Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، بیست و سومین دوره رقابت های جهانی رباتیک فیرا، از 15تا 21 مرداد امسال و با حضور 250 تیم دانش آموزی و دانشجویی از 20 کشور در شهر تایچونگ تایوان برگزار شد.
رییس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا اظهار داشت: در بخش رقابت های دانش آموزی و در لیگ ربات های انسان نمای دانش آموزی، تیم مشترک مدرسه رباتیک امیرکبیر و موسسه پژوهشی آرمان مقام سوم این رقابت ها را از آن خود کرد و یک تیم از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام چهارم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سروش صادق نژاد افزود: در بخش لیگ ماموریت غیرممکن در رده سنی U19 دانش آموزی نیز تیم رباتیک دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهک مقام های دوم و سوم را از آن خود کرد و در مجموع در جایگاه دوم این بخش از رقابت‌ها قرار گرفت.
وی افزود: در همین رده سنی، تیم آرمان از موسسه علمی و پژوهشی آرمان به مقام چهارم دست یافت و در رده سنی U14 این لیگ، تیم رباتیک سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام سوم شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، صادق نژاد اضافه کرد: در بخش تیم های مشترک بین المللی هم تیم مدرسه سلام کوشش در رده سنی U14 با همکاری تیمی از کشور تایوان موفق به کسب مقام نخست لیگ ماموریت غیرممکن دانش آموزی شد و در بخش مدیریت بحران شهری، تیم آرمان از موسسه آموزشی و پژوهشی آرمان مشهد موفق شد رتبه اول طراحی خلاقانه ربات را به خود اختصاص دهد.
عضو هیات رییسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: همچنین در بخش دانشجویی در لیگ ربات‌های انسان نما سایز بزرگسال تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام دوم شد و در لیگ چالش ربات های چرخدار، تیم AUTBot همین دانشگاه توانست در رقابت با حریفان خود به مقام سوم این مسابقات دست یابد.
در بخش شبیه سازی فوتبال و شبیه ساز چالش ربات های چرخدار نیز تیمهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام سوم این رقابت ها شدند.
وی یادآوری کرد: در روز گذشته نیز در بخش دانش آموزی و در رده سنی U19 تیم رباتیک Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهک موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیمی Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد به مقام دوم همین لیگ دست یابد.
صادق نژاد گفت: در لیگ ورزش رباتها در رده سنی U19 تیم Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این لیگ شد. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی مقام سوم این لیگ را آن خود کرد.
وی افزود: در همین لیگ و در رده سنی U14 نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام قهرمان این رقابت ها شد.
صادق نژاد خاطرنشان کرد: در لیگ ماموریت غیرممکن و در رده سنی U19، تیم Terminator از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام پنجم این رقابتها شد.
با توجه به سابقه حضور موفق گروه های مختلف ایرانی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی کشور در این حوزه، ایران به عنوان میزبان رقابت های بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2020 برگزیده شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسابقات جهانی رباتیک فیرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد

تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی و مبینا فلاح با امتیاز 1327 در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو ایران با امتیاز 1299 بود که در مسابقات کاپ سنگاپور برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی
  • منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه