Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:39:55 GMT

زندگی دانشمند هسته‌ای سوژه یک سریال شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۴۹۴۳

زندگی دانشمند هسته‌ای سوژه یک سریال شد

علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما از ساخت سریال‌های مختلف در مراکز استان‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تولیدات استانی رسانه ملی، گفت: سریال سنجرخان به نویسندگی و کارگردانی ضیاءالدین دری در استان کردستان ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان قطب الدین صادقی را به عنوان ناظر برای این سریال انتخاب کرده است. نگارش فیلمنامه این سریال توسط ضیاءالدین دری به پایان رسیده است و پس از بهبودی او، کار ساخت این اثر آغاز می‌شود.

وی در خصوص سریال بانوی سردار عنوان کرد: سریال «بانوی سردار» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ طادی در چهارده قسمت ساخته شده است.

وی افزود: فصل اول سریال بانوی سردار در حال صداگذاری و تدوین موسیقی است و در پایان پاییز از یکی از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد. فصل دوم هم در ۲۶ قسمت در حال نگارش و تحقیق است و با فاصله روی آنتن می‌رود.

دارابی پیرامون ساخت سریال در استان البرز و زنجان بیان کرد: سریال «آیت الله طالقانی» به تهیه کنندگی پهلوان زاده در صدا و سیمای البرز ساخته می‌شود. همچنین برای ساخت سریالی درباره مجید شهریاری از دانشمندان هسته ای، در استان زنجان قرارداد بسته ایم و کارگردان این سریال هنوز مشخص نشده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در خصوص ساخت سری جدید مستند ایران تصریح کرد: حمید مجتهدی مجموعه «مستند ایران» را در چهار استان دیگر می‌سازد. مستندی که به معرفی آثار تاریخی، ملی و مذهبی کشورمان می‌پردازد تا مردم علاقه‌مند به تاریخ این مرز و بوم با فرهنگ و تاریخ کشور پهناور ایران آشنا شوند. همچنین مستند «کارنامه انقلاب» در هر استان را به زودی پخش خواهیم کرد. قرار شد در استان اصفهان هم به دلیل داشتن مفاخر بسیار، برنامه‌ای با عنوان «چهل ستون، چهل مستند» از مفاخر و مشاهیر این استان بسازیم. داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کار ما در استان ها، استفاده از نیرو‌های بومی است. ۷۰ درصد عوامل فیلم‌ها بومی همان استان هستند؛ چرا که ما معتقدیم عوامل استان‌ها هم باید رشد کنند و تجربه‌هایی داشته باشند. استعداد‌های خوبی هم در استان‌ها داشتیم و در سال گذشته ۵۰ اثر مراکز استان‌ها به جشنواره‌های مهم بین‌المللی رسیده است که بیش از ۱۵ اثر آن در جشنواره‌های معتبر حائز رتبه و جوایز ارزنده شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دانشمند هسته ای سریال دارابی بانوی سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «ناامیدی سم است» به کارگردانی رضا پردل و محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که تا چندی پیش با نام «روبورس» شناخته می‌شد و داستان بحران سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ را روایت می‌کند. آریان عطارپور تهیه‌کننده این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این تغییر نام گفت: زمان که اسم فیلم را انتخاب می‌کردیم «ناامیدی سم است» را مدنظر داشتیم اما «روبورس» را، به‌صورت موقت، در زمان عقد قرارداد روی آن نهادیم.

او ادامه داد: «روبورس» اسم دم ‌دستی که در لحظه انتخاب شده بود تا پروژه فقط یک نام داشته باشد اما «ناامیدی سم است» نماینده فضایی‌ست که فیلم می‌خواهد به مخاطب عرضه کند و ارتباط تماتیک با مستند دارد.

 برنامه‌ریزی برای «ناامیدی سم است»

این تهیه‌کننده درباره برنامه خود برای نمایش این مستند بیان کرد: احتمالا با هماهنگی بخش بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، افتتاحیه‌ای برای فیلم برگزار شود و سپس در جشنواره‌های پیش رو مثل فیلم کوتاه تهران و هر جای دیگری که دوستان مرکز پیشنهاد کنند، شرکت خواهیم کرد. همچنین درنظر داریم تعدادی اکران خصوصی در جمع‌هایی که به مبلحث اقتصادی مثل بحران بورس علاقه‌مند هستند، برگزار کنیم.

کارگردان «مرجان» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های مستندسازی آینده خود مطرح کرد: مشغول فیلمبرداری مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو برای شبکه مستند هستیم که تا ۲ یا سه ماه آینده چند قسمت آن برای پخش آماده می‌شود. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر برعهده خودم است.

عطارپور در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه مستند، روایتی چند لایه از تاریخ شکل‌گیری صنعت خودرو در ایران، آسیب‌شناسی وضعیت فعلی و مطالعه تطبیقی درباره صنعت خودرو در ایران و کشورهای صاحب صنعت دیگر مثل کره جنوبی، هند، برزیل و... است.

«ناامید سم است» با نام قبلی «روبورس»، به بحران‌های سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ می‌پردازد که این بحران‌ها در بازار سرمایه باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه مردم سهامدار شد. این مستند ۲۳ دقیقه‌ای پیامدهای این اتفاق و درگیری مردم با این موضوع را تا امروز بررسی می‌کند.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا پُردل، تهیه‌کننده: آریان عطارپور، تدوین: آریان عطارپور، فیلمبردار: رضا تیموری، راوی: شهرام درخشان، آهنگساز: نیما پورکریمی، صداگذار: هیراد علوی‌فرد، مشاور علمی: علی شهبازی، تصویرساز پوستر: شادی یوسفی، طراح پوستر: هانا بیات، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران