Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست صمیمی سید جمال هادیان طباطبایی زاده رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه ی فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادیان با اعلام اینکه رویکرد کلی روابط عمومی وزارت ارتباطات در دوره ی جدید با رویکرد قبلی تفاوت زیادی ندارد؛ گفت: در 20 سال فعالیت در این حوزه هیچ صنف و قشری را به عزت نفس، مناعت طبع و آزادگی خبرنگاران ندیده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکسری طرح های ملی و فراملی وجود دارد که رسانه ها خیلی به آن ها توجه نمی کنند.

او افزود: طرح هایی مانند دولت الکترونیک که بیش از هزار و 600 فرآیند را ساده سازی می کند و بیش از هزار و 300 امضا و بروکراسی را از بین می برد خدمت بزرگی است که در جهت رفاه مردم تدووین شده است اما مردم به زوایا و سهولتی که دولت الکترونیک برای آن ها ایجاد می کند، پی نبرده اند هم چنین نهادهای دولتی نیز به کاربردهای این طرح آشنایی کامل ندارند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات، اینترنت کودکان و اینترنت اشیاء موارد دیگری است که در طرح های ملی فناورانه مغفول مانده است. امروزه می توان با استفاده از اینترنت اشیاء، آمایش سرزمینی و بهره وری را افزایش داد.

وی ادامه داد به طور مثال، با استفاده از اینترنت اشیا می‌توانیم در حوزه کشاورزی تا 35 درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم، بهره وری را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم و اینها تنها گوشه ای از مزایای اینترنت اشیاست. رسانه ها با معرفی این کسب و کارها به رونق آنها کمک خواهند کرد و سرعت رشدشان را زیادتر می کنند.

هادیان خاطر نشان کرد: در حوزه کسب و کارهای نوین باید اشاره کرد که اگر این مشاغل شناخته شوند، جهش پیدا می کنند هم چنین طرح نوآفرین باید مورد توجه قرار گیرد. برخی در روستاها با استفاده از اینترنت اشیا کسب و کار نوین ایجاد کرده اند و با توسعه اشتغال خود زمینه های صادرات محصول را فراهم می کنند.

او تصریح کرد: امروزه در فرودگاه پیام اقدامات مناسبی صورت گرفته و امتیازات ویژه گمرکی برای این فرودگاه در نظر گرفته شده است هم چنین قرار است از شهریور ماه، قسمت مسافربری این فرودگاه عملیاتی شود از طرفی فرودگاه پیام تنها فرودگاه کشور است که به خطوط زمینی، ریلی و هوایی دسترسی دارد.

هادیان با بیان اینکه خبرنگاران حوزه ی فناوری مرزهای دانش هستند، افزود: بسیاری از مدیران در وزارتخانه ها روش تعامل با رسانه ها را نمی دانند که این از جمله معایب مدیریت در نظر گرفته می شود چون یکی از توانمندی های هر مدیری، قدرت بیان او است.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در دیدار با سید مجید هدایت، مشاور وزیر و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت و تیم اقتصادی وزارت کشور اظهار کرد: امید است که خروجی این حضور منتج به یک تحول بسیار خوب با هدف جهش تولید و مشارکت مردم در استان شود.
وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله: منابع نفت، گاز، کشاورزی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت با توجه به نزدیکی مرز مهران با کشور عراق است که البته در این حوزه‌ها در استان کار شده است؛ اما باید بیش از گذشته با حمایت مسئولان ارشد کشور مورد توجه قرار گرفته است.

بهرام نیا با بیان این که در حوزه بهره وری، چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز و صنعت مورد توجه بوده است، افزود: ۱۸ کمیته زیرمجموعه ذیل این چهار بخش اصلی به منظور بهره وری و ارتقاء تولید و رشد در استان تشکیل شده است.
استاندار ایلام تشریح کرد: استان ایلام، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بالقوه است و باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاه استان استفاده شود.
وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان پتروشیمی ایلام، شرکت ارغوان گستر و پتروشیمی ایلام است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال و جهش تولید در استان باشیم.

وی با بیان این که در حوزه مهار آب‌های سطحی در سطح استان اقدامات و گام‌های بزرگی در دولت سیزدهم در مقام مقایسه با سال‌های گذشته برداشته شده است، اضافه کرد: سد میمه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و انتظار می‌رود که به زودی به بهره برداری برسد.
استاندار ایلام تصریح کرد: پارک پلی پروپیلن منطقه آزاد هم در دست اقدام است و فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان به شمار می‌رود که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
بهرام‌نیا با اشاره به این که مرحله اول سامانه گرمسیری تکمیل شده است و پیش بینی می‌شود، مرحله دوم تا پایان سال به بهره برداری برسد، ابراز کرد: پتروشیمی دهلران، پتروشیمی دره شهر، پتروشیمی هلیلان و صبا انرژی دهلران، می‌تواند یک تحول بزرگ در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد کند.

استاندار ایلام با اشاره به این که در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه تعطیل در استان احیاء و فعال شده است، تصریح کرد: تمام انرژی ما به منظور چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحد‌های نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.
وی بیان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که در ظرف چند سال آینده به یکی از استان‌های برخوردار کشور تبدیل می‌شود و با این همه ظرفیت و پتانسیل که در استان وجود دارد، همت و تلاش دولت برای توسعه استان بسیار جدی است.
بهرام نیا با بیان این که وحیدی یکی از وزرای جهادی کشور است، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در ایام اربعین در استان چندین بار حضور داشتند و نگاه ویژه‌ای به استان ایلام دارند که این استان توانمند شود.
هیأت اقتصادی و صنعتی به سرپرستی سید مجید هدایت، مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، به پیشنهاد وزیر کشور به مدت ۲ روز به منظور بررسی ظرفیت‌ها و مسائل اقتصادی و صنعتی ایلام به این استان سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟