Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «محمد علي الحوثي» رئيس کميته عالي انقلاب يمن روز دوشنبه در مراسم تشييع دانش آموزان شهيد در صعده گفت: آمريکايي ها مسئول اصلي جنايت «ضحيان» هستند.
جنگنده‌هاي رژيم متجاوز سعودي روز پنجشنبه اتوبوس حامل کودکان يمني را در شهر «ضحيان» استان صعده هدف قرار دادند که بر اثر آن 55 کودک کشته و 77 نفر ديگر زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، «محمد علي الحوثي» تصريح کرد، آمريکا به دليل تداوم کمک هايش به سعودي ها، مسئول تمامي جنايت ها عليه مردم يمن است.
رئيس کميته عالي انقلاب يمن خاطرنشان کرد: جنايت عليه دانش آموزان يمني ماهيتِ تروريستيِ متجاوزان سعودي و متحدان آنها را آشکار کرد.
وي افزود: کشتار کودکان يمني در ضحيان، تکرار جنايت آمريکايي‌ها در ژاپن و ساير کشورها است.
رئيس کميته عالي انقلاب يمن تاکيد کرد: نيروهاي يمني به عمليات‌ عليه متجاوزان ادامه خواهند داد.
حضور گسترده در مراسم تشييع پيکر کودکان يمني
يمني‌ها در مراسم تشييع پيکر کودکان شهيد منطقه ضحيان در شهر صعده حضور گسترده يافتند و عليه جنايت‌هاي ائتلاف سعودي_آمريکايي شعار سر دادند.
در اين مراسم هيات هايي از صنعا پايتخت يمن و شماري از استان ها براي مشارکت در مراسم تشييع پيکر شهداي معصوم اين جنايت حضور يافتند.
حدود پنجاه خودرو پيکرهاي کودکان شهيد اين جنايت را حمل کردند.
عربستان با حمايت امارات، آمريکا و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است.
جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از 14 هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
تجاوز نظامي عربستان همچنين کشور فقير يمن را با کمبود شديد مواد غذايي و دارويي مواجه کرده است.
رژيم سعودي و متحدانش تاکنون به دليل مقاومت مردم يمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در اين کشور(به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.
عربستان سعودي در جنگ عليه يمن مرتکب جنايت جنگي متعددي شد، اما جنايت محسوس و غيرمحسوس عليه کودکان يمني را مي توان مهمترين جنايت جنگي ائتلاف سعودي در يمن عنوان کرد.
کشته و زخمي شدن، آوارگي و بيماري کودکان در زمره جنايت هاي محسوس است.
از دست دادن والدين، محروم شدن از تحصيل، آينده تاريک و اختلال هاي پس از پايان جنگ در زمره جنايت هاي غير محسوس ائتلاف سعودي عليه کودکان يمني به شمار مي رود.
117/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد کلان خبرگزاری صداوسیما، خرداد پارسال بود که نخستین مجوز صیادی برای صیادان استان هرمزگان از درگاه ملی مجوز‌ها صادر شد. چند دهه بود که صیادان بدون مجوز به فعالیت صید و صیادی می‌پرداختند و از بروکراسی‌های اداری سازمان شیلات گلایه‌مند بودند.

با راه اندازی درگاه ملی مجوز‌ها و لزوم اتصال همه دستگاه‌ها به این درگاه، مجوز صیادی هم در نوبت صدور الکترونیکی قرار گرفت. تا اینکه در نهایت نخستین مجوز صیادی خرداد پارسال صادر شد.

گفتنی است؛ براساس ماده ۷ مکرر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، همه دستگاه‌ها می‌بایست تا فروردین ۱۴۰۲ به درگاه ملی مجوز‌ها می‌پیوستند. اما سازمان شیلات به قانون تمکین نکرد و مجوز‌های صیادی هنوز در انتظار صدور الکترونیکی بودند تا در نهایت، خرداد ۱۴۰۲، درگاه ملی براساس تکلیف قانونی، اقدام به صدور الکترونیکی مجوز‌های صیادی به جای سازمان شیلات کرد.

اما سازمان شیلات همچنان این مجوز‌های صادر شده را قبول نداشت. در این زمان، صیادان از طرفی به دلیل گرفتن مجوز‌ها پس از سال‌ها فعالیت، خوشحال بودند، اما از طرف دیگر از عدم همراهی سازمان شیلات گلایه داشتند.

در نهایت، با پیگیری‌های چندین باره رسانه ملی و اعزام خبرنگار اختصاصی به بندرعباس برای پیگیری موضوع، سازمان شیلات از قانون تمکین کرد و مجوز‌های صادره از درگاه را به رسمیت شناخت و برای ۹ هزار صیاد مجوز صیادی صادر شد. بنابراین، امکان صید قانونی از ساحل بندرعباس برای صیادان فراهم شد. همچنین این صیادان از بیمه و سوخت هم بهره‌مند شدند.

در جنوب کشور، چهار استان ساحلی داریم که پیشه اکثر مردمان این استان ها، صیادی است. اما با پیگیری‌های چند ماهه، تنها صیادان استان هرمزگان توانستند از درگاه ملی مجوز صید دریافت کنند و صیادان سه استان دیگر یعنی سیستان و بلوچستان، چابهار و خوزستان هنوز در انتظار صید قانونی و رسمی هستند.

مرداد پارسال، آقای حسین حسینی رئیس سازمان شیلات در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر، قول داده بود که تا یک ماه دیگر امکان صدور مجوز صیادی برای استان سیستان و بلوچستان هم فراهم شود. این موضوع را از مرکز بهبود فضای کسب و کار جویا شدیم.

حاجی جعفری معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: از بین ۳ هزار درخواست پیش نیاز فنی در استان سیستان و بلوچستان، حدود ۸۰۰ مجوز صادر شده و ۱۶۰۰ درخواست رد شده و دلیل رد این درخواست‌ها هنوز مشخص نشده است.

حاجی جعفری افزود: شکایت‌هایی در این راستا به درگاه ملی مجوز‌ها واصل شده مبنی بر اینکه دلیل رد این درخواست‌ها چه بوده است. براساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، این موضوع یعنی علت رد درخواست‌ها باید کاملا مشخص و از طریق درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شود، اما تا کنون این اتفاق نیافتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • الحوثی: وحشی‌گریِ آمریکا در حمایت از اسرائیل به حدی است که دانشجویان را سرکوب می‌کند
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • پویش حمایت از کودکان غزه در دبستان شهدای روستای ویدوجا
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه