Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@01:23:24 GMT

پیکر آیت‌الله اسماعیل‌پور به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۴۴۴۱

پیکر آیت‌الله اسماعیل‌پور به خاک سپرده شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور از اساتید و علمای حوزه‌علمیه روز گذشته 21 مردادماه در سن 78 سالگی درگذشت.
پیکر آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور صبح امروز دوشنبه 22 مردادماه با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و مسئولان تشییع و در جوار حرم حضرت معصومه در قم به خاک سپرده شد.
آیت‌الله امحمدعلی اسماعیل‏پور قمشه‏‌ای در آذر ماه ۱۳۱۹ شمسی در خانواده‌ای مذهبی دذر شهرضا چشم به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علوم جدید را در شهرضا فراگرفت و سپس برای کسب علوم دینی به حوزه علمیه رفت.
وی مقدمات سطح متوسط و حکمت و کلام را نزد استادان و علمای شهرضا فرا گرفت. به ‌طوری که در ادبیات از محضر حجت‌الاسلام حاج میرزا نصرالله زارعان، در دروس سطح و حکمت متعالیه از محضر حضرت آیت‌الله حاج میرزا محمد رضا مهدوی و حکیم وارسته آیت‌الله شیخ محمد هادی فرزانه بهره‏ بردند. مدتی نیز نزد استاد الهی قمشه‌ای حکیم و مترجم بزرگ قرآن کریم  تلمذ کرد. وی طب قدیم را نزد استاد دکتر سید محمد حسین مدرسی آموخت.
وی در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی از شهرضا به قم رفته و در آنجا هجرت و سطوح عالیه را نزد استادان آن زمان فرا گرفتند.
مباحث حکمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی و در محضر حضرات آیات عظام سید روح الله موسوی خمینی، حاج سید محمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی ـ رضوان الله تعالی علیهم ـ به تحقیق و تکمیل دروس خارج فقه و اصول پرداختند.
آیت الله العظمی اسماعیل‏‏پور در ضمن تحصیل، به تدریس علوم متداوله و کتب دارجه از مقدمات تا سطوح عالیه و کتب حکمت و کلام می‏‌پرداختند تا اینکه به درجه رفیع اجتهاد رسیدند.  وی یک دور کامل قرآن کریم را تفسیر کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله اسماعیل پور شهرضا حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری

مهدی زمانپور کیاسری نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، مستند سینمایی «مشتی اسماعیل» گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم؛ چرا که کاشت، داشت و برداشت محصول پر از حرکت، انرژی و زندگی بود. در مسیر شالیکاری زندگی جریان داشت؛ زندگی که برایم پر از خاطرات بود.

وی ادامه داد: همیشه فکر می‌کردم اگر در فیلمم مستقیم به کاشت، داشت  و برداشت محصول بپردازم شاید نتوانم آنگونه که شایسته است آن را به تصویر بکشم و شاید از حالت هنری خارج شود؛ لذا از آنجاییکه بیشترین خاطراتم در دوران کودکی شکل گرفته بود، با خود گفتم که باید از نگاه کودک بصورت غیر مستقیم به کاشت، داشت و برداشت محصول بپردازم. تا اینکه مشتی اسماعیل جلوی چشمانم آمد.

وی عنوان کرد: البته این ایده با کمک دوست عزیزم کوروش خواجوندی به ذهنم خطور کرد. در نهایت تصمیم گرفتم زندگی مشتی اسماعیل را به تصویر بکشم. زندگی پیرمرد کشاورز نابینای اهل دل. در سال ۸۹ یکسال تمام، کار، تلاش و زندگی این پیرمرد دوست داشتنی را ثبت و ضبط کردم. بهار سال ۹۰ هم تدوین و صداگذاری انجام شد و کار به اتمام رسید.

زمانپور توضیح داد: سپس فیلم به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی ارسال شد که خوشبختانه در بیش از ٥٠ جشنواره فیلم انتخاب شد در بیش از ٣٠ جشنواره مهم دنیا جایزه گرفت؛ و جالب است بدانید تا کنون نزدیک به ٤٠٠ بار از تلویزیون (در شبکه‌های مختلف) پخش شد.

این کارگردان درباره معنویت مشتی اسماعیل توضیح داد: مشتی اسماعیل سراسر معنویت بود. وی حداقل ۶ ماه در سال را روزه می‌گرفت. وی مداح اهل بیت بود و عاشق امام حسین (ع). مشتی اسماعیل سراسر زندگیش امید بود. حال درونش خوب بود. من هم تلاش کردم این حال خوب را در فیلم جاری کنم و به همه دنیا نشان دهم؛ و البته همه معنویاتش را هم بصورت غیر مستقیم بیان کردم.

وی افزود: رفتن مشتی اسماعیل داغی در دل من گذاشت چرا که ما هر هفته با هم در طی این ١٤ سال در تماس بودیم و همیشه جویای حال هم بودیم. برنامه ریزی کرده بودم که در هفته اول خرداد او را به سفر کربلا ببرم؛ چون مش اسماعیل عاشق کربلا و اباعبدالله بود. البته ما قبلا با هم کربلا رفته بودیم، اما دوست داشتم امسال هم این سفر را تجربه کنم که سعادت نصیب من نشد و این حسرت بر دل من باقی ماند. مشتی اسماعیل خیلی خوش صحبت بود و همچنین طناز با هم خیلی شوخی می‌کردیم. 

زمانپور خاطرنشان کرد: این اواخر دائم می‌گفت «دیگر یواش یواش باید از این دنیا بروم» من به او می‌گفتم که سوال کردم گفتند مشتی اسماعیل تا ٩٦ سال زنده می‌ماند؛ مشتی هم با خنده می‌گفت؛ البته بی نفس؛ و آخرین بار هم که یک هفته قبل از فوتش زنگ زد، گفت که دیگر باید بروم و رفت. مشتی اسماعیل رفت، اما معنویت و امیدش همچنان زنده است و تا سال‌های سال مردم دنیا از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا