Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:57:36 GMT

وجود ۱۹ هتل در حال ساخت در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۳۳۲۰

وجود ۱۹ هتل در حال ساخت در استان سمنان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از وجود ۱۹ پروژه هتل در حال ساخت در این استان خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در مجموع به طور متوسط ۴۰ درصد است.

به گزارش ایسنا، محمد جهانشاهی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، افزود: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از 5000 میلیارد ریال در حال انجام است و زمینه اشتغال بیش از 1000 نفر را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این هتل‌ها، 978 تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها، ظرفیت اقامتی استان دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال‌زا در زمینه اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است و با راه اندازی این اقامتگاه‌ها، زمینه اشتغال جوامع محلی و روستاییان فراهم می‌شود.

وی، یکی از اولویت‌های این اداره کل را اجرای پروژه‌های مشارکتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶ پروژه مشارکتی با همکاری این اداره کل و بخش خصوصی در حال انجام است که این تعداد تا پایان امسال به ۲۵ پروژه می‌رسد.

جهانشاهی، اجرای این پروژه‌ها را در تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه‌های دولت و اشتغالزایی موثر دانست.

رحمان فرمانی، سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز با بیان اینکه گردشگری یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است، گفت: در حال حاضر ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان فعال است. بر اساس تقاضاهای ارایه شده، تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان تا پایان امسال به ۱۰۰ واحد افزایش می یابد.

وی گفت: اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان تا پایان امسال زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کنند و ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و گردشگر را خواهند داشت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و کارها در پنج شهر بزرگ استان سمنان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت‌های هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان سمنان قرار داشته است که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در پنج شهر استان، تصریح کرد: به زودی اجرای پروژه در ۱۶ شهر دیگر استان نیز شروع می‌شود و توافق‌نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان سمنان امضا شده است.

کد خبر 747446

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر