Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ترابی با بیان اینکه باید با انصاف بیشتری به ماجرای آلبوم« ابراهیم» نگاه کرد، گفت: از میان پنج قطعه شعر، به سه قطعه با مسئولیت خودم مجوز دادم اما سایر قطعات اصطلاحاتی دارد که حساسیت برانگیز است و خط قرمز به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجرپیش از  ظهر امروز دوشنبه ۲۱ مرداد با حضور علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، شاهین فرهت، دبیر هنری، شهرام صارمی دبیر اجرایی و امیر بهاری مدیر روابط عمومی  این جشنواره در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی ترابی، در ادامه این نشست در بخش دیگری از سخنانش به حاشیه های پیش آمده درباره آلبوم«ابراهیم» محسن چاووشی پاسخ داد و گفت:  شرکت مجری و متقاضی انتشار آلبوم محسن چاوشی 6/5/96 تقاضای بررسی اشعار را فرستادند و در تاریخ 8/5/96 در شورا رفته است 7 قطعه شعر بوده که از این هفت قطعه 5 قطعه نیاز به تصحیح داشته است و در تاریخ 18/6/96 بر روی سامانه قرار گرفته و هیچ اصلاحیه ای روی سایت قرار گنرفت و هیچ درخواستی برای تجدیدنظر به ما داده نشد از میان پنج قطعه 3 قطعه را با مسئولیت خودم مجوز دادم 2 قطعه مانده بود که در مورد برخی اصطلاحاتش حساسیت داریم و خط قرمز ماست؛ دوستانی پرسیده اند که چرا این کتاب منتشر شده است؟ آیا این دلیلی نمی شود برای اینکه دفتر موسیقی بر اساس مجوز کتاب مجوز بدهد. این نه محدود به چاووشی است و نه محدود به او خواهد ماند تا وقتی که برای تولید آلبوم به دفتر موسیقی نیاز است باید قواعد بازی را پذیرفت.

 

وی افزود: دوستان بسیاری تماس گرفته اند و من به شکل خصوصی قطعات را برای ایشان خوانده ام و هیچ کدام تایید نکرده اند که این اشعار باید مجوز بگیرند اگر معتقدیم دفتر موسیقی اختیاری در این مورد ندارد می توانیم اساسا درخواست مجوز ندهیم، تنها تینیجرهای تهران ملاک ما نیستند و یک سری کلمات در میان خانواده ها تنش زا اس،ت ضمن اینکه در مملکت ما همه با موسیقی رابطه خوبی ندارند. به نظرم باید با انصاف بیشتری به این ماجرا نگاه کرد.

 

ترابی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا مسئله شخص محسن چاووشی است؟ چرا  آثاری که وضعیت بدتر از آلبوم چاووشی داشتند  مجوز گرفتند توضیح داد: من مدافع کارهایی که مجوز گرفتند نیستم. کارهایی که از دفتر موسیقی مجوز می گیرند مبنایش کارهایی که ارزش زیباشناسانه هنری دارند نیست، نه داعیه این را داریم دفتر موسیقی مرجع زیباشناسی کشور است، من اعتقاداتی دارم و بر مبنای اعتقادات خودم، من کوچکترین مشکلی و حتی تصمیم ناخودآگاهی درباره آقای شخص چاووشی ندارم، من مسئولیت دارم.

 

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره درخواست کنسرت خیابانی همایون شجریان توضیح داد: بعد از اعلام آمادگی همایون شجریان با کنسرت خیابانی خیلی از نهادها موافقت کردند از جمله دفتر موسیقی و نهادهای مثل شهرداری، ما از آن روز 2 نامه از آقای شجریان  دریافت کردیم یکی اینکه که در یکی از پارک های تهران و مکانی که مشخص می کنیم که اعلام کردیم ما اختیار پارک ها را نداریم در  نامه دوم که دریافت کردیم مشکل اول را داشت 3 پارک در شهر بود که 3 پارک را مشخص کرده بودند، باید یکی از مسئولان شهر تهران، نامه ای به ما بنویسند و اعلام کنند که این روز و اینساعت این پارک در اختیار شماست که ما مقدمات کار را انجام دهیم، تاکنون از هیچ مدیریتی درخواستی دریافت نکرده ایم، از مدیریت های مربوطه یک درخواستی بدهند ما آمادگی داریم کار را به سرعت پیگیری کنیم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شیراز دولت صنایع کوچک روز خبرنگار مجلس سبک زندگی منتظرانه ازدواج زلزله اقتصاد مقاومتی کنسرت خیابانی علی ترابی محسن چاووشی همایون شجریان ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد

دریافت 61 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای نمایش «گالیله»، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.

قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ‌، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقه‌مندان است.

کد خبر 6097107 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد