Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@23:15:56 GMT

زیبایی و شکوه دلنشین به دکوراسیون خانگی با مبلمان چرمی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۳۲۴۰

زیبایی و شکوه دلنشین به دکوراسیون خانگی با مبلمان چرمی

رکنا: قبل از خرید مبل چرم این نکات اصولی را رعایت کنید.

مبل‌های دو نفره و کاناپه‌ها از جمله وسایل بسیار مناسب و ایده آل برای فضا‌های کوچک و یا فضا‌هایی که چند مبل تکنفره در آن موجود می‌باشد، هستند. توصیه ما این است که به جای دو مبل تک نفره از یک مبل دو نفره استفاده کنید، زیرا این کار سبب می‌شود فضا بسیار سازمان یافته‌تر و باز‌تر به نظر برسد و کمتر اشغال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از روکش‌های چرم برای کاناپه‌ها و مبل‌های دونفره می‌تواند دکوراسیون فضا را به کمال برساند و به آن زیبایی و شکوه دلنشینی ببخشد. چرم به دلیل بافتی که دارد گرمابخش دکوراسیون نیز خواهد بود از این رو این نوع روکش یکی از پرطرفدارترین و مناسبترین روکش‌ها برای کاناپه و نیم ست‌ها و مبل‌های دونفره است؛ اما چرم‌ها خود دارای تنوع بسیار زیادی در نوع و جنس هستند بنابراین بهتر است هنگام خرید در خصوص آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید.

مبلمان چرم

موارد زیادی وجود دارد که هنگام خرید یک مبل یا کاناپه چرمی باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این موارد رتبه بندی و درجه چرم است. بهترین چرم برای مبلمان Furniture چرمی با گره‌های بیشتر و بافت قوی است. این نوع چرم ضخیم‌تر از انواع دیگر چرم هاست.

برای تصمیم گیری و قضاوت Judgment در خصوص کیفیت چرم باید آن را لمس کنید. چرمی با بهترین کیفیت چرمی است که هنگام لمس کردن منعطف و نرم باشد. چرم‌های درجه پایین‌تر که دارای گره کمی هستند هنگام لمس کردن بسیار خشک و بی انعطاف هستند. این نوع چرم‌ها پس از مدت زمان کوتاهی ترک می‌خوردند و اصطلاحاً می‌ترکند. البته تشخیص چرم خوب از چرم نامناسب به این آسانی هم نیست و نیاز به تجربه و مهارت دارد، اما روش مذکور می‌تواند تا حد زیادی در تشخیص چرم مرغوب به شما کمک کند.

چرم‌ها در حالی که بسیار قوی هستند برای اینکه برای مدت طولانی روی فرم و زیبا بمانند نیاز به رسیدگی و مراقبت‌های خاص دارند. در صورتی که فرزند کوچکی دارید بهتر است برای کاناپه و مبلمان چرمی خود روکش ضد آب در نظر بگیرید.

نکاتی که قبل از خرید مبل چرم باید بدانید

در ادامه به نکاتی درباره کاربرد‌های متفاوت مبلمان چرمی و نحوه خریداری آن‌ها می‌پردازیم:

نکته اول:

برای اینکه مبلمان چرمیتان تمیز و نرم بماند، مرتب آن را گرد گیری کنید و گاه به گاه سطح آن را به وسیله واکس مخصوص چرم آغشته کنید.

نکته دوم:

مبلمان و کاناپه‌های چرمی را از منابع گرمازا مانند رادیاتور و آتش روباز شومینه دور نگه دارید چرا که گرمای زیاد موجب خشک و شکننده شدن چرم می‌شود.

نکته سوم:

پیش از خرید بهتر است از نوع مرغوبیت چرم و درجه بندی چرم‌ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. چرم هاییکه دارای رنگ تیره هستند و رنگ‌هایی یکدست و یک نواخت دارند، از نوع مرغوب هستند و همچنین این نوع چرم لطافت و نرمی خاصی هم دارد. آن دسته از چرم هاییکه رنگی یکنواخت ندارند و به صورت دانه دانه، لکه‌های ریز و روشن روی آن‌ها وجود دارد، چرم مرغوبی نیستند و دوام زیادی هم ندارند. اغلب این دسته از چرم‌ها ممکن است به سرعت پاره شوند.

اگر قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید، بهتر است کاناپه‌های بزرگ چرمی را انتخاب کنید، چرا که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب بسیار راحت‌تر از دیگر انواع مبلمان است.

نکته چهارم:

پیش از خرید، ابتدا مقیاس و اندازه خانه و فضایی را که قرار است مبلمان در آن جای بگیرد، در نظر داشته باشید. اگر فضای بزرگی برای چیدمان مبلمان چرم دارید، بهتر است که کاناپه‌های بزرگ را انتخاب کنید و بالعکس اگر فضای کوچکی دارید، توصیه می‌شود که از تک مبل‌های کوچک استفاده کنید چرا که مبلمان کوچک فضای کوچک را بزرگ‌تر نمایان می‌کند.

نکته پنجم:

پیش از خرید کاناپه و مبلمان چرمی، رنگ زمینه و دکوراسیون Decoration خانه را به یاد داشته باشید تا بتوانید مبلمانی با رنگی هماهنگ و یا مکمل برای فضای مورد نظر خریداری کنید. اغلب چرم‌های بلوطی فضایی بسیار زیبا و گرمی را به وجود می‌آورند و همچنین موجب می‌شوند که فضا بزرگ‌تر از آنچه هست نمایان شود. معمولا چرم‌های بلوطی به راحتی با هر دکوری هماهنگی پیدا می‌کنند.

نکته ششم:

اگر قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید، بهتر است کاناپه‌های بزرگ چرمی را انتخاب کنید، چرا که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب بسیار راحت‌تر از دیگر انواع مبلمان است. اتاق نشیمن، فضایی است که اعضای خانواده بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند و به دلیل پرتردد بودن این فضا، کاناپه‌ای را انتخاب کنید که دارای چرم با کیفیت و بادوامی باشد، تا دیرتر دچار فرسودگی و پارگی شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

محکومیت بازیگر زن فیلم های ناجور به زندان و شلاق در دادگاه تهران

راز سجاده ای که در فرودگاه امام خمینی شیطانی شده بود + عکس

مادر داماد، پسر همسایه را برای دوستی شوم سراغ عروس فرستاد !

تجاوز وحشیانه به دختر14 ساله در پارک / او را برهنه پیدا کردند + عکس

مریم قبل از خودکشی پیام اشتباهی برای دوست پسرش فرستاد !

ارتباط شوم ساناز با پزشک زیبایی / او شوهرش را نمی خواست

قرارهای پنهانی دختر و پسر عمو بدجوری لو رفت

راز شوم جولان این زن جوان با 206 در خیابان های تهران

زن همسایه برای همخوابی با پسر قوی هیکل همسایه پول هم می داد + عکس

دستگیری 2 مرد شیطان صفت با 36 پرونده شوم + عکس

نیمه شب شوهر عمه ام به من تجاوز کرد / ناگفته های تلخ شیرین 15 ساله

خودکشی زن جوان تهرانی در استوری لایو اینستاگرام / شوهرش دیر رسید!

دردسر خودکشی تازه داماد تهرانی، عروس را به دردسر انداخت + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه دکوراسیون زیبایی دکوراسیون مبلمان Furniture قضاوت Judgment چیدمان دکوراسیون Decoration فرودگاه امام دستگیری فرزند رعایت خرید دکوراسیون منزل عکس ایران فیلم حوادث زندگی پلیس حکم طلاق مرد جوان همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)

حیدری ابهری در کتاب «من امام صادق(ع) را دوست دارم» روایت‌های کوتاهی را بر اساس منابع پژوهشی و قرآنی درباره زندگی بنیانگذار مکتب تشیع برای کودکان آورده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه‌ 14 جلدی «من اهل بیت(ع) را دوست دارم»، اثری از حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است که تلاش دارد در بستری تاریخی، سبک زندگی اهل بیت(ع) را برای کودکان روایت کند. نویسنده برای نگارش این اثر که از سوی نشر جمال منتشر شده، به سراغ منابع متعدد قرآنی و روایی رفته است. هانیه عدالتی، فعال حوزه کتاب، در یادداشتی به معرفی هشتمین مجلد این مجموعه پرداخته؛ جلدی که در آن زندگی رئیس مذهب تشیع، امام صادق(ع) روایت شده است. یادداشت او را می‌توانید در ادامه بخوانید:

امام صادق(ع) در زمان خودشان شاگردان زیادی پرورش دادند و بسیاری از دانشمندان از اقصی نقاط دنیای اسلام برای مسائل علمی به ایشان مراجعه می‌کردند و در جلسات درس امام(ع) شرکت داشتند. کودکان و نوجوانان ما می‌توانند در علم‌آموزی و دیگر فضائل اخلاقی و تربیتی ایشان را الگوی خود قرار دهند. کتاب‌های داستانی با محوریت شخصیت و زندگی امامان معصوم(ع)، بستر تربیتی و آموزشی خوبی برای برای کودکان و نوجوان هستند. در این داستان‌ها علاوه بر اینکه کودک با امام(ع) آشنا می‌شود، به طور غیر مستقیم اخلاق و صفات پسندیده را هم می‌آموزد.

نشر جمال مجموعه‌ 14 جلدی «من اهل بیت (ع) را دوست دارم» را منتشر کرده و در هر جلد به زندگی‌نامه‌ یکی از اهل بیت (ع) می‌پردازد. نویسنده‌ این مجموعه، حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده و محقق در حوزه‌ تعلیم و تربیت کودکان است و آثار متنوعی در زمینه‌ ادبیات دینی کودکان و نوجوانان دارد.

کتاب «من امام صادق(ع) را دوست دارم» هشتمین جلد از این مجموعه است. مبنای کتاب بر پایه‌ مودت و دوستی اهل بیت(ع) است و کتاب با این جمله شروع می‌شود؛ من امام صادق(ع) را دوست دارم. بعد از آن در معرفی امام به عنوان امام ششم شیعیان به پدر و مادر آن حضرت که امام باقر(ع) و بانو ام‌فروه بودند و جایگاه والای مادر امام از زبان خودِ امام اشاره شده است. یکی از راه‌های ایجاد رابطه‌ دوستی و مودت در جان کودکان نسبت به امام، شاد کردن آنها در شادی اهل‌بیت است. اولین صفحه‌ کتاب، تصویر کودکانی است که به مناسبت 17 ربیع‌الاول که میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است جشن گرفته و خوشحال‌اند. حُسن سلیقه نویسنده و تصویرگر کتاب، حکیمه شریفی در این رابطه ستودنی است.

دوران امامت امام صادق(ع)، همزمان با درگیری حکومت‌های بنی‌امیه و بنی‌عباس بود و این تحولات فرصتی به حاکمان وقت برای سختگیری و ایجاد محدودیت برای شیعیان نمی داد. امام صادق(ع) از این فرصت ایجاد شده استفاده کردند و علوم اسلامی را گسترش دادند و شاگردانی، عالم و دانشمند تربیت کردند. نویسنده این موضوع را به زبان ساده و قابل فهم برای کودکان توضیح داده و در نهایت دلیل معرفی کردن امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب شیعه را بیان می‌کند.

زمانه زر و زور و گل محمدی!

حیدری ابهری نمونه‌هایی از سبک زندگی امام صادق(ع) در قالب روایت کوتاه آورده تا کودکان با ابعاد متفاوت زندگی ایشان آشنا شوند. در یکی از این حکایت‌ها، از کار کردن و تلاش امام برای به دست آوردن هزینه‌های زندگی، داستانی آورده است. در حکایتی دیگر ضمن آشنایی مخاطب با علم غیب امام، تأکید ایشان را بر احترام به مادر بیان می‌کند. آگاهی از مسلط بودن امام(ع) به تمام زبان‌ها قطعاً برای کودکان جالب و شگفت‌انگیز خواهد بود. در این مورد نمونه‌ای از سخن گفتن امام(ع) به زبان فارسی آورده شده است.

در نهایت، موضوع مسموم شدن و شهادت امام(ع) بیان می‌شود تا مخاطب با سیمای واقعی دشمنان اهل بیت(ع) آشنا شود و بداند که دین اسلام، آسان به دست ما نرسیده است. آخرین ساعات حیات امام صادق(ع) و سفارششان به نماز این‌چنین به تصویر کشیده شده است:

«او در آخرین ساعات زندگی اش، چشمانش را باز کرد و به خانواده‌اش فرمود: همه‌ خویشانم را نزد من بیاورید. انگار امام(ع) کار مهمی با آنان داشت. وقتی خویشاوندان حضرت آمدند، امام(ع) در مورد اهمیت نماز با آنها صحبت کرد. حضرت به آنها هشدار داد که هرگز نسبت به نماز بی‌توجه نباشند و آن را سبک نشمارند.»

در پایان کتاب معرفی مختصر و شناسنامه‌ای و سه نمونه از سخنان نورانی حضرت آمده است کتاب «من امام صادق(ع) را دوست دارم» درکتابنامه‌ رشد آموزش و پرورش معرفی شده و مناسب کودکان 8 تا 12 سال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • کاربرد انواع ریسه ال ای دی در دکوراسیون داخلی
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • عکسی از کفش چرمی وایکینگ‌ها!
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • فیلمی از هوای بارانی و دلنشین انابد
  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران