Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:03:29 GMT

جشنواره ملی پسته ۱۲شهریور در دامغان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۲۸۲۹

جشنواره ملی پسته ۱۲شهریور در دامغان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زارع زاده در نشست خبری پیش از ظهر دوشنبه خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران، از برگزاری جشنواره پسته برای پنجمین سال پیاپی در دامغان خبر داد و بیان داشت: این جشنواره دوازدهم شهریورماه به مدت چهار روز برگزار می‌شود که در آن ۲۰ هیئت اقتصادی از سراسر کشور حضور دارند، همچنین پیش‌بینی می‌شود که پنج سفیر از کشورهای مختلفی که احتمال برقراری روابط تجاری با آن‌ها می‌رود، در این همایش حضورداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه جشنواره پسته دامغان می‌تواند پل ارتباطی بین تجار خارجی و داخلی با تولیدکنندگان استان سمنان باشد، افزود: همکاری درزمینه‌های تجاری، اقتصادی و حتی گردشگری می‌تواند به ارتقای اقتصادی دامغان، استان و ایران اسلامی بینجامد.

دبیر ستاد برگزاری پنجمین جشنواره ملی پسته با بیان اینکه نمایشگاه جانبی با ۱۰۰ غرفه در حاشیه همایش ملی پسته در نظر گرفته‌شده است، گفت: این نمایشگاه در سه بخش صنایع و ادوات کشاورزی و باغداری، کود، بذر و سموم و گردشگری و میراث فرهنگی برگزار می‌شود که ۶۰ درصد آن به تولیدات دامغان و مابقی به سایر شهرهای استان سمنان تعلق خواهد گرفت.

زارع زاده گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بیش از ۱۰۰ مؤسسه گردشگری برای شرکت در این جشنواره حضور خواهند داشت تا بتوانیم در کنار معرفی پسته دامغان، در شناساندن سایر پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان موفق عمل کنیم.

کد خبر 4373419

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره پسته دامغان دامغان روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج بیرجند احتکار سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، هفته ملّی جمعیت و روز ملّی گُل محمّدی و گلاب؛ جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

محمّدعلی فرجی افزود: این جشنواره نخستین بار با بخش‌های متنوع از پنج‌شنبه ۲٠ تا یک‌شنبه ۳٠ اردیبهشت ماه به مدّت ۱۱ شب در چایخانه حضرت رضا (ع) در پارک آیت الله مدنی کاشان اجرا می‌شود.

او گفت: این رویداد هر شب از ساعت ۲٠:۳٠ تا ۲۳ با برنامه‌های متنوعی از جمله جشن گُل محمّدی و گلاب، آیین گُل غلتان، جشن دُخــتـــیـــژن، جشن مــادران+۳، جشن دوقلو‌ها و چندقلو‌های کاشانی، جشن خـواهــــر بــــرادری، نمایش فیلم سینمایی و فیلم کوتاه و جشن اُردی‌بهشت کاشان برگزار می‌شود.

فرجی هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد نشاط معنوی و امید آفرینی و در راستای شادیانه میلاد امام الرئوف و کریمه اهل بیت (ع) برشمرد و افزود: جشنواره چای گلاب و عطر حرم با همکاری کانون خدمت رضوی شعبه کاشان و با حضور خادمین افتخاری امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟