Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@17:47:35 GMT

40 ميليون مترمکعب آب سد گاوشان رهاسازي مي شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۳۲۸۲

40 ميليون مترمکعب آب سد گاوشان رهاسازي مي شود

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس اداره منابع آب شهرستان کامياران گفت: 40 ميليون مترمکعب از آب ذخيره شده سد گاوشان رهاسازي مي شود و احتمال وقوع سيلاب در حاشيه و مجاور رودخانه گاورود وجود دارد.

کامران رحيمي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از آنجا که رهاسازي اين ميزان آب براي فصل بهار امسال پيش بيني شده بود اما به دليل نقص فني دريچه سد و زياد بودن آب رودخانه رهاسازي آن به شهريور ماه تغيير يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اين ميزان آب با نظارت وزارت نيرو و شرکت آب منطقه اي استان در هفتم شهريور ماه رهاسازي خواهد شد، اظهار داشت: در اين زمان احتمال وقوع سيلاب و وارد شدن خسارت به مجاورين و متصرفين بستر وجود دارد.
رحيمي از کشاورزان، باغداران، بهره برداران و دارندگان طرح هاي پرورش ماهي حاشيه و مجاور رودخانه گاورود از محل سد گاوشان تا تلاقي با رودخانه قشلاق خواست تا بدون فوت وقت نسبت به انتقال تجهيزات و تأسيسات مستقر در حاشيه و بستر رودخانه اقدام کنند تا از ورود خسارت هاي مالي و جاني پيش گيري شود.
وي افزود: در صورت وقوع سيل در بستر قانوني و طبيعي رودخانه تمامي مسئوليت هاي مربوط به خسارات احتمالي بر عهده متصرفين خواهد بود و بدين وسيله اين شرکت تمامي مسئوليت هاي مذکور را از خود سلب مي کند.
رحيمي با اشاره به اينکه حجم مخزني اين سد 550 ميليون مترمکعب است اضافه کرد: اين سد از مهمترين سازه هاي آبي غرب کشور محسوب مي شود که بر روي رودخانه گاورود احداث شده است.
رئيس اداره منابع آب کامياران گفت: اين سد با هدف تامين آب شرب شهرهاي کرمانشاه و کامياران به ميزان 69 ميليون مترمکعب در سال، تامين انرژي برق آبي به ميزان 11 گيگاوات ساعت در سال، تامين آب اراضي کشاورزي زيردست، کنترل سيلاب هاي مخرب رودخانه گاورود، نياز محيط زيست و توسعه صنعت گردشگري طراحي و احداث شده است.
به گزارش ايرنا، کردستان با مساحت 29 هزار کيلومتر مربع داراي حجم بارشي معادل 13.2 ميليارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگي کشور) و 17 رودخانه دائمي و 24 رودخانه فصلي با حجم منابع آب سطحي 4.3 ميليارد مترمکعب (6.6 درصد روان آبهاي کشور) بوده و داراي سه حوضه آبريز درجه يک کشور است.
به منظور مهار و توسعه بهره برداري از منابع آب کردستان، هم اکنون 34 طرح سد مخزني در استان در حال بهره برداري، ساخت و مطالعه است که از اين تعداد، 9 طرح در حال بهره برداري، 11 طرح اجرايي و 14 طرح مطالعاتي است،
کامياران با 102 هزار نفر جمعيت در 65 کيلومتري جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند