Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود به میزبانی سالن شهید بهشتی این شهر ضمن بیان اینکه آسیب واردشده به آموزش‌وپرورش ناشی از سیاست زدگی است، ابراز داشت: معلمان و دانش آموزان باید درک درستی از شرایط سیاسی کشور داشته باشند ولی این به معنای ایجاد باند و دسته در بدنه آموزش‌وپرورش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ورود مسائل جناحی و سیاسی به آموزش و پرورش مصداق خیانت به کشور است، افزود: مدیران موفق کسانی بودند که نگاه به‌دور از سیاست را در بدنه خود حاکم و از همه ظرفیت‌های نظام برای رشد و ترقی دین استفاده کردند.

ضرورت توجه به حوزه آموزش و پرورش

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه حوزه آموزش‌وپرورش بسیار حساس است، ابراز داشت: هر جامعه‌ای چهار نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در دل خود جا داده است، شرایط کشور قبل از انقلاب تنها در بعد سیاسی قرار داشت و بعد از انقلاب این نگاه تغییر اساسی پیدا کرد که بر همین اساس توانستیم انقلاب را به پیروزی رسانده و جمهوری اسلامی را برپا کنیم.

حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: اولین نهاد تأثیرگذار در رشد و پرورش انسان خانواده و سپس آموزش‌وپرورش است که هر تغییری در آن تمام حوزه‌های اجتماعی و سیاسی جامعه را متأثر از خود خواهد کرد لذا مبنای همه امور و تصمیم‌گیری‌ها باید فرهنگی باشد حال باید دید آیا در این چهار دهه واقعاً همین‌گونه رفتار کردیم؟

وی با تاکید بر اینکه هنوز نگاه ما به آموزش‌وپرورش ابزاری است، افزود: حتی در جایگاه رفیعی مانند مجلس نیز زمانی می‌خواهیم از فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان صحبت کنیم مسائلی از قبیل حقوق پاداش، معوقه‌ها و حوزه سخت‌افزاری دیده می‌شود و برخی تصور می‌کنند مدیر موفق یعنی احداث ساختمان‌های بیشتر و به‌کارگیری نیروی انسانی درصورتی‌که باید پرسید چقدر از اصل قضیه یعنی تربیت نیروی انسانی کار انجام داده‌ایم.

آموزش و پرورش رکن اساسی جامعه

عضو خانه ملت بابیان اینکه یکی از اشکالات وارده، نبودن نظام مستمر و تغییر سیاست‌ها با عوض شدن دولت‌ها است، ابراز داشت: هنوز نمی‌دانیم در آموزش‌وپرورش تابع کدام مدل هستیم و یا نظامی را مستقلاً ایجاد و از آن دفاع می‌کنیم که این باعث شد تا رسیدگی به محتوا کمرنگ دیده شود.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه منشأ هر اتفاقی در این چهار دهه از آموزش‌وپرورش بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ابتدا از کلاس‌های درس شروع شد و سپس به بطن جامعه یعنی بازاریان راه پیدا کرد، در جریان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دوران سازندگی و پیشرفت و توسعه شاهد حضور قشر فرهنگیان و دانش آموزان بودیم.

وی بابیان اینکه مدیران و فرهنگیان می‌توانند هرکدام به‌تنهایی در حوزه فرهنگ و دین تأثیرگذار باشند، افزود: هر ضعفی که امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم ناشی از عدم توجه ما به جایگاه رفیع آموزش‌وپرورش بوده است چراکه اغلب نگاه ما ابزاری و در نظامی که باید اقتصاد در خدمت فرهنگ قرار گیرد این جایگاه تغییر پیداکرده که طبیعتاً این امر ما را  با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

در این مراسم از زحمات و خدمات حمید باباخانی تقدیر و سید محمد موسوی به‌عنوان مدیر جدید آموزش‌وپرورش شاهرود معارفه شد.

کد خبر 4373409

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج بیرجند احتکار سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان، افسران مستشاران نظامی، دیپلمات‌ها و شخصیت‌های سیاسی ترکیه در آنکارا برگزار شد.

به گزارش مشرق، دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: ما با نقشه‌های شوم آمریکا و اسرائیل روبرو هستیم، آنها به روی مردم منطقه سلاح کشیدند و جوابش را از ایران دریافت کردند، ما از عزم راسخ ایران از صمیم قلب حمایت و قدردانی می‌کنیم.

تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: ایران پاسخ خوبی به گستاخی رژیم صهیونسیتی داد و این پاسخ، حساب شده و در چهارچوب قوانین بین المللی بود، اقدام ایران قابل ستایش است و می‌تواند گام موثری در راستای شکست رژیم صهیونسیتی و آزادی مردم فلسطین باشد.

محمت سعید باز نماینده مجلس از حزب حاکم ترکیه با تشبیه رژیم صهیونسیتی به سپاه ابرهه و موشک‌های ایران به ابابیل آهنین طبق سوره فیل قرآن کریم گفت: رژیم صهیونسیتی بسان اصحاب فیل توسط ابابیل آهنین ایران به شکلی بی سابقه و در مسافتی ۱۱۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار داده شد. می‌بینم که این عملیات قابل تحسین و ستایش، ترس بر دل صهیونیست‌ها انداخته و راه فراری ندارند.

محمدحسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این مراسم با اشاره به خویشتنداری و پاسخ متناسب ایران در برابر حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای جلوگیری از تعدی نسبت به حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و دفاع از مردم و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه و پاسخگویی قاطعانه منطبق بر قوانین بین المللی تصریح می‌کند.

ارتشبد ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی هوایی ارتش ترکیه ضمن تشکر از یاری رسانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بحران‌های طبیعی ترکیه گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر با روابط دیرینه و نیروهای مسلح دو کشور نیز در برابر تهدیدها همواره در کنار هم بوده و همکاری و روابط خوبی دارند.

سرهنگ خلبان تورج زین الدین رایزن نظامی ایران در ترکیه با اشاره به رویکرد و نقطه نظرات مستشاران نظامی مامور در کشور میزبان درباره عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونسیتی گفت: عملیاتی که به نام وعده صادق انجام شد امروزه باعث افتخار ایران و کشورهای مستقل دنیا است.

وی افزود: از گفته‌های نمایندگان نظامی می‌توان دریافت که عملیات وعده صادق چقدر موجب حیرت و خوشحالی کشورهای مستقل شده است.

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه