Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود به میزبانی سالن شهید بهشتی این شهر ضمن بیان اینکه انتظار وزیر آموزش‌وپرورش ارتقا مدیریت آموزشگاهی در شهرستان‌ها است، ابراز داشت: طبق گفته وزیر ساختار از وزارت خانه تا مدرسه اشتباه است و اول باید مدرسه در اولویت باشد با توجه به اینکه نزدیک‌ترین فرد به دانش‌آموز معلمان و مدیران هستند لذا این افراد باید بیشترین تأثیرگذاری را در تصمیم‌گیری‌ها ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه فاصله مسئولان وزارت‌خانه آموزش‌وپرورش با مدیران این مجموعه زیاد است، افزود: باید به‌صورت مدرسه محوری عمل کرد به این‌گونه که مدیران مدارس به‌عنوان اصلی‌ترین افراد تأثیرگذار در مدیریت باشند لذا در انتخاب مدیران باید بهترین، بااخلاق‌ترین و باکفایت‌ترین فرد به‌کارگیری شود تا سیاست‌های راهبردی محقق شود.

ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در دانش آموزان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه به دنبال توسعه کیفی مشارکت‌های مردمی هستیم، ابراز داشت: آنچه تا به امروز تأسیس‌شده است باید مورد بازبینی قرار گیرد تا باکیفی‌سازی، اعتمادسازی را در جامعه افزون کنیم و خانواده‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

دستورانی بابیان اینکه توانمندسازی و سامان‌دهی نیروی انسانی با توجه به وضعیت موجود کشور باید در اولویت باشد، تصریح کرد: ظرفیت‌های درآمدی خوبی در شاهرود وجود دارد و درون‌زایی که مقام معظم رهبری بر آن تأکیددارند مصداق آن در این شهر نیز وجود دارد که باید مدیریت منابع مالی را در زمره اولویت‌ها قرار دهیم.

وی بابیان اینکه ایجاد امید و نشاط برای دانش آموزان باید مدنظر قرار گیرد، افزود: دانش آموزان اگر غرق در فضای مجازی شوند از فعالیت در محیط‌های واقعی یادگیری و تجربه کردن و نشاط سالم محروم خواهند ماند و  قطعاً ما نسل بالنده و خلاقی که زایش فکری نخواهیم داشت.

ارزیابی شاخص محوری به صورت فصلی در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه مأموریت اصلی ما در بدنه آموزش‌وپرورش مدیریت جهادی است، ابراز داشت: شاهرود با برخورداری از ۳۰ هزار دانش‌آموز و ۶۰ هزار والدین آن‌ها و در اختیار داشتن دو هزار معلم، بالغ‌بر دو هزار پیشکسوت و ۲۰۰ واحد آموزشی باید بتواند با برنامه‌ریزی درست چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه دارد و از این ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی به نحو احسن استفاده کند.

دستورانی بابیان اینکه مشارکت خانواده‌ها در بحث آموزش‌وپرورش فرزندان ضروری است، تصریح کرد: از مهرماه و در هر فصل، همه شهرهای استان در یک شاخص مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و این امر خارج از ارزیابی‌های معمول است که اداره ارزیابی عملکرد انجام می‌دهد لذا طی فراخوان مدیرانی که ضعیف عمل کرده باشند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: امیدواریم در سال پیش رو با محوریت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، فرهنگ‌سازی تولید و مصرف کالای ایرانی، ترویج اقامه نماز و اخلاق معنویت در مدارس، به‌روز کردن تجهیزات هنرستان‌ها و  آزمایشگاه‌ها و انطباق دادن رشته‌های تحصیلی با بازار اشتغال در جامعه بتوانیم گام مؤثری برای اعتلای آموزش‌وپرورش شاهرود برداریم که نقشه راهی برای سند تحول و برنامه درسی ملی است.

در این مراسم از زحمات و خدمات حمید باباخانی تقدیر و سید محمد موسوی به‌عنوان مدیر جدید آموزش‌وپرورش شاهرود معارفه شد.

کد خبر 4373531

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش وپرورش سمنان مراسم تودیع و معارفه روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج بیرجند احتکار سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه السادات مدبر نژاد در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این سند بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در هفت محور تدوین شده است.

وی، افزود: بر اساس این سند برنامه‌های لازم در حوزه زنان در سطح کشور در آموزش و پرورش از سال گذشته آغاز شده است و جلو می‌رود.

مدبر نژاد، با تشریح محورهای این سند گفت: زیست عفیفانه، گفتمان سازی الگوی سوم زن مسلمان، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تحکیم خانواده، نشاط اجتماعی، محرومیت زدایی و پرورش هویت اسلامی و ایرانی از جمله محورهای این سند است.

وی، جامعه هدف این سند را دختران دانش آموز، بانوان فرهنگی، دانشجو معلمان خانم، آموزشیاران زن نهضت سوادآموزی برشمرد و افزود: تمامی این موارد برگرفته از اسناد بالادستی است که طرح‌های مختلف در حوزه زنان بر این اساس در سال گذشته انجام شد و برای سال جدید هم برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در زمینه گفتمان سازی الگوی زن سوم مسلمان، نشست‌های تخصصی متعددی در تمامی استان‌های کشور برای بانوان فرهنگی و مادران دانش آموزان برگزار گردید. و کتاب سبک زندگی دخترانه در راستای گفتمان سازی الگوی سوم زن مسلمان تألیف گردید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

مدبر نژاد افزود: تفاهم‌نامه همکاری مشترکی ما بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد گردید که یکی از محورهای اصلی این تفاهم نامه الگوسازی از بانوان فرهنگی موفق در گفتمان الگوی زن سوم مسلمان بود.

مدبر نژاد ادامه داد: در زمینه پرورش هویت اسلامی- ایرانی، طرح کشوری تقویت هویت دخترانه، مهارت‌های اعتماد به نفس و عزت نفس در آنان با هدف کمک به پرورش هویت اسلامی- ایرانی و نقش آفرینی مؤثر و مومنانه دختران برگزار گردید.

وی افزود: کتاب هویت دخترانه جهت کمک به مربیان و مشاورین مدارس در راستای تقویت هویت دخترانه و پرورش هویت اسلامی- ایرانی تألیف شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

در جهت افزایش نشاط اجتماعی در بین دختران، ستایشواره بهیندخت برگزار گردید که هدف اصلی از این ستایشواره افزایش نشاط اجتماعی و پرورش هویت اسلامی- ایرانی دختران از طریق کشف و شناسایی استعدادها و توانایی‌های آنان در ۹ محور بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش. در امور زنان بیان کرد: در محور محرومیت زدایی و توجه به سلامت دختران دانش آموز مناطق محروم طرح کشوری بهبود وضعیت سلامت دانش آموزان دختر مناطق محروم در دوران بلوغ و تهیه بسته‌های آموزشی بهداشتی مکمل ویژه بلوغ دختران انجام گرفت

وی اذعان داشت: در راستای زیست عفیفانه نشست‌های تخصصی متعددی جهت ترویج و نهادینه‌سازی زیست عفیفانه برای بانوان فرهنگی و دختران دانش آموز در سراسر کشور انجام گرفت، از طرفی با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی مدرسین زیست عفیفانه در راستای ارتقای آگاهی و مهارت والدین نسبت به تربیت زیست عفیفانه فرزندان در مرحله اول، ۲۰۰ نفر از استان‌های اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی توانمند شدند که این عزیزان در استان‌هایی از جمله استان اصفهان کار آموزشی خود را آغاز کردند. در مرحله دوم، ۲۰۰ نفر از مدرسین آموزش خانواده، استان‌های البرز، همدان، گلستان، گیلان، شهرستان‌های استان تهران دوره‌های توانمندسازی را با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گذراندند.

مدبر نژاد افزود: در مرحله سوم، ۲۰۰ نفر از مدرسین آموزش خانواده استان‌های کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، قزوین و بوشهر این دوره را پشت سر گذاشتند، که به امید خدا از ظرفیت این مدرسین برای ارتقای آگاهی و مهارت والدین نسبت به تربیت زیست عفیفانه فرزندان استفاده خواهد شد.

مشاور امور زنان و دبیر قرار گاه جوانی جمعیت در ادامه بیان داشت: در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی، وجوه مثبت ازدواج بهنگام، تحکیم بنیان خانواده و حمایت از نقش مادری در قالب نشست‌های تخصصی و همایش‌های متعدد در سراسر کشور انجام گرفت.

وی گفت: برای اولین بار رویداد ایران جوان- ایران قوی در سه محور خانواده، مدیران و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در راستای تقدیر از برترین خدمات در زمینه رشد ازدواج و فرزند آوری برگزار گردید که در هفته ملی جمعیت از برترین‌ها در این زمینه تجلیل خواهد شد.

مدبرنژاد در رابطه با سرویس مدارس نیز گفت: در حوزه سرویس مدارس در شهریور ۱۴۰۲ آئین نامه جدید حمل و نقل دانش آموزی مصوبه هیأت وزیران اجرا خواهد شد و بر اساس آن هیچ مدیر مدرسه‌ای حق انعقاد قرارداد با هیچ شرکتی را نداشته و این کار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شده و آموزش و پرورش به عنوان ناظر می‌باشد.

وی، افزود: امسال برای سرویس دانش آموزی مدارس، موظف به اجرای این آئین نامه هستیم.

کد خبر 6100249

دیگر خبرها

  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • تجلیل از ۱۰ معلم و مدیر نمونه ناحیه ۱ آموزش و پرورش اصفهان
  • سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد
  • زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود
  • مسئولان تلاش کنند معلمان دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله