Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از آنجایی که مساله سلامت جوانان یک مساله فرابخشی بوده و در دانشگاه نیز واحد‌های متعددی، متولی بخش‌ها و حیطه‌هایی از سلامت جوانان هستند، بنابراین موفقیت در اجرای برنامه‌های مرتبط با سلامت جوانان با مشارکت کلیه واحد‌های مرتبط این امر میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر فرزام بیدارپور با بیان اینکه، طبق هماهنگی‌های قبلی و همچون سال‌های گذشته، برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای مورد نیاز جوانان، در زمینه ازدواج سالم توسط همکاران این معاونت انجام می‌گردد، افزود: اهداف برگزاری هفته ازدواج شامل حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی خود و حیطه‌هایی که باید به آن توجه کنند، آگاه سازی اجتماعی در خصوص ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری، آگاهی رسانی به خانواده‌ها در مورد حیطه‌های اولویت دار سلامت جوانان در امر ازدواج و چگونگی درخواست جهت دریافت خدمات در این حیطه ها، آشنایی واحد‌های ارایه دهنده خدمات در سازمان‌های ذیربط در خصوص لزوم پرداختن به سلامت جوانان و ضرورت برنامه ریزی به منظور تامین منابع و ساختارسازی جهت ارایه این گونه خدمات در آینده، برای این گروه سنی است.
 وی ضمن بیان اینکه برنامه‌های متعددی در دانشگاه جهت برگزاری در این هفته برنامه ریزی شده است، عنوان نمود: تشکیل کمیته‌های ارتقای سلامت به منظور هماهنگی با سازمان‌ها و ارگان‌های درون و برون بخشی به منظور اطلاع از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل ایشان در راستای ارتقای سلامت نسل جوان، راه اندازی غرفه‌های مشاوره در خصوص ازدواج آسان و نیز ارائه آموزش‌های ازدواج سالم، برگزاری سمینار‌ها، همایش‌ها و مسابقات و نشست‌های اطلاع رسانی با حضور جوانان از طریق سازمان صدا و سیما، شهرداری، دانشگاهها، حوزه علمیه، ارتش، ادارات و...، ایجاد فضا‌های اطلاع رسانی در اماکن عمومی مرتبط با جوانان مانند پارک‌ها، فرهنگسرا‌ها، مراکز تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و ...، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در زمینه سلامت جوانان، آموزش جوانان با رویکرد معیار‌های همسر گزینی مناسب و ازدواج سالم، آموزش‌های رایگان در خصوص مهارت‌های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی و توزبع پوستر جوانان در سطح استان، از جمله این برنامه‌های پیش بینی شده است.
 معاون بهداشتی دانشگاه با بیان عناوین روز‌های هفته ازدواج سالم امسال، اظهار داشت: روز دوشنبه ۲۲ مرداد (جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت‌های زندگی)، سه‌شنبه ۲۳ مرداد (جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت‌های مدیریت خانواده)، چهارشنبه ۲۴ مرداد (جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت‌های اقتصادی)، پنج‌شنبه ۲۵ مرداد (جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت‌های فرزندپروری)، جمعه ۲۶ مرداد (جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت‌های معنوی – دینی)، شنبه ۲۷ مرداد (جوانان، ازدواج، توانمندسازی سواد رسانه‌ای) و یکشنبه ۲۸ مرداد (جوانان، ازدواج، توانمندسازی سمن‌های عرصه ازدواج) نام گذاری شده است.
 دکتر بیدارپور در پایان گفت: در سال ۹۶ و در سطح استان، تعداد ۲۳۸۱۹ نفر در قالب ۱۸۰۳ کارگاه آموزشی در زمینه راهکار‌های ازدواج سالم در مراکز بهداشتی تابعه دانشگاه آموزش دیدند.
گفتنی است؛ از ۲۲ تا ۲۸ مرداد امسال با عنوان هفته ازدواج سالم با شعار "بهترین ازدواج، آسان‌ترین ازدواج است " نامگذاری شده است.

آموزش ازدواج سالم به ۲۳۸۱۹ نفر در استان کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوانان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روح الله مقدم، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: استان قم درپرداخت وام ازدواج درکشور، طبق جدول وزارت ورزش و جوانان مربوط به پایان سال ۱۴۰۲، رتبه نهم کشور را کسب کرده‌است.

وی ادامه داد: استان قم با تحقق ۸۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، در میان ۳۱ استان کشور ، این رتبه را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد که میانگین جمع کل دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور در سال گذشته ۸۵ درصد بوده‌است.

مقدم بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره وام ازدواج در سال گذشته به متقاضیان در قم پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال انجام پذیرفته‌است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام در سال گذشته را یک‌هزار و ۵۰۹ نفر عنوان کرد.

وی تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان قم تا پایان بهمن ماه را ۱۳ هزار و ۶۱ نفر ذکر کرد.

مقدم همچنین یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تعداد تسهیلات پرداخت شده ازدواج در استان قم ۱۲ هزار و ۴۷۶ فقره بوده‌است.

دیگر خبرها

  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی