Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکوهی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با وجود صنایع تبدیلی می‌شود امید داشت که سالانه بیش از ۱۸۰۰ تن انجیر علاوه بر تازه خوری به صورت فرآوری شده شامل انجیر خشک، سرکه، مربا، کمپوت و شکلات به بازار عرضه شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با تکمیل ۲ کارخانه صنایع تبدیلی در گلوگاه علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم منطقه از هدر رفت بیش از ۸۰ تن انجیر در سال جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوهی به اهدای تسهیلات کم بهره در قالب سامانه کارا به ویژه به بخش‌های روستایی اشاره کرد و گفت: متقاضیان بیشتر تمایل دارند که از این تسهیلات استفاده کنند که هم اکنون در حال سازماندهی و اجراست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: در این شهرستان انواع انجیر گلوگاه شامل انجیر سفید، سیاه، ۳ فصل و انجیر سفید دیررس (انجیر پاییزه) برداشت می‌شود.

وی گفت: انجیر سفید گلوگاه به دلیل کیفیت، مرغوبیت، ارگانیک بودن و طعم و مزه مطلوب طرفدار بیشتری دارد.

پیش بینی تولید ۲ هزار تنی انجیر در مازندران

مولایی معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،، گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن انجیر امسال از ۲۵۰ هکتار باغ‌های انجیر مازندران برداشت شود.

وی با بیان اینکه تولید انجیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ در صد افزایش داشته است، افزود: بیشترین برداشت انجیر در شهرستان گلوگاه با تولید هزار تن بوده است

برگزاری جشنواره انجیر در گلوگاه

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۲۵ هکتار باغ انجیر است که ۹۰ هکتار آن بارور و ۳۵ هکتار آن غیر بارور است، گفت: پیش بینی می‌شود ۵۷۰ تن انجیر امسال از انجیرستان‌های گلوگاه برداشت شود.

وی افزود: پنجمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران – گلوگاه از فردا تا ۲۶ مردادماه امسال در گلوگاه برگزار می‌شود.

وی گفت: شناساندن انجیر و نام گلوگاه در سطح ملی، جذب سرمایه گذار و توسعه باغات و صنایع تبدیلی، معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های شهرستان، ایجاد شغل پایدار از طریق تولید، عرضه انجیر و فرآورده‌های آن و فعال کردن تعاونی زنان روستایی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

قنبری افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فروش و پخت غذا‌های محلی از برنامه‌های جانبی جشنواره انجیر است.

این جشنواره از ساعت ۱۸ فردا سه شنبه با حضور مسئولین ملی، استانی و شهرستانی و مردم شهرستان در بقعه سید محمد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/آ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید