Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در مدارس اظهار کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری جشنواره‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای تحقق مهارت‌آموزی و کشف استعدادها است.

وی افزود: آموزش‌وپرورش مکانی برای زندگی کردن است و مدرسه باید تبدیل به کارگاهی شود که در آن دانش آموزان تمرین زندگی کنند و هر آنچه در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند، تمرین و ممارست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش تمرین صبوری، مدارا و باهم زندگی کردن در مدرسه را مهم دانست و گفت: هدف نهایی در تعلیم و تربیت، تمرین زندگی و مهارت‌آموزی است که در مدارس به این رویکرد کمتر پرداخته می‌شود و به این دلیل فضای مدرسه از شادی و نشاط دور شده است.

 سید محمد بطحایی در ادامه گفت: جشنواره‌های فرهنگی هنری که سالانه برگزار می‌شود باید در استان‌ها و مناطق آموزشی مرتباً تکرار شود و برنامه‌های مدارس با محوریت چنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی تدوین شود تا مدرسه از مکانی برای حفظ آموزی به مکانی برای تمرین زندگی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: برای نزدیک شدن به مدرسه بانشاط و ‌پرشور و تقویت و گسترش ادبیات و تاریخ کهن ایران، یکی از مهم‌ترین موانعی که آموزش‌وپرورش با آن مواجه است، تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزشی و پرورشی است که باید تصحیح شود و آموزش‌وپرورش با برگزاری چنین برنامه‌ها و جشنواره‌هایی می‌تواند دانش آموزان توانمند پرورش دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه خانواده‌ها به مدارس و معلمان برای چگونگی تعلیم و تربیت تحمیل حفظیات می‌کنند، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که مدارس را از اهداف اصلی تعلیم و تربیت دور می‌کند دیدگاه خانواده‌ها است که شکل‌گیری مدرسه همراه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مطلوب نمی‌دانند و مدرسه را فقط برای یادگیری ریاضیات و فیزیک می‌خواهند و البته بخشی از آن‌هم صحیح است و ما در آموزش‌وپرورش مصمم هستیم که مسیر را اصلاح کنیم و مدرسه را برای تربیت در تمامی سطوح تعلیمی آماده کنیم و شش ساحت سند تحول بنیادین را به‌صورت متوازن اجرا و عملیاتی کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی

حمید طریفی‌حسینی با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود