را در صادارت به خود اختصاص دهد، با اینکه تنها 62 درصد محصولات استان از گمرک قزوین صادر شده بود، اما بیانگر این موضوع بود که می توانیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. در ادامه این مطلب می خوانیم: از انصاف دور نشده، برخی اقدامات گمرک در چند ماه گذشته بسیار ارزنده بود که در این میان می توان به حذف اسناد کاغذی با راه اندازی سامانه جامع یک پارچه ترخیص گمرکی (ICCS) اشاره کرد.
بخش اقتصاد از راه اندازی سامانه EPL رضایت دارند، اما برخی مشکلات برون سازمانی گمرک، مانند قطع و وصل شدن اینترنت و عدم دسترسی ساده به این سامانه، فرآیندهای اقتصادی را طولانی و دشوار ساخته است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین در گفت و گو با همشهری گفته است: از عمده مشکلاتی که در حال حاضر پیش پای صادرکنندگان استان قزوین وجود دارد، وجود برخی کاستی های فنی در سیستم EPL (سامانه گمرک الکترونیکی) است که به علت زیرساخت های نامناسب در حوزه ارتباطی کشور ایجاد می شود.
سیدعلی حسینی یکی دیگر از مشکلات موجود در مباحث گمرکی را فقدان حضور برخی از صاحبان موثر صادرات و واردات در 'پنچره واحد گمرکی' دانست و ادامه داد: سازو کار این پنجره گمرکی به این شکل است که اگر قرار است صادرات یا وارداتی صورت بگیرد باید مقررات لازم از سوی برخی سازمان ها مورد تایید واقع شود اما اکنون شاهد هستیم که برخی از مهمترین دستگاه ها با سامانه گمرکی ارتباط ندارند.
سه گام برای پایان مشکلات حقوقی، عنوان گزارش دیگری از همشهری است که در آن با اشاره به ورود بیش از 200 هزار پرونده به محکام استان قزوین که اعلب ناشی از آگاهی نداشتن افراد به قوانین و قواعد حقوقی است، ضرورت استفاده از وکیل را در جامعه دو چندان کرده است.
در بخش هنری این روزنامه نیز در مطلبی با تیتر بلبشوی زبانی در ترانه سرایی امروز، گفت و گویی با محمدمهدی علی نژاد یکی از ترانه سرایان جوان قزوینی داشته است.
روزنامه همشهری قزوین به سردبیری سیده سعید علوی منتشر می شود.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها نشريه روزنامه همشهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «صادق علیمرادی» اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد، دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با عنوان این که در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم، افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان تشریح کرد: کل زمین‌های کشاورزی زیر پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی زیر پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای وضعیت جوی استان قزوین
  • ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه در قزوین
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • اسراییل در باتلاق غزه گیر افتاده است
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات