Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر سلیمی اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم باید اطمینان یابند که کارگزاران و حاکمان با تمام توان با فساد مقابله خواهند کرد. افرادی که در وضعیت کنونی به احتکار اقلام اساسی می‌پردازند، در واقع آب در آسیب دشمن می‌ریزند و باید آنها را به عنوان خائن معرفی کرد.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» در پاسخ به این سوال که دولت باید چه اقدامات و برنامه‌هایی را برای موفقیت در جنگ اقتصادی با دولت‌های غربی و مقابله با اثرات تحریم‌های آنها در پیش بگیرد، گفت: با توجه به برخورداری بالای کشور از منابع مالی و انسانی از یکسو و اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون همواره با تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها آشنا بودیم و راه‌های دور زدن و مقابله با آنرا می‌دانیم، فکر نمی‌کنم تحریم‌ها تاثیر آنچنانی روی اقتصاد کشور داشته باشد منتهی به این شرط که بتوانیم روزنه‌های بروز فساد و رانت را ببندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم باید اطمینان یابند که کارگزاران و حاکمان با تمام توان با فساد مقابله خواهند کرد و تنها در این صورت است که  تک تک افراد جامعه حاضر می‌شوند با دولت همکاری کرده و  کشور را از وضعیت نابسامان بیرون بیاورند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: باید با افرادی که با رانت بازی و فساد موجب نابودی اقتصاد کشور و رواج چنین پدیده‌های شومی می‌گردد برخورد قاطع و شدیدی صورت بگیرد، برخوردی که مردم آنرا بصورت عینی و ملموس مشاهده کنند. اگر با این نوع مفاسد برخورد نشود، دولت هر کاری هم انجام دهد نمی‌تواند موفق شود و تنها راه این است که مردم به دولت اعتماد کنند و به این باور برسند در این جنگ اقتصادی، عرصه برای جولان دادن اخلالگران اقتصادی بسته است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، افزود: دولت باید قیمت کالاها، خدمات و ارز را واقعی کند و نظارت کافی و دقیقی داشته باشد تا احتکار کالا و اقلام دارویی صورت نگیرد. قیمت‌ها نباید بین روستاها و شهرها تفاوت فاحشی داشته باشند و بین حقوق و هزینه‌های اقشار مختلف جامعه تعادل و توازن برقرار گردد. افرادی که در وضعیت کنونی به احتکار اقلام اساسی می‌پردازند، در واقع آب در آسیب دشمن می‌ریزند و باید آنها را به عنوان خائن معرفی کرد.

سلیمی با اشاره به لزوم برخوداری از روحیه کار جهادی، عزم راسخ و انگیزه در بین مسئولان برای گذر از بحران‌های اقتصادی، تاکید کرد: دولتمردان برای مقابله با مشکلات نه تنها برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشند بلکه باید در اجرایی کردن تصمیمات و اقدامات نیز سرعت عمل درنظر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: احتکار اخلال گران اقتصادی تحریم ها قدس آنلاین مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها