Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب کرمانشاه گفت: به زودي در باره ميزان و زمان بازپرداخت سرمايه طلبکاران شرکت گليم و گبه کرمانشاهان تصميم‌گيري و اطلاع رساني مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدحسين صادقي روز دوشنبه در مراسم تجليل از خبرنگاران حوزه قضايي استان کرمانشاه افزود: سرمايه نقدي شرکت گليم و گبه که در اختيار قوه قضاييه قرار دارد، آماده پرداخت است و همه کارهاي بانکي و بررسي هاي نهايي حساب هاي بانکي مالباختگان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته صادقي ، دستگاه قضايي قصوري در شکل گيري و ادامه فساد شرکت گليم و گبه نداشته است و اگر اين دستگاه به موقع به پرونده فساد مشيري ورود نکرده بود بي شک عمق و گستره اين کلاهبرداري بسيار بيشتر از اندازه کنوني بود.
**جزئيات پرداخت اموال مالباخته ها
صادقي پيشتر هم در باره وضعيت سرمايه شرکت گليم و گبه و اموال مالباختگان گفته بود: با توجه به اينکه اقدام هاي محکوم عليه سود ده نبوده، هرچه را که او در زمان فعاليتش به عنوان سود به مردم پرداخت کرده از محل اصل سرمايه آنها بوده است که همين موضوع در مرحله اجراي حکم و پرداخت اموال مالباختگان در نظر گرفته مي شود.
او توضيح داد که اصل سرمايه مالباختگان پس از کسر مبالغي که به عنوان سود از مشيري دريافت کرده‌اند، محاسبه مي‌شود به اين صورت که مثلا اگر فردي يک ميليون تومان به عنوان سود سرمايه خود از شرکت گليم و گبه دريافت کرده باشد، اين مبلغ از اصل سرمايه او کسر مي شود.
به گفته صادقي، همچنين اگر فردي چندين قرارداد با شرکت گليم و گبه داشته باشد، کل مبالغي که به عنوان سرمايه پرداخت کرده و نيز کل سود دريافتي او، در زمان پرداخت به صورت واحد و يکجا محاسبه مي شود.
او در باره جزئيات پرداخت اموال مالباختگان نيز گفت: اين کار به تناسب اموال مالباخته ها و سود دريافتي آنها انجام مي‌شود به عنوان مثال اگر قرار باشد در مرحله نخست 25 درصد مطالبات مالباختگان پرداخت شود به فردي که 10 ميليون تومان به مشيري داده و هيچ سودي هم دريافت نکرده است، کل 25 درصد پرداخت مي‌شود.
صادقي افزود: اما اگر فرد مالباخته سودي دريافت کرده باشد، ميزان سود از 25 درصد پرداختي به او کسر مي شود تا مبالغ پرداختي به مالباختگان در مرحله نخست به صورت متناسب و نزديک به هم جلو برود.
اين مقام قضايي عنوان کرد افرادي هم که سرمايه گذاري نقدي نداشته اند و با مجرم معامله کرده‌اند در مرحله پرداخت اوليه نبايد منتظر دريافت وجه باشند.
صادقي تاکيد کرد که اقدام هاي دستگاه قضايي براي تبديل ساير اموال مشيري به پول نقد ادامه دارد.
او در پايان به مالباختگان توصيه کرد که براي دريافت وجه به دستگاه قضايي مراجعه نکنند زيرا پرداخت‌ها به صورت مستقيم به شماره حساب هايي که قبلا از بانک ها دريافت شده صورت مي گيرد.
محمدرضا مشيري، رئيس مکتب فرش، گليم و گبه کرمانشاهان به صورت جدي از حدود پنج سال پيش با ادعاي وسوسه‌ کننده پرداخت سودهاي 60 و 70 درصدي، اقدام به فريب مردم استان کرمانشاه و جذب سرمايه هاي آنها کرد که در نهايت در آبان 95 دستگير شد.
دادگاه اين متهم جنجالي سرانجام بعد از گذشت 14 ماه از دستگيري او، در اواخر بهمن 96 برگزار شد تا 13 هزار مالباخته اين پرونده اميدوار باشند دست کم به بخشي از 237 ميليارد تومان سرمايه از دست رفته خود مي رسند.
مشيري از نظر اخلال در نظام اقتصادي به 20 سال حبس تعزيري و از نظر کلاهبرداري مشدد به 10 سال حبس تعزيري محکوم شده که طبق قانون مجازات بالاتر در باره او اجرا مي شود.
مجرم همچنين علاوه بر رد مال در حق مالباختگان و جزاي نقدي به پرداخت معادل 2 برابر اموال ماخوذه از مردم محکوم شده است.
مشيري 2 دستيار هم داشت که آنها در جريان رسيدگي قضايي به پرونده، تبرئه شدند.
7444/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسیر عبداللهی صبح چهارشنبه در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره ۱۳ قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، دوم ۸۰ میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6087432

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن