Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گلوگاه؛ محمدرضا تباکی در آیین تجلیل از خبرنگاران که در سالن اجتماعات فرمانداری گلوگاه برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران در جامعه اسلامی به عنوان اصحاب قلم، صاحبان خرد و اندیشه، همواره زبان گویا و حقیقت جوی جامعه هستند.

وی افزود: رسالت خبرنگار روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه است و حفظ اخلاق رسانه، شاخص مشروعیت رسانه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه امروزه نقش رسانه و ارتباطات جمعی از اهمیت والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دسترسی وسیع به وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره، فضای مجازی، امروزه به‌گونه‌ای رواج یافته که کوچک‌ترین اتفاق در سراسر کشور از چشم مردمانی که در روستاهای دورافتاده از سطح شهر زندگی می‌کنند پنهان نمی‌ماند و دریافت اطلاعات به صورت یکسان می‌باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور، اهمیت خبر و اطلاع رسانی بسیار بالاست و خبرنگاران به عنوان رابط بین مردم و مسئولان باید در انعکاس اخبار باصداقت عمل کنند.

تباکی با بیان اینکه «تعهد و امانتداری» از مقوله‌های مهم در عرصه خبری محسوب می‌شود، اظهار کرد: امروزه دشمنان قسم خورده نظام با یکدیگر متحد شدند که نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولینش را ناکارآمد جلوه دهند و به مردم نشان بفهمانند که این نظام برای شما کاری نکرده و هر چه زودتر پشتش را خالی کنید چراکه این افراد خود را مدینه فاضله نشان می‌دهند و کشور ایران را عقب مانده، در اینجا خبرنگاران ما باید با دقت بیشتر و روشنگری در مقابل ابر رسانه‌های غربی ایستادگی کنند و نشان دهند دشمنان ما هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی از برگزاری پنجمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر گلوگاه از 23 لغایت 26 مرداد ماه جاری در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی 23 مرداد ماه ساعت 18 عصر در بقعه سید محمد جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه افتتاح خواهد شد.

فرماندار گلوگاه در ادامه عنوان کرد: پنجمین جشنواره انجیر با هدف شناساندن انجیر گلوگاه بعنوان برند مرغوب ترین انجیر ایران، جذب سرمایه گذار، فراهم کردن اشتغال مناسب برای جوانان، شناساندن ظرفیتهای گردشگری این شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار برگزار می شود و حضور پررنگ شما خبرنگاران در این جشنواره از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هکتار باغ انجیر در این شهرستان داریم، خاطرنشان کرد: برای مردم گلوگاه هیچ باغی همانند انجیر درآمد بالایی ندارد زیرا انجیر از جمله میوه‌های ارگانیکی است که در کشت آن از هیچ نوع سمی استفاده نشده و دارای خاصیت دارویی فراوان می‌باشد.

وی گفت: 69 غرفه در این جشنواره دایر است که شامل انواع انجیر سبز که به صورت تازه خوری مصرف می‌شود، فرآورده‌های انجیر همچون مربای انجیر، شیره انجیر و صنایع دستی و میراث فرهنگی می‌شود از جمله مهمترین این غرفه هاست.

تباکی با بیان اینکه سال گذشته مشکلاتی را در بخش تامین منابع آب کشاورزی داشتیم، یادآور شد: امسال تا 40 درصد اراضی شالیزاری را کاهش دادیم، سطح درآمد مردم پایین است و باید برای آنها زیرساخت کشاورزی مهیا باشد تا اراضی خود را زیر کشت ببرند، امسال آنها را متقاعد کردیم کشت شالی را دنبال کنند اما به هر صورت از مسئولان می‎خواهیم مشکل کمبود آب در گلوگاه را حل کنند.

رئیس شورای اداری گلوگاه با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور به دستورالعمل اخیر فرمانداری این شهرستان در همین بخش اشاره و اظهار کرد: به تمامی ادارات نامه زده شد که آب باران و کولر را جمع‌آوری کنند زیرا خروجی آب روزانه از یک کولر در ساعات اداری حداقل 20 لیتر است که صرف شست و شوی ماشین، آبیاری فضای سبز می‌شود و مردم استقبال خوبی از این طرح کردند چراکه رعایت آن، کاهش قابل توجهی در مصرف آب و ذخیره منابع آبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: 15 طرح کوچک گردشگری شهرستان گلوگاه سال 96 و 97 به استان ارائه و به تصویب رسید و هم اکنون 3 طرح بزرگ گردشگری با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد و 400 میلیون تومان در استان در حال بررسی است.

تباکی در پایان گفت: پروژه بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری «پردیس» به مساحت 3/5 هکتار در کیلومتر 6 جاده گلوگاه به دامغان با اعتبار بالغ بر 60 میلیارد تومان طی سه فاز (دو واحد هتل، سی ویلا و یک شهر بازی) در حال انجام است و بهره برداری از آن کمک شایانی به رفع معضل بیکاری جوانان و اشتغال زایی می‌کند.

خبرنگار: فرزانه حسنی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیکاری جامعه رسانه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی و سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین دوره جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

کوروش زارعی در ابتدای نشست عنوان کرد: شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است. سه سال جشنواره برای ایجاد زیرساخت‌ها و چشم انداز‌های درست تعطیل شد، اما بعدش دومرتبه به اجرا رسید. پس از در تولید بچه‌های مسجد در استان‌ها تحت عنوان تئاتر محرابیان، حال احساس میکنیم به رشد مناسب رسیدند.

وی در ادامه افزود: تئاتری‌ها حال به زایایی رسیده و می‌توانند وارد عرصه‌های جدی شوند. پس از کارگاه سال قبل مشهد، قرار است خروجی‌ها امسال به اجرا رسیده و در رویداد‌های تئاتر کشور حضور یابند. تئاتری‌های اجرایی امسال خروجی هشتصد گروه نمایشی ما هستند و ما تلاش داریم کار‌ها را به روستا‌ها هم برسانیم. تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.

مصطفی موتورچی دبیر جشنواره نیز در صحبت‌هایی با اشاره به عدم انتشار فراخوان برای این دوره گفت: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد. در کنار کار تولید اثر، سلسله کارگاه هم داشتیم که نزدیک به هشتصد مربی و گروه بودند و اینها نمایشنامه‌هایی آماده و در مساجد اجرا کردند و بااین هدف سه دوره جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را داشتیم که برگزیده‌های آنها به این جشنواره رسید. همچنین داوران اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه هستند.

زارعی همچنین درباره اهمیت گروه محوری در جشنواره افزود: جوایز هم گروه محوری از اول تا سوم اعطا می‌شود. یکی از جوایز ویژه ما جایزه ویژه فرج الله سلحشور به نام این عزیز تئاتری مسجدی خواهد بود است.

زارعی رباره جایزه سلحشور گفت: این جایزه به گروه برتر تقدیم خواهد شد یک گروه کاملا مسجدی که در آموزش‌ها حضور داشتند و مسائل اخلاقی را هم رعایت کرده و به معنای واقعی یک گروه هستند. همچنین امسال چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را خواهیم داشت.

وی درباره تک جنسیتی بودن اجرا‌ها بیان کرد: بخاطر این مسائل کار‌هایی تولید شد و داوران خانم هستند که راحت کار‌ها اجرا شود و اینبار ما ساختار شکنی کرده و از سه خانم با تحصیلات و تجربه برای داوری استفاده کردیم. 

کوروش زارعی در ادامه گفت: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود، هرگروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 

موتورچی افزود: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و انجا کارگاه نمایشنامه نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

وی درباره جوایز این جشنواره گفت: ما پنج جایزه گروه خواهیم داشت. بازیگری خانم و آقا هفت نفر تقدیر بدون رتبه خواهند بود. دو بزرگداشت و جایزه سلحشور نیز خواهیم داشت. سیصد میلیون جایزه خواهیم داشت و بیشترین جایزه هم فرج الله سلحشور بیست میلیون و پنج گروه برگزیده هر کدام ده میلیون خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند