Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@21:57:46 GMT

شرایط واردات طلا، ارز، شمش طلا و طلای ساخته شده

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۵۰۱۴

شرایط واردات طلا، ارز، شمش طلا و طلای ساخته شده

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس بخشنامه گمرک ایران، در این بخشنامه ترخیص کالاهای وارداتی با رویه بانکی به جز کالاهای موضوع بند یک مصوبه مربوطه بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اخذ مابه‌التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بخشنامه، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده، بنابراین درخصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخش‌نامه‌های مربوطه الزامی است.

واردات طلا (ساخته شده) بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

واردات طلای خام (شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.

بر اساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیات وزیران رسیده و از ۱۶ مرداد ماه اجرایی شده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی‌ها و اشخاص با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی مجاز و واردات طلای خام و ساخته شده از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات گمرك ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و به روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته قمری وفا، با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر گردیده است.

قمری وفا در پایان گفت: هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

کد خبر 6081014 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • راهنمای خرید از فروشگاه بدون کارت بانکی | چگونه از کهربا استفاده کنیم؟
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک