Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، حمیدرضا آقا بزرگ، دبیر علمی هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری به برگزاری این همایش در مهر ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریز این همایش بین‌المللی انجمن نانو فناوری ایران است که با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت در روزهای 4 الی 6 مهرماه 97 در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: انجمن نانو فناوری تاکنون 6 همایش را هر دو سال یک‌بار در موسسات آموزش‌ عالی متفاوت نظیر تربیت مدرس، دانشگاه تهران، کاشان ، شیراز، تبریر و خوارزمی برگزار کرده است و این دوره در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه مقالات در دو بخش شفاهی و پوستر ارایه می‌شوند، گفت: علاقه‌مندان برای ارایه مقالات خود تا پایان هفته فرصت دارند که ویرایش نهایی خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و در میان مقالاتی که به صورت فراخوان دریافت شده است 10 درصد آن‌ها رد شده اند و 10 درصد به صورت شفاهی و مابقی نیز به صورت پوستر ارایه خواهند شد.

او با بیان اینکه در حاشیه این همایش کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد، افزود: 6 کارگاه آموزشی در ایام برگزاری این همایش اجرا خواهد شد که 3 کارگاه آن توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در زمینه تجاری‌سازی، نگارش پتنت و ثبت پتنت به صورت رایگان برگزار می‌شود و 3 کارگاه دیگر که کاملا تخصصی می‌باشد توسط اساتید خارجی و داخلی به زبان انگلیسی نیز برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: علاوه بر ارایه مقالات و برگزاری‌ کارگاه‌های آموزشی، مسئولین این همایش درصدد هستند تا نمایشگاه جانبی از دستاوردهای نانو با همکاری شرکت‌های مختلف در غرفه‌های تعیین شده برگزار کنند تا این شرکت‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را برای علاقه‌مندان عرضه کنند.

آقا بزرگ به حضور سخنرانان کلیدی برجسته در این همایش نیز اشاره کرد و گفت: 3 سخنران کلیدی صاحب نام از کشور‌های استرالیا، اسپانیا، پرتغال و دکتر رستم آبادی از آمریکا در این همایش حضور دارند و همچنین 3 نفر از اساتید برجسته در حوزه نانو از دیگر سخنرانان این همایش می‌باشند و تلاش شده تا اساتید و مدعوینی که در این همایش دعوت می‌شوند از سراسر کشور و تمامی موسسات آموزش عالی انتخاب شوند.

آقا بزرگ با بیان اینکه دکتر توفیقی، ریاست این همایش را به عهده دارند گفت: دکتر علیمراد ‌رشیدی دبیر همایش بوده و دکتر مرضیه شکر‌ریز نیز دبیر اجرایی هفتمین همایش نانو می‌باشند و در این امر تلاش شده است که از نخبگان و دانشمندان این حوزه بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

283 / 161 نخبگان دانشمندان داخلی بین المللی حمیدرضا آقابزرگ همایش فناوری نانو پژوهشگاه صنعت نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نخبگان دانشمندان داخلی بین المللی همایش فناوری نانو پژوهشگاه صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران از حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: در مجموع بیش از ۱۷۵۰ شرکت از کشورهای نفتی جهان در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور خواهند داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی با اشاره به شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست‌وهشتم صنعت نفت اظهار کرد: در این دوره کشورهای مطرحی مانند روسیه، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه، بلاروس، هندوستان، اتریش، آرژانتین و... حضور خواهند داشت.

وی افزود: همچنین حدود ۱۵۰۰ شرکت داخلی فعال در حوزه‌های مختلف انرژی و صنایع مرتبط با صنعت نفت، تازه‌ترین دستاوردها و نوآوری‌هایی خود را که آینده انرژی و صنعت نفت جهان را تعیین می‌کند، به نمایش می‌گذارند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای انرژی برشمرد و گفت: این نمایشگاه اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی صنعت نفت ایران است که در آن شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه دست اندرکاران اصلی صنعت نفت ایران و جهان حضور جدی و فعال دارند.

جمالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت را فرصتی مغتنم برای همکاری شرکت‌های نفتی در سطح داخلی و جهانی خواند و اظهار کرد: در قالب این نمایشگاه، می‌توان ضمن آگاهی از تازه‌ترین تحولات بازارهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با رویدادهای مهم جهانی در حوزه صنایع مرتبط با نفت و گاز نیز آشنا شد.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالا و مناسب صنعت نفت ایران، به‌عنوان نخستین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان و دارا بودن بازار مناسب در بخش‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی، در مجموع این رویداد، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری، امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان شرکت‌ها فراهم می‌آورد.

برپایه این گزارش، بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی ایران، از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

گزارش‌های دریافتی، از استقبال مطلوب شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در صنعت نفت، از این دوره از نمایشگاه‌ها حکایت دارد؛ به‌طوری که از آغاز پیش‌ثبت‌نام اولیه نمایشگاه که از روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و  طی مهلت مقرر کمتر از یک هفته، بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی، تقاضای ثبت نام دراین رویداد بزرگ نمایشگاهی را داشته‌اند.

در این بین، انجام برنامه‌ریزی برای دوره بیست و هشتم این نمایشگاه برای حضور گسترده شرکت‌های خارجی، در کنار توجه به توانمندی داخلی و جانمایی گروه‌های مختلف کالایی صنعت نفت و برگزاری رویدادهای جانبی و برنامه‌ریزی حضور مقامات عالی‌رتبه کشور و مسئولان بلندپایه دولتی و مدیران ارشد صنعت نفت انجام شده است که متراژ در نظر گرفته شده برای حضور شرکت‌های خارجی در مقایسه با دوره پیشین، با رشد بیش از دو برابری از ۲۰۰۰ مترمربع به حدود ۴۵۰۰ مترمربع رسیده است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از بخش‌های صنایع بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت به همراه تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت در ۱۰ گروه کالایی و تولیدکنندگان بار اول و دیگر گروه‌های کالایی صنعت نفت شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

شرکت‌های فعال در حوزه تولیدی مواد و فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها، مشاوران، سرمایه‌گذاران مالی و بیمه، حوزه‌های تأسیساتی، مکانیک، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، عایق، پوشش و رنگ، اچ‌اس‌ئی، جوش و برش و دیگر گروه‌های کالایی و خدماتی به‌ترتیب اولویت‌بندی و براساس شرایط و ضوابط مندرج در دستورعمل‌های ثبت نام، انتخاب و جانمایی ‌می‌شوند که در مراتب بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون