Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان از آغاز به کار دروس سطح و خارج فقه حوزه علمیه اصفهان به عنوان نخستین حوزه علمیه در سطح کشور از 20 مرداد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محسن جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: حدود 6 هزار طلبه در سطوح پایین حوزه علمیه اصفهان تحصیل می کنند و حدود 2 هزار نفر در سطح عالی و خارج فقه حوزه علمیه اصفهان در حال تلمذ دروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قریب به 600 استاد دروس سطح یک، دو و سه حوزه علمیه اصفهان و 30 استاد سطح عالی و خارج فقه را در حوزه علمیه تدریس می کنند، گفت: حوزه علمیه اصفهان به عنوان نخستین حوزه علمیه در سطح کشور کلاس های سال تحصیلی جدید 97-98 خود را از 20 مرداد آغاز کرده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: برنامه درسی حوزه علمیه اصفهان تا حدود 90 درصد مثل دیگر حوزه های علمیه کشور است ولی امسال تغییراتی را ایجاد کرده ایم، از جمله اینکه برای سطح یک و مقدماتی که 6 ساله بود امسال برنامه ریزی شده است که طلاب پنج ساله تمام کنند.

وی افزود: برخی از نظریات رهبر معظم انقلاب در این برنامه ریزی لحاظ شده است، بعضی از آثار شهید مطهری جزء دروس اصلی حوزه علمیه اصفهان شده است و اساتید آموزش دیده بینش مطهر این دروس را برای طلاب سطوح مختلف تدریس می کنند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: از مختصات دیگر برنامه آموزشی حوزه علمیه اصفهان گنجانده شدن درس انقلاب اسلامی است که جزء دروس اصلی طلاب قرار گرفته است، درس دفاع مقدس دو واحدی که مصوبه شورای عالی اموزش است و با همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برای پایه چهار تدریس می شود.

وی تاکید کرد: در حوزه علمیه اصفهان مدرسه علمیه تخصصی حفظ شهید طباطبایی نژاد را داریم که حفظ یک ساله و سه ساله را همزمان با تدریس طلبگی انجام می دهد، همچنین مدرسه علمیه شهید بهشتی که هر ساله حدود 100 نفر از دانشجویان به آن وارد می شوند و مدرسه ویژه دانش اموزان پایه سیکل را داریم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان از ورود حدود 700 طلبه جدید به حوزه علمیه اصفهان در سال تحصیلی جدید خبر داد و اذعان کرد: امتحان تثبیتی و نهایی طلاب جدید الورود در آبان ماه برگزار می شود که طلاب پس از موفقیت در این آزمون که در رشته های قرآن، احکام و صرف گرفته می شود به عنوان طلبه دائم حوزه علمیه اصفهان شناخته می شوند.

وی در پایان گفت: 37 مدرسه علمیه در سطح استان اصفهان وجود دارد که در دو نظام آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت (سفیران هدایت) مشغول به تدریس طلاب و پرورش آنها هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خروج تومور 10 کیلویی از شکم زن 35 ساله توده‌هايي به نام تومور

دیگر خبرها

  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد