Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@09:17:10 GMT

توییتی که سهام تسلا را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۶۹۲۸

توییتی که سهام تسلا را کاهش داد

ایلان ماسک با ارسال یک پیام توییتری سهام تسلا را تنزل داد و بابت همین پیام کوتاه و 9 کلمه ای خود وارد یک مشاجره سنگین با سهامداران خواهد شد.

ایران آنلاین /ایلان ماسک توییت کرد: "من تسلا را با رقم سهام 420 دلار خصوصی در نظر گرفته ام و مطمئنم این یک سرمایه گذاری کاملا امن است."

این در حالی است که سهام تسلا پس از سخنان ایلان ماسک در مورد خصوصی سازی روندی به شدت نزولی را طی کرده بودایلان ماسک با این پیغام ثابت کرد که وقتی رئیس یکی از بزرگترین شرکت های جهان هستید، توییت های شما می تواند باعث موج هایی شوک آور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درواقع توییت های ایلان ماسک در خصوص گمانه زنی در مورد آینده تسلا و بررسی این ماجرا توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده از هفته پیش آغاز شد. اما ایلان ماسک و تسلا هم اکنون با موانع قانونی متعددی رو به رو هستند و تعدادی از سرمایه گذاران تسلا شکایت هایی حقوقی علیه شرکت و بنیانگذار خود دارند.

تا پیش از اعلام نظر ماسک در مورد خصوصی سازی، قیمت سهام تسلا در حال افزایش بود اما پس از انتشار خبرها درحوزه خصوصی سازی، قیمت سهام ها کاهش پیدا کرد. کار تا جایی پیش رفت که یکی از سهامداران به نام کالمن ایساک، در شکایت خود نوشت: "نظرات ایلان ماسک موجب سقوط ارزش سهام ما شد و رفتار وی هیچ نوع توجیه قانونی ندارد ."
سوال در مورد خصوصی سازی تسلا هنوز ادامه دارد اما برای افرادی که خارج از حباب وال استریت ارتزاق می کنند، یک درس بزرگ ثبت شد؛ هنگامی که مدیر مجموعه ای مهم هستید، هر موضوعی را توییت نکنید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا

شرکت آمریکایی تسلا اعلام کرد که بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را در جهان اخراج کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یاهوفایننس، شرکت آمریکایی تسلا اعلام کرد که بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را در جهان اخراج کرده است.

در یادداشتی که اولین بار توسط وب سایت خبری الکترک Electrek منتشر شد، ایلان ماسک، مالک میلیاردر این سازنده خودروهای برقی به کارکنان خود گفت که از چیزی بیشتر از این متنفر نیست، "اما باید انجام شود".

بزرگترین خودروساز جهان از نظر ارزش بازار یعنی تسلا بر اساس آخرین گزارش سالانه خود، تا دسامبر سال گذشته میلادی 140473 نیرو در سراسر جهان داشته است.

تسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کندغرامت 3 میلیون دلاری تسلا در پرونده نژادپرستی علیه کارگر سیاه پوست

تسلا به درخواست بی‌بی‌سی برای اظهار نظر درباره این تعدیل نیرو پاسخ نداده است.

در ایمیل ماسک آمده است: ما بررسی کاملی از سازمان انجام داده‌ایم و تصمیم دشواری برای کاهش بیش از 10 درصدی نیروهای خود در سطح جهانی گرفته‌ایم.

وی گفت: از هیچ چیزی بیشتر از این متنفر نیستم، اما باید انجام شود.

ماسک در ادامه تأکید کرد که این تعدیل نیرو باعث خواهد شد که این شرکت با کاهش بار اضافی خود، به صورت خلاقانه و با سرعت بیشتری وارد "چرخه بعدی رشد" شود.

یکی از کارمندان تسلا که به او گفته شده بود اخراج خواهد شد، به بی‌بی‌سی گفت که دسترسی وی را به حساب ایمیل خود قطع کردند، همانطور که دسترسی همه کارکنان اخراج شده دیگر را قطع کردند.

اندرو باگلینو، یکی از اعضای تیم اجرایی تسلا، روز دوشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که "تصمیم دشوار" را برای ترک این شرکت پس از 18 سال گرفته است.

بر اساس مطلبی که در پایگاه اینترنتی تسلا منتشر شده است، باگلینو از سال 2019 به عنوان معاون ارشد تیم مهندسی نیرو و انرژی تسلا خدمت کرده است.

روهان پاتل، یکی دیگر از مدیران اجرایی این شرکت که مسئولیت سیاست عمومی و توسعه تجارت را بر عهده دارد، نیز قرار است این پست را ترک کند.

وی شخصاً از ماسک به خاطر دادن فرصت به او و "توانمندسازی" او برای رهبری ابتکارات بزرگ در این شرکت تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • پیشنهاد غافلگیرکننده ایلان ماسک/ توییت زدن برای چه کسانی پولی می‌شود؟
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند