Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ محمد حفظ‌الله، نائب رئیس مؤسسه قرآن و عترت نورالثقلین استان بوشهر جزئیات مسابقات فصلی بین شعب این مؤسسه را ارائه کرد و گفت: اولین دوره این رقابت‌ها که روز جمعه، 19 مردادماه برگزار شد، 10 شعبه از سراسر استان با 261 قرآن‌آموز حضور داشتند.

معاون آموزشی نورالثقلین هدف ‌برگزاری چنین مسابقاتی را انسجام بین فعالیت‌های شعب، آشنایی قرآن‌پژوهان با یکدیگر، تبادل تجارب بین شعب، همکاری و تعامل و قرار گرفتن در محیط مسابقه ‌عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اسامی شعب شرکت‌کننده را نیز اعلام کرد: شعبه شهید فرج‌زاده(کوی سنگی)، شهید محسن هاشمی(کوی باغ زهرا)، حضرت زینب(س)(کوی تنگک اول)، شهید ناصر رازی(کوی تنگک دوم)، شهید خدادای(کوی تنگک سوم)، امامزاره(برادران)، امامزاده(خواهران)، امام رضا(ع)(روستای عالی چنگی)، شهید احمدی جوان(روستای باشی) و نورالزهرا(س) (روستای قرآنی بریکان).

حفظ‌الله در‌خصوص رشته‌ها رقابتی و تعداد شرکت‌کنندگان نیز افزود: مسابقات در بخش مقدماتی در رشته‌های احکام با 110 شرکت‌کننده و حفظ با 151 شرکت‌کننده(96 شرکت‌کننده بانو و 55 شرکت‌کننده آقا) برگزار شد.

این مدیر قرآنی استان بوشهر به نحوه ارزشیابی مرحله مقدماتی مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: قرآن‌آموزان برای راه‌یابی به مرحله نهایی باید حداقل حد‌نصاب نمره 75 را کسب کنند‌ و همه راه‌یافتگان به مرحله دوم، باید در آزمون مفاهیم شرکت کنند.

حفظ‌الله در‌خصوص نحوه تعامل و همکاری شعب در اجرای مسابقات افزود: در این مسابقه تعامل و همکاری خوبی بین شعب مشاهده شد، به طوری که هر شعبه بخشی از اجرای مراسم را بر‌عهده داشت، به‌عنوان مثل: شعبه شهید هاشمی به‌عنوان میزبان و مسئول دکوربندی مسابقات، شعبه حضرت زینب(س) تدارکات صبحانه متسابقان، شعب شهید رازی، شهید فرج‌زاده و امام رضا(ع) تدارکات نهار شرکت‌کنندگان و شعبه شهید خدادادی نیز مسئول پذیرایی میان وعده را عهده‌دار بودند.

وی از زحمات دست‌اندرکاران و مجریان مسابقه تقدیر کرد و گفت: جا دارد از سوی هیئت مدیره مؤسسه نورالثقلین از همه دست‌اندرکاران و مدیران شعب که در اجرای خوب اولین دوره مسابقات فصلی بین شعب تلاش کردند، تقدیر و تشکر کنم.

حفظ‌الله تاریخ برگزاری مرحله نهایی را اعلام و خاطر‌نشان کرد: راه‌یافتگان به مرحله نهایی در رشته‌های احکام و حفظ‌(نیم جزء، یک جزء و دو جزء)، روز 16 شهریورماه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این فعال قرآنی در پایان اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله دومین دوره این مسابقات آبان‌ماه و به میزبانی یکی از شعب روستایی این مؤسسه برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین و در حال حاضر بزرگترین مؤسسه قرآنی استان بوشهر است و اکنون 250 قرآن‌آموز در حال حفظ قرآن کریم در شعب خود دارد.

یادآور می‌شود، اسامی برگزیدگان این دوره نیز اعلام شده‌‌ است که علاقه‌مندان می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مبشرین به نشانی www.mobasherin.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی مؤسسه نورالثقلین مسابقات قرآن بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»