Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:03:17 GMT

بی تفاوتی به تعاونی ها، سبب مهاجرت روستاییان شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۲۸۸۰

بی تفاوتی به تعاونی ها، سبب مهاجرت روستاییان شده است

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اینکه تعاونی ها نقش بالایی در اشتغالزایی بخش شهری و روستایی برعهده دارند اما برخی بی تفاوتی نسبت به آنها، سبب مهاجرت روستاییان شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «انوشیروان محسنی بندپی» روز دوشنبه در نخستین همایش نقش تعاونی ها و دهیاری در توسعه اقتصادی افزود: ما سیاست گذاران، ظرفیت تعاونی ها را چندان نشناخته و از آن استفاده نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در شرایطی که جمعیت روستاها کاهش قابل توجهی یافته است، می توان با برقراری پیوند بین دهیاری ها و تعاونی ها و نیز بهره گیری از ظرفیت اشتغالزایی بانوان در بخش تولید موادغذایی، در روستاها شغل ایجاد کرد.
محسنی بندپی اشتغال از اولویت های دولت دانست و افزود: با اجرای طرح تامین مالی زنجیره ای خرد در بهزیستی، توانستیم برای 47 هزار نفر از بانوان شغل ایجاد کنیم.
وی گفت: اگر تا پایان سال از توان 19 هزار دهیاری و همین تعداد تعاونی استفاده کنیم، بخش عمده ای از مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش می یابد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همه بسترهای اشتغال در روستاها وجود دارد و می توان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

** تنها 6 درصد از زنان در دهیاری ها نقش دارند
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز در این همایش گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم که جلسه مرگ اخلاق دیگر در مجلس تکرار نشود.
«ابوالفضل رضوی» تفکر را نخستین عامل توسعه روستایی دانست که سبب می شود شناخت دقیقی از وضع موجود و وضع مطلوب داشته باشیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند اداره جمعی هستیم و کار به شکل فردی به نتیجه نمی رسیم.
رضوی اظهار داشت: شرایط امروز نشان می دهد که نتوانسته ایم مردم را وارد عرصه اقتصادی کنیم در حالی که تعاونی ها بازوان اقتصادی دولت هستند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: تنها 6 درصد از زنان در دهیاری ها نقش دارند که استفاده از ظرفیت بانوان به افزایش اشتغالزایی در کشور کمک می کند.
رضوی گفت: به دنبال اشتغالزایی در روستاها با پرداخت وام با کارمزد بین 4 تا 6 درصد هستیم که اینگونه مشاغل تا 5 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.
اقتصام *م.خ*1070*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تعاون اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند