Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از اوایل سال جاری روند مثبت داشته به طوریکه در سال آبی جاری تاکنون ۴۰۷.۶ میلیمتر در این حوضه بارش داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، طبق آخرین آمار تا بیستم مرداد ماه سال جاری، تراز دریاچه ارومیه برابر با یک هزار و ۲۷۰.۴۶ متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۱ درصدی روبرو بوده است.

در مقایسه با اول مهرماه سال ۹۶ تراز سطح آب ۰.۱۵ درصد رشد داشته، اما این تراز نسبت به میانگن دراز مدت با کاهش ۴.۲۱ متری مواجه بوده است.

همچنین وسعت دریاچه ارومیه نیز در حال حاضر برابر با ۱۹۵۳.۱۴ کیلومتر مربع است در حالی که میانگین دراز مدت وسعت دریاچه برابر با چهار هزار و ۵۲۶.۷ کیلومتر مربع است.

لازم به ذکر است که حجم آب موجود در دریاچه در تاریخ ۲۱ مرداد ماه رقم ۱.۴۰ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۰.۰۲ اُفت همراه بوده است.

گفتنی است حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نسبت به دراز مدت با کاهش ۱۴.۸۷ میلیارد متر مکعبی روبرو بوده است.

با وجود وضعیت نابه سامان این دریاچه مدتی است که بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه روند مثبت داشته است به طوریکه در سال آبی جاری تاکنون ۴۰۷.۶ میلیمتر بارندگی در این حوضه رخ داده که نسبت به سال گذشته با ۲۷۴ میلیمتر بارش با رشد ۴۸.۳ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۲۱.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در همین راستا فرهاد سرخوش مدیر کل ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سه ماهه ابتدایی سال روند روبه رشدی داشته است اظهار کرد: نسبت به سال گذشته و دراز مدت بارندگی بهتر بوده و مخازن پشت سد‌ها بهتر از سال گذشته است و بعد از فصل کشاورزی آب مازاد به سمت پیکره دریاچه رها سازی خواهد شد.

با این حال هنوز هم دریاچه ارومیه حال و روز خوبی ندارد و نیازمند برنامه ریزی دقیق و تامین اعتبار برای به ثمر رسیدن پروژه‌های احیا است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دریاچه ارومیه ستاد احیا بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر پایه گزارش مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق کشور مقادیر تجمعی بارش ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.
بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.
از میان استان‌های کشور، استان‌های شمال غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6097395 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز