Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير کل دفتر موسيقي وزارت ارشاد صبح امروز در حاشيه نشست خبري سي‌وچهارمين جشنواره موسيقي فجر درباره جواشي آلبوم «ابراهيم» با صداي محسن چاوشي و جلسه اي که با اين خواننده داشت، توضيحاتي را ارائه داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي ترابي در اين باره در جمع خبرنگاران حوزه موسيقي گفت: «ديروز نامه اي براي اولين بار به دست ما رسيد که تقاضاي بازبيني در اشعار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هيچ موسيقي هم تا کنون به دست ما نرسيده است. ما با آقاي چاوشي نشستيم و بستني هم خورديم و دوستانه صحبت کرديم. من با مسئوليت خودم به سه قطعه اي که اصلاحيه خورده مجوز داده ام. در دو قطعه ديگر اصطلاحاتي هست که بايد اعمال شود در غير اين صورت ما نمي توانيم به آلبوم مجوز بدهيم.»
ترابي درباره مجوز دار بودن کتاب شعري که اين ترانه ها از آن استفاده شده که از سروده هاي حسين صفا هستند نيز گفت: «در حوزه موسيقي به هيچ وجه انتشار کتاب مبني بر مجوز داشتن شعر براي موسيقي نيست. فکر مي کنم حساسيت ها در اين زمينه بيشتر از حد شده است. تا روزي که در کشورمان براي توليد آلبوم موسقي و کنسرت هاي موسيقي بايد مجوز اجرا کنيم، بايد قوانين را بپذيريم. بخشي از اين قوانين با تغيير مديران سهل و يا سخت مي شوند. اما بخشي ديگر از قوانين هميشه پابرجاست. در طول روزهاي گذشته شعرهاي مورد مناقشه را براي برخي از دوستان به صورت خصوصي بيان کرده ام و هيچ کدام تاييد نکرده اند که بايد وزارت ارشاد به اين اشعار مجوز بدهد. ما نمي توانيم نوجوانان تهراني را معيار قرار دهيم، اصطلاحاتي هست که هنوز در درون خانواده هاي ايراني عادي نشده است. در جايي زندگي مي کنيم که لزوما همه دوستار موسيقي نيستند. ما موظف هستيم که مجوز به کاري بدهيم که فيتيله موسيقي پايين کشيده نشود. نمي توان براي يک اثر قوانين را کنار گذاشت.»
ترابي تاکيد کرد: «من به مسئوليت خودم به سه قطعه از پنج قطعه اي که مورد تاييد شوراي شعر نبوده، مجوز داده ام، اما اگر در دوقطعه بعدي چند اصطلاح خاصي که هست اصلاح شود، ما به آلبوم مجوز مي دهيم، در غير اين صورت نمي توانيم مجوز بدهيم.» گفتني ست طبق اطلاعات خبرنگار سايت «موسيقي ما»
آلبوم جديد محسن چاوشي صبح فردا - سه شنبه 23 مرداد ماه - جهت بازبيني در شوراي شعر و موسيقي دفتر موسيقي مورد ارزيابي مجدد قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم

ایسنا/آذربایجان شرقی وینگر تراکتور گفت: خیلی موقعیت داشتیم ولی متاسفانه گل نشد و سر یک غافلگیری گل خوردیم.

به گزارش ایسنا، مهدی هاشم نژاد پس از پیروزی ۴ بر یک تراکتور مقابل ذوب آهن و صعود به ۸ تیم پایانی جام حذفی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که به مرحله بعد صعود کردیم و از گستاوو بابت سانتر خوبش تشکر می‌کنم، من هم در نقطه خوب قرار گرفتم و توانستم گل بزنم. خیلی موقعیت داشتیم که متاسفانه گل نشد و سر یک غافلگیر گل خوردیم. خدا را شکر حسین پورحمیدی به روند خوبش برگشت و ۳ پنالتی محشر گرفت و از او ممنون هستیم.

او درباره بازی هفته آینده تراکتور با استقلال بیان کرد: در همه بازی ها برای کسب سه امتیاز به میدان می رویم و بازی در خانه خودمان هم هجومی شروع می کنیم و ان شاالله خدا به ما عزت دهد و آن بازی را هم ببریم و دوباره به روند خوبمان برگردیم.

وینگر تراکتور درباره اتمام مدت قراردادش در پایان فصل جاری گفت: هواداران به من محبت دارند. بنده استاد و بزرگ تر دارم و آقای مهدی رستمی برای من تصمیم می‌گیرند. من خودم در این شهر راضی هستم و فوتبالم پیشرفت کرده است و ان شاالله هر چه خیر است پیش بیاید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • بادامکی: نباید دقایق 97 و 122 گل بخوریم!
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • اجرای «تو محشری» امید با مجوز صداوسیما