Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@18:30:56 GMT

توزیع ۱۱ میلیارد دلار دولتی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۶۳۴۹

توزیع ۱۱ میلیارد دلار دولتی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ هادی قوامی در خصوص نرخ گذاری دلار در بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: پایان شهریور هر سال دستگاه های مختلف گزارشی از عملکرد خود به دولت ارائه می کنند تا مشخص شود عملکرد آنها چه نسبتی از سیاست های کلی را عملی کرده است. بر اساس این گزارش، سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه سنواتی را تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: از اینرو دولت در روز ۵ آذر هر سال نرخ دلار را برای سال آتی در لایحه بودجه سنواتی پیش می کند، بنابراین پیش بینی نرخ دلار بر عهده دولت است نه مجلس.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی در اینباره که پیش بینی دلار در بودجه سال ۹۷ اشتباه بود، بیان داشت: دولت در ابتدا نرخ ۳هزار و ۸۰۰ تومان را برای دلار در نظر گرفته بود که با توجه به التهاب بازار این نرخ به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

وی در خصوص توزیع دلار دولتی در بین فعالان اقتصادی و گله آنها از نبود چنین ارزی، توضیح داد: دولت ۱۱ میلیارد دلار به نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان توزیع کرده است. قوامی با اشاره به نرخ دلار در سال آینده اظهار داشت: باید از دولت سوال کرد تعیین نرخ دلار کار دولت است نه مجلس؛ وظیفه پیش بینی، تهیه و تنظیم لایحه بودجه و مهم ترین، اساسی ترین و فنی ترین مرحله کار با دولت است، کار مجلس تنها بررسی و تصویب است.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به هر حال باید لایحه بودجه سال ۹۸تنظیم و به مجلس ارسال شود تا مشخص شود دولت بر اساس چه معیاری نرخ دلار سال ۹۸ را تعیین کرده، سپس مجلس آن را بررسی و تصمیم گیری می کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دلار دولتی مجلس بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • حامیان گشت ارشاد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟