Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@20:23:14 GMT

۴ هکتار زمین کشاورزی، وقف کمک به ازدواج جوانان شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۴۰۲۶

۴ هکتار زمین کشاورزی، وقف کمک به ازدواج جوانان شد

سرپرست اوقاف و امور خیریه بجنورد، از وقف زمین چهارهکتاری به منظور کمک به تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری، سرپرست اوقاف و امور خیریه بجنورد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: به همت کارگروه خیرین ازدواج و با راهنمایی مرکز مشاوره وقف، یک وقف جدید با نیت ازدواج آسان جوانان در خراسان شمالی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: واقف نیک اندیش «دلبر رحمانی» چهار هکتار زمین دیم کشاورزی به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون تومان در روستای داشلی قلعه را با نیت ازدواج آسان جوانان وقف کرد.

 

به گفته حجت الاسلام صفری، این وقف سومین وقف صورت گرفته در راستای کمک به ازدواج جوانان خراسان شمالی است.

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار دولت عربستان مجلس خبرگزاری شبستان زلزله اقتصاد مقاومتی شیراز سبک زندگی منتظرانه حسن روحانی وقف ازدواج اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما. علیرضا گودرزی، معاون حفظ و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی گفت: سال گذشته ما بیش از ۷۰ هزار تغییر کاربری شناسایی کردیم و بیش از ۳۰ هزار مورد را قلع و قمع کردیم و این امر ادامه دارد.
او با بیان اینکه بیشترین خطر تغییر کاربری متوجه اراضی کلاس ۱ و ۲ در اراضی شمالی کشور هست گفت: از ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی حدود ۵ میلیون هکتار کلاس ۱ و ۲ هستند و همین تغییر کاربری‌ها امنیت و اقتدار غذایی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
آن طور که سازمان امور اراضی اعلام کرده است تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به طور متوسط  ۵ الی ۱۰ درصد رشد داشته است.
پور تحویلدار، مدیرفناوری سازمان امور اراضی کشور هم گفت: از اول فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در سطح کشور چیزی حدود ۳۱ هزار مورد شناسایی و تغییر کاربری غیر مجاز داشتیم.

به گفته معاون سازمان امور سازمان امور اراضی تنها ۳۶ درصد از اراضی کشور، زمین‌های کشاورزی مرغوب هستند.
اما با اجرای قانون یکپارچه سازی اراضی کشور موجب حفظ کاربری بیشتر شده است و علاوه بر جلوگیری از خشک شدن زمین‌های قابل کشت از تغییر کاربری آنها نیز جلوگیری می‌شود.
خضری، مدیرکل یکپارچگی اراضی و بهره وری سازمان امور اراضی هم گفت: در غالب یکپارچه سازی و تجمیع سازی اراضی کشاورزی ۴۱۱ پایلوت در کل کشور داریم  و ۷ هزار هکتار از اراضی ما یکپارچه سازی شده است و در چشم انداز جدید امیدواریم که حدود ۱۰ هزار هکتار تجمیع و یکپارچه سازی شود.
تداخلات مالکیت زمین هم مشکل دیگر در مسیر حفظ کاربری اراضی کشاورزی است و بر اساس اعلام سازمان امور اراضی زمین‌های کوچک و بدون سند مهمترین دلیل و بهانه برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی محسوب می‌شود.
رحیمی، کارشناس اداره مهندسی امور اراضی هم گفت: مجموع ۷۰ هزارو ۹۰۰ پلاک مشمول رفع تداخلات کشور تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ پلاک رفع تداخل شده است و اگر از لحاظ سطح به موضوع نگاه کنیم بالغ بر ۱۰ میلیون و صد هزار هکتار رفع تداخل کرده ایم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی









­

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان