Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@03:52:53 GMT

روند ساخت بزرگراه تبریز - سهند پس از ۱۵ سال تسریع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۳۷۷۹

روند ساخت بزرگراه تبریز - سهند پس از ۱۵ سال تسریع می‌شود

‍‍‍‍‍‍

اجرای پروژه اتوبان تبریز-سهند علاوه بر کاستن از زمان ۳۰ دقیقه‌ای سفر به ۱۰ دقیقه، موجب کاهش ترافیک و تلفات جاده‌ای محور تبریز-سهند-آذرشهر خواهد شد. ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، پروژه اتوبان «تبریز- سهند» یک پروژه 29 کیلومتری بیش از 15 ساله است که احداث آن به دلیل وجود معارضین متعدد، تنها دو قطعه آن پیشرفت فیزیکی داشت، سهم سازمان عمران شهر جدید سهند به طور کامل احداث شد و یک قطعه در محدوده روستای اسنجان به دلیل تداخل با اراضی کشاورزی این روستا و داشتن معارض، پیشرفتی نداشت و چندین گره بزرگ در پروژه ایجاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجرای این پروژه علاوه بر کاستن از زمان 30 دقیقه‌ای سفر به 10 دقیقه، موجب کاهش ترافیک و تلفات جاده‌ای محور تبریز-سهند-آذرشهر خواهد شد.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی از نیمه دوم سال 96 که به عنوان استاندار وارد استان شد، این پدوژه را به عنوان زیرساخت توسعه سهند و شهرک‌های اطراف مسیر، در اولویت پیگیری قرار داد و در اولین دستاورد، اجرای پروژه را از دست شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه خارج کرد و به مدیریت بومی این وزارتخانه در شرکت عمران شهر جدید سهند سپرد.

این تغییر و تحولات در کنار بازدیدهای هفتگی استاندار و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اثر بخش شد و بالاخره اعتبار لازم برای تملک اراضی قطعه سوم در اسنجان و بخشی از قطعه اول در پادگان شهید مدنی پرداخت و مسیر آزادسازی شد.

پس از آزادسازی این مسیر، با واگذاری اجرای پروژه به سرمایه گذار بومی بخش خصوصی و تغییر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، از فروردین ماه احداث قطعات باقیمانده سرعت گرفت.

با توجه به اینکه شهر جدید سهند بیش از 100 هزار نفر جمعیت دارد و مسکن مهر تبریز هم در این شهر مستقر شده است، در آینده نزدیک بعد از تبریز به بزرگترین شهر استان تبدیل می‌شود و در سال‌های آتی حدود 250 هزار شهروند در این شهر سکونت خواهند داشت، لذا تسریع در اتمام این پروژه بسیار حیاتی است.

عباس مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در پاسخ به پیگیری تسنیم از روند احداث این اتوبان و زمان اتمام آن، ضمن بازدید میدانی از بخشی از این اتوبان گفت: هم اکنون حدود سه هفته است که تملک کامل قطعه سوم و بخشی از قطعه اول صورت گرفته و بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون امکان تردد مسیر خاکی از سهند به تبریز با آزادسازی مسیر فراهم شده است، افزود: 9 کیلومتر از این اتوبان از طرف سهند کاملا آماده بهره برداری است و بقیه قطعات هم به صورت میانگین با پیشرفت فیزیکی 73 درصدی در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری این اتوبان حداقل یک خط آماده بهره‌برداری می‌شود و زیر بار ترافیکی می‌رود و تا شهریور سال 98 در صورتی که شریک بخش خصوصی به وعده‌های خود عمل کند، به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

گزارش ویدیویی: مهدی کاظم‌زاده 

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ طرح عمران روستایی در بخش مرکزی شهرستان بوشهر اجرایی شد

ایسنا/بوشهر فرماندار بوشهر گفت: ۲۵ طرح عمران روستایی در بخش مرکزی شهرستان بوشهر اجرایی و عملیاتی شده است.

صالح رحیمی در بازدید از مسیرهای روستایی شهرستان بوشهر گفت: با توجه به فرارسیدن نوروز، باید مسیرهای پرخطر بویژه در مناطق روستایی، بهسازی شوند تا مهمانان و گردشگران نوروزی دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در یکماه اخیر از مسیرهای حادثه‌خیز بازدید داشتیم و اقدامات لازم برای رفع این نقاط انجام شده است.

فرماندار بوشهر بر نصب علائم راهنمایی و رانندگی و حذف نقاط حادثه خیز و آشکار سازی سرعت‌کاه‌ها برای جلوگیری از هر ‌گونه حادثه در مسیرهای روستایی بخش مرکزی تاکید کرد.

رحیمی از اجرای ۲۵ پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تسطیح و بهسازی جاده‌ها، آسفالت معابر، زیباسازی روستایی و طرح‌های ورزشی و رفاهی از جمله این پروژه‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به بسته‌شدن پرونده احداث راه آسفالته روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان در دولت سیزدهم بیان کرد: بوشهر در این شاخص جزو استان‎های پیشگام کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم اخترشناس با یادآوری اینکه اکنون تکمیل راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در اولویت داریم، تصریح کرد: بر این اساس راه دسترسی ۷ روستای استان معادل ۷۴ کیلومتر نیازمند زیرسازی یا روکش آسفالت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایمن سازی سرازیری سهند
  • تاکید سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد
  • تأکید سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد
  • سرانجام نامشخص پروژه توشه سهند طرح‌نهضت‌ملی‌مسکن
  • اسبقیان: روند واگذاری استقلال و پرسپولیس آغاز شده است/ عملیات ساخت ورزشگاه جدید در تهران سال آینده آغاز می شود
  • ۲۵ طرح عمران روستایی در بخش مرکزی شهرستان بوشهر اجرایی شد
  • کاهش سرعت مجاز اتوبان پاسداران به ۶٠ کیلومتر در ساعت
  • افزایش ۲ برابری تعداد وسایل نقلیه بدون تغییر محسوس در معابر تبریز
  • تسریع در روند ساخت ۴ خط جدید متروی تهران | احداث ۹ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی
  • روند اجرای طرح‌های آبرسانی در دشتی تسریع شود