Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@05:13:15 GMT

علت مهم گرانی گوشت چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۶۰۰۷

علت مهم گرانی گوشت چیست؟

رضا انصاری با بیان اینکه دام به صورت غیرمستقیم صادر می‌شود، اظهار داشت: وقتی نرخ ارز بالا برود بعضی دام را غیر مستقیم صادر می‌کنند و پول خوبی هم به دلار می‌گیرند. افزایش قیمت ارز سبب صادرات دام به خارج از کشور موجب کمبود گوشت و افزایش قیمت گوشت می‌شود. �

وی افزود: خشکسالی، نبودن آب، گرانی آذوقه دام و سوء مدیریت دلایل دیگر گرانی گوشت قرمز است، وقتی که کار دست کاردان نباشد وضع به این صورت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه فروشندان گوشت قرمز اصفهان گفت: قطعی برق موجب می‌شود تا دو، سه ساعت در روز یخچال قصابی‌ها خاموش شود و قطعی برق نیز در این امر بی‌تأثیر نیست.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات مهم برای شهروندان، گرانی گوشت است، گفت: شهروند پولی ندارد که گوشت بخرد. قصابی که روزی ۴۰ کیلوگرم گوشت می‌فروخته حالا ۱۰ کیلو هم نمی‌تواند بفروشد. با این گرانی و این هزینه‌ها واقعا زندگی هم برای مردم و هم برای اعضای صنف ما سخت است.

انصاری ادامه داد: به علت رکود پروانه‌های کسب لغو می‌شود، قصاب‌ها می‌گویند به علت کسادی بازار و عدم سود باید مغازه را تعطیل کنیم. حدود ۱۰۰ پرونده برای بررسی دلایل تعطیلی واحد‌های صنفی به دست ما رسیده است، دلیل آن کسادی بازار و نخریدن و گرانی گوشت است.

وی افزود: علت دیگر گرانی گوشت عرضه و تقاضاست. وقتی دام کم است و تقاضا زیاد است مسلماً قیمت‌ها بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه انتظار از مسئولان بالاست، ولی عملی نشده است، خاطرنشان کرد: همین گوشتی که وارد می‌کنند حق قصاب است. چرا به بازار‌های روز و امثال آن داده می‌شود تا به فروش برسد. بعد هم مالیات آن را باید قصاب بپردازد. سال به سال به مالیات‌ها افزوده می‌شود حالا چه افزایش فروش داشته باشند چه نداشته باشد.

وی افزود: چه کسی باید جوابگوی این مسائل باشد. صحبت زیاد است، اما ما عملی ندیده‌ایم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت گوشت گرانی نرخ ارز قیمت ارز قیمت دلار صادرات دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی از هنر « نما » در ساختمان صحبت می کنیم(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • وقتی از هنر « نما » در ساختمان صحبت می کنیم(عکس)